تولید جنرال موتورز در دو کشور آسیایی متوقف شد

ایسنا نوشت:

خودروساز آمریکایی جنرال موتورز یک روز پس از اعلام توقف تولید خودروهای برند این شرکت در اندونزی، اعلام کرد تولید شورولت سونیک در تایلند را تا اواسط امسال متوقف خواهد کرد.

جنرال موتورز همچنان خودروهایی مانند سدان کروز را در نقاطی از آسیای جنوب شرقی می‌فروشد اما توجه خود را معطوف رشد شاسی بلندها و پیکاپ‌هایی مانند تریل بلیزر و کلرادو کرده است.

برنامه سازماندهی جنرال موتورز که تحت نظارت استفات جاکوبای، نایب رییس این خودروساز اجرا می‌شود، با عقب نشینی در آسیا مواجه شده است. اگرچه کسب و کار جنرال موتورز در چین که بزرگترین بازار خودروی جهان است، رشد می‌کند اما این شرکت در نقاط دیگر که شامل چین نیست، با شرایط دشواری روبروست.

این خودروساز مستقر در دیترویت مجموع هزینه‌های سازماندهی را حدود 700 میلیون دلار در سال جاری میلادی اعلام کرده و ماه گذشته اعلام کرد انتظار دارد عملکرد عملیاتی واحد عملیات‌های بین المللی که تحت ریاست جاکوبای است، بهبود پیدا کند.

ظرفیت تولید سالانه 180 هزار دستگاه کارخانه تایلندی رایونگ جنرال موتورز کاهش پیدا خواهد کرد. جنرال موتورز با انتشار این خبر، اعلام کرد یک برنامه جدایی داوطلبانه را برای کارکنانش آغاز می‌کند. این شرکت حدود 3200 کارمند در تایلند دارد.

این خودروساز پیش از این اعلام کرده بود تولید شورولت اسپین را تا پایان ژوئن در اندونزی متوقف می‌کند و کارخانه بکاسی که خارج از جاکارتا قرار دارد و حدود 500 نفر در آن مشغول به کارند را تعطیل می‌کند.

طبق گزارش ال ام سی اتوموتیو، سهم بازار جنرال موتورز پس از هشت دهه حضور در اندونزی، پایین یک درصد است. این شرکت سال گذشته کمتر از 11 هزار خودرو در این کشور آسیایی فروخت در حالیکه فروش تویوتا موتور و دایهاتسو به بیش از 578 هزار خودرو رسید.

تویوتا و خودروسازان ژاپنی دیگر به اتفاق بیش از 90 درصد از بازار خودروی اندونزی را در دست دارند.

جنرال موتورز سال گذشته در تایلند 26 هزار خودرو فروخت که برابر با سه درصد سهم بازار این کشور بود در حالیکه مجموع سهم بازار خودروسازان ژاپنی در تایلند بیش از 60 درصد است. این شرکت تا ژوئن به فروش اسپین و سونیک در تایلند پایان می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، اگرچه جنرال موتورز در بعضی از مناطق آسیای جنوب شرقی سرگرم تحکیم موقعیت برند شورولت است اما در اندونزی با شرکای چینی خود شامل ساییک موتور فعالیت می‌کند.

این شرکت‌ها قصد دارند یک تسهیلات تولیدی را نزدیک جاکارتا برای برند وولینگ بنا کنند اما علاقه ای به خرید کارخانه بکاسی جنرال موتورز ندارند.

تجدیدنظر جنرال موتورز برای فعالیت در اندونزی و تایلند بدنبال اقدام این شرکت در توقف تولید خودرو در استرالیا در سال 2013 صورت می‌گیرد و تحلیلگران انتظار دارند این شرکت فعالیت‌های تولیدی در کره جنوبی را هم تحت اصلاح و تغییر قرار دهد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =