امیری:وزارت کشور  وارد گروه‌بندی‌های سیاسی نمی‌شود

قائم مقام وزیر کشور گفت: وزارت کشور به هیچ وجه وارد گروه‌بندی‌های سیاسی در انتخابات نمی‌شود و به بی‌طرفی در انتخابات می‌پردازد تا هم‌افزایی، ‌امنیت و وفاق ملی را در انتخابات موجب شود.

به گزارش ایسنا،قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و سخنگوی وزارت کشور گفت: فراهم کردن زیرساخت نرم افزاری، سخت افزاری و تحول در حوزه نیروی انسانی به عنوان سرمایه‌ای مهم از جمله ماموریت‌هایی است که وزیر کشور برای سازمان ثبت احوال در نظر گرفته است.

حسینعلی امیری در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان ثبت احوال افزود: اتقان اسناد و ارایه خدمات هویتی با تاکید بر مدیریت هویت در فضای مجازی، به‌هنگام سازی اطلاعات نشانی ایرانیان در پایگاه اطلاعات جمعیتی از دیگر ماموریت‌های تعریف شده است.

وی اضافه کرد: تولید، انتشار و تحلیل آمار جمعیتی با توجه به نیازها، استفاده حداکثری از توان بخش غیردولتی از طریق واگذاری بخش تصدی‌گری، ارتقای ظرفیت موجود برای برگزاری انتخابات مکانیزه در سال جاری، تلاش در جهت افزایش قابلیت نیروی انسانی، توجه به تکریم ارباب رجوع و جلب رضایت آنان، همراهی و همدلی این سازمان برای تحقق برنامه های دولت در همه زمینه ها جزو ماموریت‌های ثبت احوال است.

قائم مقام وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: در دنیای امروز یکی از شاخصه‌های دموکراسی تغییر مدیران، کارگزاران و دولت‌ها است. در ساختار قانون اساسی به این موضوع به درستی و به دقت پرداخته شده است و دولت به مدت محدود 4 یا 8 ساله فعالیت می‌کند و مدیران نیز عمدتا با تغییر دولت تغییر می‌کنند و این مورد یکی از شاخصه‌های دموکراسی است.

امیری اضافه کرد: به ویژه در قوه مجریه جنس کار به گونه‌ایست که پس از برگزاری انتخابات افرادی که در زمینه اداره قوه مجریه فعالیت می‌کنند تغییر می‌یابند بنابراین جابه‌جایی مدیران امری عادی است.

وی اضافه کرد: نباید فکر کنیم که علت جابه‌جایی نخبگان، نقضی در کار بوده است. دو سال است که از فعالیت دولت تدبیر و امید می‌گذرد و ما در این مدت از خدمات ناظمی‌اردکانی بهره‌مند بوده‌ایم. موضوع تغییر و جابه‌جایی مدیران کشور امری متعارف و عادی است و ناظمی اردکانی به درخواست خود و به افتخار بازنشستگی نایل شد.

قائم مقام وزیر کشور با اشاره به سوایق علیرضا آوایی رییس جدید سازمان ثبت احوال اظهار کرد: او از قضات متشرع، متعهد و اخلاقمدار است و در سمت‌های مختلف نظیر ریاست کل دادگستری استان‌های تهران، اصفهان، مرکزی، لرستان فعالیت کرده است و در شرایط بسیار سخت کردستان منشاء خدمات زیادی بوده است. او از موقعیت و جایگاه ویژه‌ای در قوه قضاییه برخوردار است و بر دل‌ها حکومت می‌کند.

امیری با بیان اینکه سازمان ثبت احوال یکی از سازمان‌های مهم حاکمیتی است، تصریح کرد: پیش از این سازمان ثبت احوال در زمینه‌هایی مانند تولد، فوت، ازدواج و طلاق فعالیت می‌کرد اما امروزه با توجه به پیچیدگی‌هایی در حوزه‌هایی مانند پیچیدگی‌های سیاسی و امنیتی و... مورد توجه جدی قرار گرفته است، به گونه‌ای که در نشست اسکاپ سال 2015 تا 2024 به عنوان دهه ثبت احوال نامگذاری شده است.

وی اضافه کرد: در ایران سازمان ثبت احوال متناسب با تحولات روز تکمیل شده است و در دهه 70 مورد توجه ویژه قرار گرفت و امروزه به عنوان سازمانی پویا و مهم مطرح است و خدمات ارزنده‌ای به شهروندان ارائه می‌دهد. در بیش 1000 نقطه سازمان ثبت احوال حضور دارد . این سازمان بیش از 160 هزار ایستگاه کاری دارد و به 100 دستگاه اجرایی خدمات ارائه می‌دهد. بنابراین از ظرفیت کم‌نظیری برخوردار است.

قائم مقام وزیر کشور اضافه کرد: سازمان ثبت احوال در روند پیچیدگی‌هایی که در جامعه ما وجود دارد باید به روز باشد و در حوزه پیشگیری از وقوع جرم و جلوگیری از جرایم سازمان یافته و تروریسم کمک کند. طراحی و ابلاغ شماره ملی از اصلی‌ترین برنامه‌های ثبت‌احوال بود و تحولات زیادی به وجود آورده است.

امیری با بیان اینکه سازمان ثبت احوال می‌تواند نقش بسیار کلیدی در انتخابات هفتم اسفندماه برگزار کند، اظهار کرد: روسای ادارات ثبت احوال عضو هیات‌های اداری شهرستان‌ها هستند . این هیات‌ها هسته اصلی انتخابات به شمار می‌آیند. همچنین پایگاه اطلاعات جمعیتی در برگزاری انتخابات مکانیزه نقش دارد. با توجه به این شرایط سازمان ثبت احوال می‌تواند در برگزاری یک انتخابات باشکوه نقش داشته باشد.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =