شگفت‌زدگی ناظران از عملیات نیروی هوایی روسیه/ فقط خلبانان زبردست در عملیات شرکت می‌کنند

طبق اعلام یک روزنامه روسی، هواپیماهای روسی تنها به اهداف مشخص و از قبل تعیین شده ای چون انبار های مهمات، تسلیحات و سوخت ضربات وارد می کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روزنامه روسی ماسکوفسکی کمسمولتس(Moskovsky Komsomolets) در تحلیلی به قلم الکساندر استپانوف از شگفت زدگی ناظران از عملیات نیروی هوایی روسیه در سوریه می گوید و تأکید می کند که هواپیما های روسی تنها به اهداف مشخص و از قبل تعیین شده ای چون انبار های مهمات، تسلیحات و سوخت ضربات وارد می کنند.

گفته می شود وزارت دفاع روسیه به صورت آنلاین از موفقیت های این عملیات خبر داده و برای روزنامه نگاران بریفینگ ها و مصاحبه های فراوانی ترتیب می دهد.

نویسنده مقاله از اینکه نظامیان روس با دقت فراوانی همه جزئیات عملیات را تفسیر می کنند، نتیجه می گیرد که نیروهای روسی فقط بعد از تحقیق در اطلاعاتی که ستاد ارتش سوریه در اختیار آنها می گذارد، برای عملیاتها اقدام می کنند. همراهی این گزارش ها با مطالب ویدیویی هم یکی دیگر از نوآوری های مهم در فعالیت نظامیان روس است.

نویسنده در ادامه می نویسد: ایالات متحده یک سال است که بی فایده صحرای سوریه را بمباران می کند و بعد از 6 هزار ضربه، تنها سه تصویر فاقد دقت لازم را منتشر کرده است. ولی گروه هواپیماهای روسی طی چند روز به تأسیسات داعش 60 ضربه وارد کرده و بیش از 50 عدد از تأسیسات این گروهک را منهدم کرده است.

استپانوف در ادامه مدعی است: هواپیماهای سوخوی روسی به قدری شبه نظامیان را می ترسانند که آنها به این هواپیما های لقب الموت المفاجئ (مرگ ناگهانی) داده اند. نویسنده فرق بین رفتار آمریکا و روسیه در سوریه را در آن می بیند که روسیه می خواهد به وسیله حمله برق آسای هوایی گرده مجموعه تروریستی داعش را بشکند.

شنود مکالمات بین شبه نظامیان نشان می دهد که هواپیما های روسی در جاهایی ظاهر می شوند که تروریست ها کمتر از همه منتظر آنها هستند. نویسنده تأکید می کند که دقت اصابت بمب ها و موشک های روسی نباید باعث تعجب شود زیرا تنها بهترین خلبانان و برندگان جوایز مسابقه دارتس هوایی وزارت دفاع روسیه به سوریه اعزام شده اند. مسابقه علاقه مندان به شرکت در عملیات سوریه از کنکور آکادمی نظامی بالاتر است زیرا یک خلبان نیروی هوایی در مرکز روسیه می تواند ماهی 100 هزار روبل حقوق بگیرد ولی در سوریه3.5 تا 4 برابر بیشتر دریافت می‌کند که البته جان او به مبلغ 6 میلیون روبل بیمه شده و در کنار همه اینها باید به سایر امتیازات نیز اشاره کرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    89 19
    بیخیال کلا همه چیز که ما خوشمون بیاد همیشه دنیارو شگفت زده میکنه
  • بی نام US ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    میگن 4تا موشک به ایران اثابت کرده بله مردم هم شگفت زده شدند
    • محمد A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
      63 5
      اصابت
    • محسن A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
      کجا سقوط کرده الان بچه 4 ساله ام گوشی داره یعنی یکی ندیده که فیلم بگیره تو شبکه های احتماعی بذاره سقوط موشک حداقل تا شعاع یک کیلومتری موج داره و مردم متوجه میشدند
  • بی نام A1 ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    49 23
    روزنامه روسی میخواستی برخلاف مواضع کشورش بگه؟؟؟
  • بی نام IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    31 70
    عجب. ناظران منظورش خوشونه. فعلا که یه تعداد موشکشون افتاده تو ایران.
    • شریف A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
      0 0
      شما که دیدی افتاده فیلمش رو پخش کن ماهم ببینیم.
  • بی نام IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    40 87
    با پول مالیاتی که ما اینجا میدیم این حقوق ها رو به آنها پرداخت می کنند. اسلحه روسی با پول ایرانی :
  • عرفان IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    128 4
    امریکا هم بخواد دقیق میزنه ولی نمیخواد داعش رو ازبین ببره
  • بی نام A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    27 33
    خب حالا باشه...
  • فرشید A1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    80 34
    مو به تنم سیخ شد واقعا دمشون گرم
  • 4گوشهگ IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    70 71
    روسیه غیر قابل اطمینان و طبل توخالیست
  • الکس IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    27 74
    دیروز 4 موشک از موشک های دقیق روسی تو ایران سقوط کرده، خبرگزاری های اصلا انگار نه انگار همچین اتفاقی افتاده باشه اصلا صداشم در نمیارند...حالا اگه خدای نکرده از طرف امریکا یا مثلا عربستان بود....
    • علی اس A1 ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
      51 12
      باسلام شما از کجا خوندی که چهار تا از موشک هاش توی ایران سقوط کرد حالا که روسیه اومده توی میدون چهار تا غرب زده شروع کرد شایعه سازی نکنه مثل اون خبر که گفته بود نیروهای روسیه غیر نظامی هارو هدف قرار داده گاف رسانه ای غربی باشه که هست
    • بی نام IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
      42 8
      وقتی یه حرفی میزنی مدرکش هم بیار موشک کروز چیزی نیست که به جایی بخوره و هیچ کس نفهمه.
  • احسان IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    59 1
    امیدورارم هرچه زودتر داعش نابود شه و فقط خاطره اش بمونه
  • بی نام IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    37 2
    بلی اینکه روسیه قابل اعتماد نیست شکی وجود ندارد ولی استفاده از توانایی آن در پیشبرد اهداف خودمان کاملا درست و منطقی می باشد
  • amin IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    32 45
    اگه حتی 1 موشک از آمریکا بیافته 100 کیلومتری مرز ایران میگن نگاه کنید،آمریکایی ها میخواستم ایران رو بزنن. اگه به جای چند صد نفر ایرانی که تو عربستان کشته شدن،1 ایرانی تو آمریکا میمرد،چه حرف ها که نمیزدن. برین پی کارتون،دست از شعار دادن بردارین،دست از حمایت روسها بردارین. فردا اینا واسه ما شاخ میشن ها،این یک روزی به ایرانی ها ثابت میشه،که خیلی دیره.
  • سعید A1 ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    54 13
    الکس اسم عربهای نحثو نیار .بزار روس هادهم تو طول تاریخ یه کار مفید کرده باشن هر جابه عربستان ضربه بخوره من حاضرم از نان شبمم بگزرم تا این عرب ها پودر بشن .موشکم خورد به ایران کجا خورده تو کوه بیابون بزار بخوره .هدف خون به جگر گردن عرابه
  • امیر A1 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    32 8
    سلام.دوستان همه دنیا محترم ولی خدایی چرا چندین ساله کشورهای مخالف ایران نمیتونن وارد جنگ نظامی با ایران بشن وجنگ اقتصادی وسایبری واطلاعاتی رو راه انداختن که تو اونم موفق نیستند کامل؟ ایا غیر اینه که همین اطرافیان خودمون همین برادر خواهر همسایه ودوستان سربه زیر ومحجوب خودمون دارن تو سپاه ارتش وبسیج زحمت میکشن انصاف داشته باشید .من به نوبه خودم بعنوان برادر کوچک از رهبر ودولت ونیروهای نظامی وانتظامی تشکر میکنم .در ضمن ما خانواده مان در کشورهای دیگر هم زندگی کردند ولااقل با اخلاق وروحیات واقعی نه تبلیغاتی اتباعی از امریکا کانادا بیش ازده کشور اروپایی خاورمیانه اکثر کشورها و چین ژاپن استرالیا نیوزیلند هند روسیه تقریبا اشنایی دارم.سن من 39 سال است واز بودن درایران راضیم وحقوق بگیر جایی نیستم.
  • حامد A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    46 7
    درسته ک روسیه دوست ما نیست،اما فعلادشمن هم نیست.باهاش منافع مشترک داریم پس باید همکاری کنیم.اونایی هم ک میگن موشک روس ب ایران خورده اینا همش تبلیغات آمریکایی و جو رسانه ای هستش برا زمین گیر کردن روس ها.ینی آمریکا اگه راس میگه با اون همه امکانات و ماهواره های دقیق نفهمیده ک موشک ها کجا خورده؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ارش اس BE ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    11 3
    بعضيها يك جوري نظر مي دن واقعا ادم فكر مي كنه تو جبهه دشمنن اقايون مثلا ايراني، با روسيه عراق سوريه و چين يك ائتلاف تشكيل داديم واسه اولا از بين بردن داعش كه اگه قوي شه ١٠٠ در هزار به ايرانم حمله مي كنه و ثانيا به خاطر پشيباني از سوريه و عراق كه اولي نشون داد تو جنگ كه همه ضد ما بودن با ما بود و دومي الان، كاري به قبل ندارم الان يكي از معدود كشورهاي دوست هستش، اصلا شما مخالف، خوب حالا بايد همكاري كنيم يا نه بذاريم داعش قوي شه؟ بعد يك كشور تو ائتلاف ما با اجازه قبلي موشك ارسال كرده از روي ايران، اصلا فرض كنيم كه اشتباها خورده تو ايران، خوب بابا تو يك جبهه داريم مي جنگيم و تو جنگ طبيعيه، يعني واقعا مسايل به اين سادگيو رو بعضي ها نمي فهمن
  • نبی A1 ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    3 2
    ما از قبل میدانستیم داعش با حمایت آمریکا و اروپا شکل گرفته. تا یکی پیدا میشه داعش را نابود کند. با هزار بهانه مخالفت میکنند. دم روسیه گرم ثابت کرد آمریکا پخی نیست.