خبرگزاری تسنیم نوشت:

رئیس جمهور آمریکا و همتای آمریکایی وی قرار است در سخنرانی‌های همزمان تغییر در سیاست‌‌های متقابل را اعلام کنند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، باراک اوباما تغییر در سیاست‌ آمریکا در قبال کوبا را بزودی اعلام می‌کند.
کوبا، آلن گراس شهروند آمریکا را که در زندان های این کشور به سر می‌برد با سه زندانی کوبا معاوضه کرد. گفته می‌شود این معاوضه زندانیان راه را برای از سرگیری روابط دوجانبه هموار خواهد کرد و احتمالا به پنج دهه روابط سرد دیپلماتیک میان واشنگتن-هاوانا پایان می‌بخشد.

مقامات آمریکایی اعلام کردند گراس روز چهارشنبه با یک هواپیمای دولتی و پس از درخواست کاخ سفید آزاد و منتقل شده است.
پنج سال زندانی بودن گراس در کوبا مانعی برای بهبود روابط میان هاوانا و واشنگتن به شمار می‌رفت.
کاخ سفید اعلام کرده اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز قرار است بزودی بیانیه‌ای در خصوص روابط دیپلماتیک با کوبا منتشر کند.
انتظار می‌رود اوباما تغییر در سیاست واشنگتن در قبال کوبا را در این بیانیه اعلام کند. رائول کاسترو رئیس جمهور کوبا نیز قرار است به صورت همزمان درباره رابطه با آمریکا سخنرانی کند.
خبرنگار المیادین خبر داد که اوباما در سخنرانی خود که تا دقایقی دیگر آغاز می‌شود تاکید خواهد کرد که سیاست نابودی دولت کوبا در راستای منافع آمریکا نیست.
این خبرنگار اعلام کرد که اوباما تاکید خواهد کرد که آمریکا دیگر توانایی ادامه مسیر سابق در قبال کوبا را نداشته و باید منتظر نتایج متفاوت دیگری باشیم.
بر اساس این خبر، اوباما اذعان خواهد کرد که سیاست آمریکا در قبال کوبا سبب انزوای کشورش از شرکای منطقه‌ای و بین‌المللی شده است.
وی بر پایان سیاست‌های گذشته در راستای ترسیم آینده‌ای بهتر در روابط با کوبا تاکید خواهد کرد.
رئیس جمهور آمریکا در نطق خود بر شکست سیاست آمریکا در انزوای کوبا اقرار می‌کند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد واشنگتن مذاکرات عادی سازی روابط دیپلماتیک با کوبا و افتتاح سفارت آمریکا در هاوانا را آغاز خواهد کرد. به گفته مقامات آمریکایی سفارت آمریکا در کوبا احتمالا در طی چند ماه آینده افتتاح خواهد شد.
سناتور مارک روبیو از ایالت کالیفرنیا نیز گفته است توافق بهبود روابط دیپلماتیک میان آمریکا و کوبا شامل عادی سازی روابط بانکی و تجاری خواهد بود.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =