نسیم نوشت:

خبرگزاری رویترز از نیویورک، اظهارات وزیر نفت عربستان مبنی بر افزایش تقاضای نفت در بازارها و نیز اطلاعاتی از کارخانه های چینی که نشان می دهد تولید آنها بیش از حد انتظار است، موجب شد تا قیمت نفت برنت در پایان معاملات روز چهارشنبه (ششم اسفندماه) پنج درصد افزایش یابد.

در همین حال، گزارش دولت آمریکا در رابطه با کاهش ذخیره سازی محصولات پالایشی در این کشور قیمت نفت آمریکا را بالا برد. این در حالی بود که داده ها حاکی از آنست که ذخیره سازی نفت در آمریکا فراتر از حد انتظارها است.

قیمت نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه آوریل در پایان معاملات روز چهارشنبه (ششم اسفندماه) دو دلار و ٩٤ سنت افزایش یافت تا در نهایت در سطح ٦١ دلار و ٦٣ سنت برای هر بشکه تثبیت شود.

بهای نفت دبلیو تی آی نیز برای تحویل در ماه آوریل در پایان معاملات دیروز (چهارشنبه، ششم اسفندماه) یک دلار و ٧١ سنت بالا رفت و به ٥٠ دلار و ٩٩ سنت برای هر بشکه رسید.

جان کیلدوف، از موسسه اگین کپیتال، گفت: این گزارش بسیار امیدوارکننده است گرچه سطح ذخیره سازی نفت خیلی بالاست.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا (ای آی اِی) روز چهارشنبه در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که سطح ذخیره سازی نفت در آمریکا در هفته گذشته هشت میلیون و ٤٠٠ هزار بشکه افزایش یافته و به رقم بی سابقه ٤٣٤ میلیون و ٧٠ هزار بشکه رسیده است.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =