لاریجانی: همفکری و همسویی کشورهای منطقه مانع از رشد تروریسم می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حسن همجواری و پیوندهای دینی میان ایران و ترکیه گفت: همفکری و هم سویی کشورهای منطقه بیش از دخالت‌های قدرت‌های غربی می‌تواند در حل مشکلات منطقه و جلوگیری از رشد تروریسم و افراطی‌گری موثر واقع شود.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از خانه ملت، مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه بعدازظهر امروز با آقای دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

لاریجانی در ابتدای این دیدار با اشاره به حسن همجواری و پیوندهای دینی میان ایران و ترکیه گفت: با توجه به همسایگی دو کشور و مشترکات فرهنگی دو ملت روابط جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در ابعاد اقتصادی و تجاری در سطح قابل قبولی قرار دارد.

وی افزود: ظرفیت‌های متعدد همکاری میان دو کشور این امکان را فراهم کرده است که با رایزنی و همکاری مقامات دو کشور شاهد سطح بالاتری از روابط فی‌مابین در آینده پیش رو باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به تحولات منطقه به ویژه اوضاع عراق و سوریه گفت: گسترش ناامنی و تروریسم در منطقه صرفنظر از هر تحلیلی در منشا و چگونگی پیدایش آن،‌ امنیت و ثبات منطقه را هدف گرفته است و در این راستا ضرورت همفکری و همکاری برای حل مشکلات منطقه بیشتر از هر زمانی احساس می‌شود.

لاریجانی هم چنین با اشاره به بی‌اثر بودن حملات ائتلاف ضد داعش به مواضع تروریست‌ها گفت: همفکری و هم سویی کشورهای منطقه بیش از دخالت‌های قدرت‌های غربی می‌تواند در حل مشکلات منطقه و جلوگیری از رشد تروریسم و افراطی‌گری موثر واقع شود.

مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه نیز در این دیدار با اشاره به علاقه دولت و پارلمان ترکیه به گسترش روابط خود با جمهوری اسلامی ایران گفت: رایزنی مستمر مقامات دولتی و پارلمانی دو کشور مورد توجه مسئولان و رهبران ترکیه می‌باشد و در همین راستا مجلس ترکیه از تبادل هیئت‌های پارلمانی در سطوح مختلف با مجلس شورای اسلامی استقبال می‌کند.

وی در همین راستا از رئیس مجلس شورای اسلامی دعوت کرد که در آینده نزدیک دیداری رسمی از ترکیه داشته باشد.

وزیر خارجه ترکیه در ادامه این دیدار با اشاره به ائتلاف به رهبری آمریکا برای مبارزه با داعش گفت: حملات هوایی به تنهایی برای مبارزه با گروه‌های تروریستی کافی نمی باشد و همکاری همه دولت‌های منطقه راه‌حل غلبه بر مشکلات به وجود آمده توسط داعش می‌باشد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =