ایرنا نوشت:

آیت‌الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید گفت: اقتصاد مقاومتی با جیب و دستان خالی ملت میسر نمی‌شود.

این مرجع تقلید روز دوشنبه در دیدار محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری با وی در قم با اشاره به اقتصاد مقاومتی افزود: ملتی که دست و جیبش خالی باشد، ویلچری است و ملتی که ویلچری است نمی‌تواند مقاومت کند.

آیت الله جوادی آملی با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه نساء بیان داشت: خدای سبحان در این آیات، ثروت یک مملکت را عامل قیام آن‌ها دانسته است.

وی ادامه داد: قیام یک ملت در این است که باید دست و جیبش پر باشد و کسی که جیبش خالی است و کسی که زندگی او با انواع و اقسام بدهکاری‌ها و اقساط همراه شده، در واقع ستون فقراتش شکسته و این فرد نمی‌تواند مقاومت کند.

وی اضافه کرد: شخصی که در سر چهارراهی ایستاده و گدایی می‌کند، این در واقع ایستاده نیست بلکه شکسته و تاب مقاومت ندارد و بالعکس کسی که نشسته و مشغول به تولید است، در واقع ایستاده است.

آیت‌الله جوادی آملی گفت: ما با اقتصاد مقاومتی مواجه هستیم و باید در این زمینه، جیب ملت و دولت پر باشد، ملت و دولت مقروض هر دو ویلچری هستند و نمی‌توان مقاومت کرد.

وی با بیان اینکه ملتی که دستش خالی است اهل تملق می‌شود گفت: ما یک صدم جمعیت دنیا را داریم اما ۱۰ درصد امکانات دنیا در اختیارمان است و آنچه نداریم، عرضه است.

آیت‌الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: کشور از نظر منابع طبیعی در وضعیت خوبی به سر می‌برد و باید از جنگل‌ها و کوه‌ها و دیگر منابع طبیعی استفاده بهینه‌تری کنیم.

وی با بیان اینکه علوفه را از کشور ترکیه وارد می‌کنیم گفت: زمین‌های فراوانی در کشور وجود دارد و نباید کشور نیازی به واردات علوفه داشته باشد.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت نماز در اسلام گفت: نماز ستون دین است و آن نمازی ستون دین می‌شود که بتواند جلوی زشتی‌ها را بگیرد.

آیت‌الله جوادی آملی افزود: کسی که نماز می‌خواند و بعد از خواندن نماز گناه می‌کند بداند نمازش مورد قبول واقع نمی‌شود.

وی گفت: مردم اگر بتوانند دین خود را حفظ کنند ستون مستحکمی هستند و مردم وقتی ستون دین هستند که مستحکم باشند.

وی با بیان اینکه تا ملت، ستون نباشند، نظام محفوظ نیست افزود: جامعه عقلانی، ستون مستحکمی است و خود را حفظ می‌کند، باید رابطه خود را با خدا با ستون محکم حفظ کرده و هم باید با مردم درست رفتار کنیم.

آیت‌الله جوادی آملی همچنین در این دیدار خطاب به معاون رییس جمهوری گفت: سلام خاص مرا به شخص دکتر روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران و هیات دولت برسانید و انشاالله که ره توشه شما از سفر به شهر کریمه اهل بیت(ع)، ترویج معارف انسان‌ساز مکتب اهل بیت باشد.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری امروز در سفر به قم در گردهمایی بزرگ مبلغان ماه محرم در مدرسه فیضیه قم حضور یافت.

دیدار با آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه و حضور در جلسه شورای اداری استان قم از دیگر برنامه‌های نوبخت در سفر به قم است.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • amin A1 ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    حرف حق....
  • بی نام US ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    7 1
    حضرت آیت الله لطفا اسیدپاشی ها رو هم محکوم بفرمایید.
  • بی نام IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    5 1
    واقعا نمیدونستم علف رو هم از ترکیه میاریم
  • جواد IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    7 3
    ایشون به معنای واقعی "عالم" هستند
  • بی نام A1 ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    2 2
    مرجع تقلید واقعی. کسی که رک و راست معیشت مردم رو مد نظر قرار میده
  • بی نام A1 ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    2 1
    منظورش چی بوده پول چاپ کنند؟مملکتی که جیره خورنفت باشه واختیاری ازنظرمیزان فروش وبهای فروش نداشته باشه حال وروزش همینه دیگه تاکی از هزارنفرنهصدونودنفرحرف میزنن و بهترین زندگی رودارن وده نفربایدکارکنن وبافلاکت زندگی کنن تاچرخ احتیاجات مملکت بچرخه خوب معلومه خوب نمی چرخه
  • رامین A1 ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    2 3
    علوفه را از کشور ترکیه وارد می‌کنیم گفت: زمین‌های فراوانی در کشور وجود دارد و نباید کشور نیازی به واردات علوفه داشته باشد.ایانمیدانید چندسال است که خشک سالی است ومردم اب برای خوردن ندارند ایا نمیدانید کاشت علوفه به اب احتیاج دارد وما این اب رانداریم حتی دریاچه ها وتالابهای ما خشک شده ویامیشوند
  • بی نام A1 ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    2 2
    نظرات بی بدیل در این روزگاران بسیار پر مغز و البته بسیار زیرکانه و شجاعانه.
  • بی نام A1 ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    2 1
    واقعا حرفای ایشون رو باید طلا گرفت . همیشه حرف های منطقی و بدور از تعصب . ایشون علامه ای هستند که در جهان نیز نظیرش به ندرت یافت میشود اما افسوس کسی قدر سخنان ایشون رو نمیدونه
  • بی نام A1 ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    1 0
    چقدر خوبه که ایات عظام حرف هایی با این دقت و ساختار شکن بزنند.زنده باد حرف حساب
  • محمدحسن A1 ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    2 1
    درود به شرفت آقای جوادی آملی
  • امید A1 ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    5 3
    احسنت استاد