معاون حقوقی رییس جمهوری و سفیر برزیل در تهران روز دوشنبه درباره همکاری‌های حقوقی و تعاملات دو کشور در سازمان‌های بین‌المللی گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، دكتر الهام امین‌زاده در این دیدار رویكرد دولت یازدهم به حقوق شهروندی و اقداماتی را كه بر اساس دستور رییس جمهوری برای تهیه منشور حقوق شهروندی انجام شده است، تشریح كرد و گفت: بر مبنای توجه و دستور دكتر روحانی سند جامعی تحت عنوان منشور حقوق شهروندی آماده شده كه بر اساس آن دولت خودش را بیش از گذشته به احترام به حقوق عمومی متعهد می‌كند.

معاون حقوقی رییس جمهوری با اشاره به اینكه در فرهنگ عمومی ملت ایران، ظلم و نقض حقوق دیگران گناهی بزرگ است، افزود: در عین حال در منشور حقوق شهروندی توجه ویژه‌ای به حقوق فردی، حقوق كودكان، حقوق زنان، آزادی بیان، آزادی مذهب،‌ حق توسعه، حقوق زیست محیطی و امثال آن شده است.

وی اظهار داشت: امروز زنان زیادی در سطوح عالی مدیریتی در جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماینده مجلس، معاون رییس جمهوری، فرماندار و در سایر عرصه‌های مدیریتی مهم مشغول به فعالیت هستند.

دكتر امین‌زاده همچنین خواستار تعامل بیشتر ایران و برزیل در عرصه‌های حقوقی و همكاری‌های مشترك دو كشور در سازمان‌های بین‌المللی شد.

سفیر برزیل نیز در این دیدار با تشكر از توضیحات دكتر امین‌زاده درباره تهیه منشور حقوق شهروندی و نیز حضور بانوان در سطوح عالی مدیریتی در كشورمان، از همكاری‌های حقوقی دو كشور استقبال كرد.

سانتیاگو بریزابال مورانو همچنین با اشاره به فراوانی پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران و وضعیت مشابه برزیل در منطقه آمریكای لاتین كه پذیرای حجم بالایی از مهاجران از كشورهای همسایه خود است، خواستار استفاده از تجربیات جمهوری اسلامی ایران در این زمینه شد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =