محسن شادی امید شماره یک روئینگ ایران برای کسب مدال در المپیک ریو 2016 خداحافظی کرد، آن هم یک سال قبل از مسابقات انتخابی المپیک.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ اولین پاروزن روئینگ ایران که با لیو چینی کارش را شروع کرد و با اولین مدالش ایران را بر سر زبانها انداخت. شادی در بازیهای آسیایی گوانگ ژو هم مرد طلایی ایران بود. دو مدال نائب قهرمانی جهان را گرفت. همان موقع بود که احمد دنیا مالی رئیس وقت فدراسیون قایقرانی برای اولین مدال قایقرانی ایران در المپیک برنامه نوشت. این بار اما درسنگین وزن. او اما در المپیک 2012 لندن بدبیاری آورد. دنیا مالی کنار گذاشته شد، سرپرست فدراسیون هم با او نساخت ، فوت خواهرش مسائلی که بود که دست به دست هم داد تا شادی ،فروغی نداشته باشد.با اینکه قرار بود مدال آور المپیک ریو 2016 باشد.
البته طبق برنامه او باید سه سالی روی حجم عضلاتش کار می کرد تا در رقابت با مدعیان کم نیاورد.با حمایت های دنیا مالی دوباره او همان محسن شادی سابق شد و با طلای سنگین وزن روئینگ در بازیهای آسیایی درخشید. بعداز آن سر زندگی اش برگشت و با شروع اردوها هم آفتابی نشد. همه بهانه اش رسیدگی به درس و دانشگاه بود، اما از قبل تصمیمش را گرفته بود. او می خواست دور از اردو و پارو و قایق درباره ماندن یا رفتن تصمیم بگیرد. شاید برایش دوری از پارو و قایق آن قدر سخت بود که ترجیح داد چند کیلومتر آن طرف تر وقتی که دانشگاه می رود و در کارهای کشاورزی به پدرش کمک می کند به دور از هر احساسی تکلیف خودش را روشن کند.
با اینکه همه از رفتن متعجب شده اند اما خودش می گوید:«من هفت ماه پیش تصمیم گرفته بودم که بروم. قبل از بازیهای آسیایی اما وقتی با آقای دنیا مالی صحبت کردم او اصرار داشت تا بمانم. تا بالاخره او هم مجاب شد که بروم. بعداز آن هم با آقای امینی رئیس فدراسیون چند جلسه ای داشتم و تصمیمم را هم علنی کردم فقط قرار شد کسی آن موقع متوجه نشود. به خاطر همین مدتی دور از تمرین و اردو بودم تا خودم به نتیجه برسم که رسیدم. دلم می خواست در اوج کنار بروم که خدا را شکر طلای اینچئون برایم اوج بود.»
او حتی دلیل کناره گیری اش را به مشکل بدنی ربط نمی دهد:« من مشکل فیزیکی نداشتم. می خواستم به زندگی ام برسم. البته خیلی هم دور از روئینگ نیستم و کنار لیو در اردوی تیم ملی هستم تا تیم را برای مسابقات انتخابی المپیک اماده کنیم» او جدای از تیم ملی می خواهد استعدادیاب فدراسیون باشد:« می خواهم در استانها پاروزنان مستعد روئینگ را شناسایی کنم. با این کار روئینگ را از پایه می سازیم. از طرفی پشتوانه روئینگ هم غنی تر می شود.»
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شایان A1 ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    خیلی سادست چون نمیونه در المپیک مدال که هیچ حتی جز فینالیست ها باشه
    • بی نام A1 ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
      47 6
      آقا شایان تو که از مشکلات مردم خبر نداری.تو که از دل مردم خبر نداری.چظور این قدر راحت قضاوت میکنی؟مگر هر کی میره آلمپیک مدال میاره که میگی دلیل کنار گرفتنش این بوده؟اینقدر زود قضاوت نکن چون خودت هم قضاوت میشی.
  • 001 A1 ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    دانشگاه رفتن هم الان هیچ فایده ای نداره ، کشاورزی هم فایده ای نداره، به ایشان توصیه می شود بروند به کار دلالی یا حداقل دلالی محصولات کشاورزیشون را خودشون به عهده بگیرند.
  • بی نام A1 ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    3 30
    کدوم مدال عزیزم.ایشون نواناییهاش پایین تر از این حرفاست.
  • بی نام A1 ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    17 1
    زندگی مهمتر است.
  • بی نام A1 ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    14 5
    کاش چند تا رییس فدراسیون مثل دنیامالی داشتیم،حیف که ایشان هم رفته اند
  • ریحانه سلیمانی IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    33 2
    پیشنهاد می کنم بره عضو شورای شهر بشه . اینجوری بزودی میتونه رییس فدراسیوم هم بشه . شاید هم یه باشگاه سوارکاری راه بندازه .
  • توحید IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    20 1
    او بهتر از همه از شانس و جایگاه خود در مسابقات المپیک ریو باخبر است. به انتخاب او احترام بگذاریم، از تلاشهایش در جهت کسب افتخار برای ایران و ایرانی تشکر کنیم و برایش آرزوی موفقی کنیم. اشکهایی که پس از کسب مدال طلا در اینچئون ریختی را فراموش نخواهم کرد.
  • بی نام A1 ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    4 7
    باز فیلم هندیهای خبر آنلاین
  • عبدالله خاکی IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    8 0
    این محسن بود که بعد از انهمه بلاهایی که بر سر قایقرانی و رویینگ اوردند تا الان دوام اورد.فقط به عشق دنیا مالی و گروهش.کجای دنیا سراغ دارید که مسعول کمیته اش در اینچوان در جمع شرط بندی کند که محسن نمیونه طلا بگیره؟؟؟.خلاصه اقایون این گنجینه رویینگ را هم پروندند؟.