۰ نفر
۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۶

تسنیم نوشت: با مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران هرگونه کاربری با عنوان باغ‌شهر و باغ مسکونی و باغ‌ویلا در کلیه طرحهای توسعه و عمران و در کلیه سطوح و مقیاس فاقد وجاهت قانونی بوده و قابل استناد نیست.

شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ 1394.10.21 مقرر نمود: شهرک­های مصوب قبلی شورای عالی که تاکنون فرایند طراحی و تصویب نهایی و صدور پروانه احداث را طی ننموده و یا پس از گذشت سه سال از تاریخ صدور پروانه منجر به عملیات اجرایی با نظر ستاد مدیریت شهرک­سازی نشده است، لغو می‌­گردد.

بنابراین مصوبه، ستاد مدیریت شهرک‌سازی موظف است با همکاری دبیرخانه شورای عالی و ادارات کل راه و شهرسازی استان­ها ظرف مدت 3 ماه نسبت به شناسایی مصادیق این مصوبه اقدام و نتیجه را گزارش نماید. در صورت وجود توجیه فنی برای احداث شهرک­های مصوب قبلی، متقاضی موظف است در اجرای ماده 15 دستورالعمل ترویج شهرک‌سازی اقدامات لازم برای تطبیق با مقررات شهرک‌سازی رابه عمل آورد.

در این مصوبه تأکید شد: شرکت عمران شهرهای جدید (دبیرخانه ستاد شهرک‌سازی) با همکاری مراجع استانی در سراسر کشور گزارش جامعی از وضعیت شهرک­های مصوب قبلی اعم از دارای پروانه یا فاقد پروانه تهیه و به‌همراه آسیب شناسی مباحث طرح‌شده و پیشنهادات برای اصلاح رویه موجود را به شورای عالی ارائه نماید.

شورای عالی شهرسازی و معماری ایران همچنین مصوب کرد: هرگونه کاربری با عنوان باغ‌شهر و باغ مسکونی و باغ‌ویلا در کلیه طرحهای توسعه و عمران و در کلیه سطوح و مقیاس، فاقد وجاهت قانونی بوده و قابل استناد نمی‌­باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ شورای عالی شهرسازی و معماری پیش از این رای به ممنوعیت بلندمرتبه سازی در تهران داده بود. (اینجا را بخوانید)

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    29 1
    اقايون باغ شهر كه چيزه بدي نيست حداقل چندتا درخت توش ميكاري واسه هوا هم خوبه،اگه خيلي كارتون درسته بريد جلو برجسازيا رو بگيريد كه اب هواي شهرهاي بزرگ ايرانو وارونه كرده،ميدونم كه صدامون به هيچ جا نميرسه ولي بگيم بهتره!
  • بی نام IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    4 0
    جلو برج باغها رو هم بگیرند. با استفاده از این قانون تمام درختها رو قطع کردند و برجهای ده، دوازده طبقه به بالا ساختند.