۰ نفر
۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۶

ششمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو، ظهر امروز چهارم اردیبهشت‌ماه، با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و با حضور بیش از 28 هزار نفر، به‌صورت هم‌زمان در 132 شهر، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو فعالیتی است که ابتکار برگزاری آن متعلق به جمهوری اسلامی ایران بوده و با اهدافی چون کمک به پایدارسازی جریان تربیت نیروی انسانی درزمینه فناوری نانو، شناسایی استعدادهای برتر دانش‌آموزی و گرایش آن‌ها به حوزه فناوری‌ها نوین و کمک به پیشتازی جمهوری اسلامی ایران در آموزش پایه فناوری نانو برگزار می‌شود.

المپیاد دانش‌آموزی نانو، با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی، در دو مرحله برگزار می‌شود. مرحله اول به‌صورت یک آزمون تئوری در سطح کشور برگزار شده و در مرحله دوم، یک اردوی علمی برای برگزیدگان مرحله اول برگزار و برگزیدگان نهایی معرفی می‌شوند.

آزمون مرحله اول المپیاد به صورت تئوری، شامل 60 سؤال چهارگزینه‌ای از مباحث مختلف فناوری نانو مانند مفاهیم و مبانی علوم نانو، روش‌های ساخت در مقیاس نانو، نانومواد و نانوساختارها، شبیه‌سازی در مقیاس نانو، کاربرد نانو در صنایع مختلف و مشخصه‌یابی نانومواد است. زمان پاسخ‌گویی به سؤالات این المپیاد 180 دقیقه است که هم اکنون درحال برگزاری است.

لازم به ذکر است، برگزیدگان مرحله اول با توجه به تراز حاصل شده در سه سطح رتبه بندی می‌شوند که برای هرکدام از این سطوح برنامه‌ای مجزا در نظر گرفته می‌شود.

مطابق دوره‌های گذشته‌ی المپیاد، 30 نفر اول از جمع برگزیدگان آزمون کشوری در تابستان با گذراندن یک اردوی علمی آموزشی 10 روزه با یکدیگر رقابت خواهند کرد. در این مرحله، دانش‌آموزان ضمن فراگیری روش‌های ساخت و کاربرد نانومواد در آزمایشگاه و شرکت در کارگاه‌های شبیه‌سازی نانو، از مراکز فعال کشور در حوزه فناوری نانو بازدید می‌کنند. در پایان این دوره جوایزی به نفرات برتر اهدا می‌شود.

گفتنی است، باشگاه نانو در راستای آمادگی دانش‌آموزان متقاضی شرکت در ششمین المپیاد، کارگاه‌هایی را در استان‌ها مختلف برگزار کرده است. همچنین طرح هدایت و رشد برگزیدگان المپیاد نانو از امسال فعال خواهد شد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر حسین A1 ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    1 0
    اسامی پذیرفته شدگان را اعلام کنید