۰ نفر
۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰

ایسنا نوشت:

 اپرای عروسکی سعدی سرانجام در تهران اجرا شد. پس از کش و قوس‌هایی که بر سر صدور مجوز اجرای اپرای عروسکی سعدی همزمان با سالروز بزرگداشت این شاعر نامدار ایرانی در شیراز به پا شد، این نمایش شامگاه ششم اردیبهشت‌ماه در تالار فردوسی تهران به صحنه رفت.

بهروز غریب پور کارگردان این اثر پیش از اجرای کار که با حضور مهدی شفیعی (مدیرکل هنرهای نمایشی) و پیروز ارجمند (مدیرکل مرکز موسیقی) همراه بود، گفت: از معاونت هنری وزارت ارشاد تشکر می‌کنم که علی رغم مشکلات اجازه دادند این اپرای عروسکی اجرا شود.

او با اشاره به اینکه سعدی نفس دارد و باید به ساحت این بزرگان تعظیم کرد یادآور شد که اپرای عروسکی سعدی را پس از اپراهای دیگری همچون مولوی ،‌حافظ، رستم و سهراب و ... روی صحنه آورده است.

غریب پور خطاب به تماشاگران حاضر در تالار فردوسی افزود: این اتفاق جای شکر دارد و خوشحالم امشب شرمنده شما نشدیم. به همین دلیل اجرا را به عزیزانی همچون مهدی شفیعی، پیروز ارجمند، پیمان شریعتی(معاون اجرایی اداره کل هنرهای نمایشی) و علی مرادخانی (معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) تقدیم می‌کنم که پشت این ماجرا هستند.

وی با اشاره فراهم نشدن شرایط اجرای زودتر این نمایش،گفت: امیدوارم روح سعدی در این روزها از ما نرنجد که بگوید «در این خاک غریب بودم»، چون او غریب نیست و این من بودم که دچار مشکل شدم.

بهروز غریب پور همچنین در پایان صحبت‌های خود بیان کرد: پیشاپیش قول اجرای اپرای عروسکی خیام را هم می‌دهم که البته سخت تر است و دشواری ‌های بیشتری دارد.

در نخستین اجرای اپرای عروسکی سعدی بسیاری از دست اندرکاران این نمایش حضور داشتند. این اثر با طراحی و کارگردانی بهروز غریب‌پور با آهنگسازی امیر بهزاد و آواگرانی همچون محمد معتمدی، سحر محمدی ، روشنگ کی‌منش ، علی زند وکیلی ، مهرزاد ناصحی و ... به صحنه می‌رود.

این اثر کاری از گروه تئاتر عروسکی «آران» است و ابتدا قرار بود در روز بزرگداشت سعدی (اول اردیبهشت‌ماه) در شیراز اجرا شود، اما به دلیل عدم صدور مجوز، سفر گروه به شیراز لغو شد.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =