ظرفیت های موجود فناوری اطلاعات کشور، توان تامین نیازهای صنعت نفت و گاز را در تراز جهانی دارد و می تواند با مشارکت بین المللی، کلیه نیازهای مطرح را پاسخگو باشد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل ازمرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهندس نصراله جهانگرد در چهارمین کنفرانس و نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات در صنعت نفت و گاز با بیان این مطلب اظهارداشت: فناوری اطلاعات در تمامی بخش های فعالیتی حوزه نفتی نظیر اکتشاف، استخراج، پالایش و حتی بازاریابی نقش به سزایی را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: صنعت نفت و صنایع وابسته آن، یکی از بزرگترین بازارهای موجود برای بکارگیری ظرفیت های بومی فناوری اطلاعات در کشور محسوب می شود.

وی افزود: بر اساس برآوردهای موجود، طی سال های آتی، ظرفیت سرمایه گذاری بین دو تا چهار میلیارد دلاری در حوزه فناوری اطلاعات صنعت نفت، گاز و پتروشیمی وجود دارد.

جهانگرد تصریح کرد: این حجم سرمایه گذاری فرصت بسیار مناسبی برای فعالان و تولیدکنندگان محصولات بومی فناوری اطلاعات در کشور فراهم می کند، به طوری که می تواند توسعه اشتغال، کسب و کار و همچنین تکنولوژی را فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: بهره گیری از شرکت های داخلی برای پیاده سازی و بهینه سازی این فناوری در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی موجب نهادینه شدن آن و ثروت آفرینی در کشور می شود.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به آمارهای نهادهای بین المللی گفت: بر اساس این آمارها، بیش از 84 درصد از نفت دنیا در حوزه حمل و نقل استفاده می شود که در صورت بهره گیری از فناوری برای استفاده از سوخت های جایگزین می تواند زمینه استفاده بهینه تر این منبع خدادادی را در صنایعی نظیر پتروشیمی فراهم کند.

وی در خصوص اقدام های صورت گرفته در حوزه توسعه زیرساخت ارتباطی مورد نیاز در کشور نیز تاکید کرد: هم اکنون طراحی کلان و تفصیلی زیرساختی شبکه ملی اطلاعات به پایان رسیده و شبکه کابل نوری کشور نیز در حال تکمیل است تا بتوانیم بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه، ظرفیت دسترسی تا دو مگابایت را برای 60 درصد خانوارها و 100 درصد کسب و کارها فراهم کنیم.

وی اظهارداشت: در حوزه دولت الکترونیکی نیز برنامه های اجرایی منسجم برای کلیه دستگاه ها تهیه و ابلاغ شده که با کمک آیین نامه اجرایی اخیر مصوب هیات وزیران، انتظار می رود با سرعت بیشتری خدمات برای مردم ایجاد و عرضه شود.


5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =