رهبر ارامنه جهان: اصفهان الگوی همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان توحیدی است

رهبر ارامنه جهان گفت: اصفهان بهترین الگو برای همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان توحیدی در بین کشورهای اسلامی است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایرنا، جاثلیق آرام اول، رهبر ارامنه جهان در دیدار با استاندار اصفهان گفت: اصفهان بهترین الگو برای همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان توحیدی در بین کشورهای اسلامی است. 

وی در ادامه افزود: اگر تهران مرکز سیاسی ایران است، اصفهان نیز مرکز فرهنگی و تمدن ایران است و اگر کسی اصفهان را نبیند می توان گفت ایران را ندیده است.

رسول زرگرپور، استاندار اصفهان نیز در این دیدار گفت: اصفهان مرکز ادیان توحیدی است و دبیرخانه ادیان توحیدی در این شهر با قوت فعالیت می کند. وی به احترام متقابل ارامنه و مسلمانان در اصفهان اشاره و اظهارکرد: زندگی مسالمت آمیز پیروان ادیان توحیدی از افتخارات این شهر است و ما امروز آماده احیای «صفاخانه» در این شهر تاریخی هستیم.

زرگرپور با قدردانی از دیدگاه مثبت و اصولی رهبر ارامنه جهان در قبال واقعیت های جمهوری اسلامی ایران و حمایت وی از مواضع کشورمان در زمینه مسائل منطقه و جهان گفت: واقعیت های ایران در رسانه های غربی وارونه نشان داده می شود و تبلیغات ضد ایرانی باید از بین برود.

وی همچنین داعش را بلای بزرگ برای خاورمیانه خواند و افزود: انهدام و مبارزه با این گروه جز با همراهی ایران امکان پذیر نیست و خوشحالیم که کشور لبنان نیز محکم در مقابل این گروه ایستاده است.

زرگرپور در پایان اظهارداشت: صحبت های رهبر ارامنه جهان نشانگر واقع گرایی و آرمان گرایی مسیحیت است. برگزاری جشن 350 سالگی سالگرد تاسیس کلیسای وانک نیز نشانگر عمق همبستگی ارامنه با ایرانیان است.

برگزاری ششمین همایش ادیان توحیدی در اصفهان

خبرگزاری ایرنا همچنین از برگزاری ششمین همایش ادیان توحیدی در دهه فجر سال جاری در اصفهان خبر داد. این همایش با حضور نمایندگان دین اسلام و پنج اقلیت دینی ارمنی، آشوری، کلیمی، زرتشتی و صابئین برگزار می شود.

همایش ادیان توحیدی شامل دو بخش است و قرائت پیام آیت الله مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان و سخنرانی نمایندگان ادیان توحیدی از برنامه های این همایش است.

در همایش امسال فراخوان ارسال مقاله به مراکز دانشگاهی داخل و خارج ارسال شده است. مقاله ها به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی دریافت می شود و مقالات برتر در فصلنامه مطالعات بین الادیانی منتشر خواهد شد.

کلیات، جایگاه ادیان توحیدی در عرصه فرهنگی، ادیان توحیدی و مناسبت های فرهنگی و کارکردهای بین المللی و ادیان توحیدی و حقوق مدرن به عنوان محورهای ارسال مقالات این همایش تعیین شده اند. 

شش نشست تخصصی در زمینه ادیان توحیدی قبل از برگزاری همایش اصلی به عنوان زمینه سازی و ایجاد تعامل بین ادیان برگزار می شود. تاکنون دو نشست از این سلسله نشست ها برگزار شده است و چهار نشست دیگر نیز تا بهمن ماه برگزار خواهد شد.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آریـــا A1 ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    36 4
    راست گفته... در اصفهان دین های زیادی هست.. یهودیت و ارامنه مسیحی و مسلمان و بودایی همه در کنار هم زندگی میکنیم
    • حامد IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
      31 4
      بودایی؟ تا حالا نشنیده بودم.
    • بی نام A1 ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
      36 0
      مسیحیان و کلیمیان سالهاست در آرامش و صلح و دوستی در اصفهان زندگی میکنن و مثل بقیه به کار و کسب مشغولن و بخصوص ارامنه عزیز بسیار مورد علاقه و احترام مردم اصفهان هستن.
    • بی نام A1 ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
      8 0
      مگه بقیه جاها اینجوری نیست؟؟همین تهران خودمون همه با هم به خوبی و خوشی زندگی میکنن.
  • بی نام US ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    49 3
    انشالا این صفت خوب هم سرنوشت دیکر مسائل اصفهان رو پیدا نکنه. عادت زشت ما ایرانی ها در پایین کشیدن و تخریب یکدیگر و حسادت و تنگ نظری مسئولان دولتی تهران نشین اصفهان و به خاک سیاه نشونده. دیگه نه آب داره، نه محیط زیست، نه امنیت، نه اقتصاد و نه شادابی و طراوت سابق. از بس گفتن اصفهان پایتخت فرهنگ و تاریخ ایرانی باعث شد یکسری چشم دیدنش رو نداشته باشن.
  • مهدي A1 ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    10 0
    مهم نيست كه چه ديني داريم....مهم اينه كه همه انسان هستيم و ايراني.....
  • ایرانیذ A1 ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    14 0
    در کرمان هم سالهاست مسلمون زرتشتی یهودی سالهاست کنار هم زندگی میکنن این خصوصیت مربوط به یک منطقه خاص نیست ب
  • بی نام A1 ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    5 0
    مردم ایران در کل در منطقه نماد اعتدال و احترام به ادیان دیگر هستند به ویژه به هم وطن های خودشون که مانند خواهر و برادرشان می مانند