بازارهای مالی هفته پرنوسانی را پشت سرگذاشته اند.

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در آخرین روز کاری هفته دلار با جهش ناگهانی قیمت مواجه شد و به رقم 3هزار و 433 تومان رسید. این درحالی بود که قیمت دلار تا روز چهارشنبه روی عدد 3 هزار و 409 تومان متوقف مانده بود. فعالان بازار اعتقاد دارند رشد ناگهانی قیمت دلار به فضای روانی حاکم در بازار مروبط می شود.

انتشار اخبار امیدوار کننده در مورد آینده مذاکرات هسته ای موجب شد تا صرافان تلاشی دوباره را برای افزایش قیمت پیش از کاهش احتمالی بهای دلار به کار بگیرند. طبق این برآورد ارزش دلار در طول این هفته حدود 0.7 درصد افزایش یافته است تا دارندگان دلار به این میزان سود کرده باشند.با این حساب اگر 10 میلیون سرمایه گذاری در این بازار صورت گرفته باشد در طول این هفته 70 هزار تومان سود به سرمایه‌گذار تحمیل شده است.

بازار طلا و سکه نیز که وابستگی زیادی به نرخ ارز دارد، در دو سال اخیر شرایط مشابهی را تجربه کرد تا بهای سکه تمام بهار آزادی طی یک سال گذشته کاهش یابد.

بازار جهانی طلا در طول هفته گذشته نوسانات زیادی را پشت سر گذاشت اما در نهایت در همان محدوده هفته گذشته یعنی به یک هزار و 209 دلار در هر اونس نوسان می کند.

با این وجود اما قیمت سکه در ایران بعد از پشت سر گذاشتن نوسانات زیاد در محدوده 996 هزار تومان قرار دارد. روز گذشته بهای سکه به 996 هزار تومان رسید اما در روز پایانی هفته گذشته سکه 993 هزار تومان قیمت گذاری شده بود.

بر این اساس سکه این هفته با بازدهی منفی 0.3 درصد مواجه شد تا دارندگان سکه به ازای هر 10 میلیون تومان سرمایه گذاری 30 هزار تومان ضررکرده باشند.

 3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =