دلواپسان: به احترام کشته شدگان منا به تحصن مقابل مجلس خاتمه می دهیم/ایسنا:صدورحکم قضایی برای برخورد

تجمع دلواپسان توافق هسته ای ایران و غرب در مقابل مجلس که از هفته گذشته آغاز شده بود با بیانیه بسیج دانشجویی خاتمه یافت.

به گزارش خبرآنلاین، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران با انتشار نامه ای خطاب به نمایندگان مجلس اعلام کرد: امروز مجلس در معرض آزمونی تاریخی و سرنوشت­ ساز قرار دارد که در صورت عدم قبولی در آن، کشور با مخاطراتی هولناک روبرو خواهد شد؛ مخاطراتی که در رأس همه آن­ها خدشه­ دار شدن عزّت و اقتدار ملّی است.

در این نامه خطاب به نمایندگان مجلس آمده است: تاریخ ایران پر است از خدمتها و خیانتها در حقّ ملّت ایران که آیندگان در مورد آنها قضاوت و داوری خواهند نمود. برخی در پوشش دیپلماتیک و وزارت و برخی در پوشش قانون و وکالت و بدا به حال آنان که منافع کشور را به منافع ناچیز دنیا فروخته اند

این نامه می افزاید: امروز مجلس در معرض آزمونی تاریخی و سرنوشت ساز قرار دارد که در صورت عدم قبولی در آن، کشور با مخاطراتی هولناک روبرو خواهد شد؛ مخاطراتی که در رأس همه آن ها خدشه دار شدن عزّت و اقتدار ملّی است.
برجام که امروز علیرغم همه ایرادات اساسی مع¬الأسف مایه افتخار و مباهات دولت ترسویان قرار گرفته است، باید مورد بازبینی و اصلاحات اساسی قرار گیرد.

در ادامه  این نامه آمده است بیش از دو سال و دو ماه از حیات دولت فعلی می گذرد و بیش از 10 در خواست مجوّز توسّط بسیج دانشجویی با موضوعاتی چون تجمّع مقابل سفارت عربستان در خصوص حمله به مردم بی گناه یمن، اعتراض به حضور فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه و حتّی اعتراض به عربستان سعودی در خصوص بی تدبیری در اداره مراسم حج و برخی دیگر از تقاضاها که دولت به همه آن¬ها یکـسره با رویـکردهای مماشات گونه و منفعلانه در مقابل بیگانه و جانبدارانه سیاسی پاسخ منفی داده است و بر خلاف بیانات بی¬پشتوانه برخی از مسئولین این دولت در استقبال از منتقدین، نه استقبال؛ بلکه برخلاف اصل 26 قانون اساسی که تصریح می کند هیچ کس را نمی توان از شرکت در تجمّعات منع نمود رفتار نموده است چرا که رعایت اصول استقلال، آزادی و موازین اسلامی و اساس جمهوری اسلامی در همه آن ها متصور بوده است.

دانشجویان بسیجی در نامه خود تاکید کرده اند: روی سخن ما با نمایندگان مستقل و آزاده است؛ نه وکیل الدّوله های نان به نرخ روزخور که با هر دولتی، سیاستی و موضعی در راستای تأمین منافع خود اتّخاذ می نمایند.پیش از این نیز بارها و بارها نامه های مختلفی به دولت نگاشته شد امّا دریغ از پاسخی درخور و حتّی دریغ از پاسخی غیر درخور. به همین خاطر اندک امیدی به این دولت که به حق باید با مشی فعلی غیر پاسخگویی را نیز به ترسویی آن افزود وجود ندارد. لذا از نمایندگان محترم خواستار ارائه گزارشی واقع بینانه و نه سیاسی و با اهمال کاری در خصوص برجام، که بسیاری از توقّعات مقام معظّم رهبری(مد ظلّه) را نادیده گرفته است می باشیم.از این رو ضمن اعلام لغو تحصّن مقابل مجلس جهت ادای احترام به تشییع کشته شدگان فاجعه منا، امید است که نمایندگان محترم با اتّخاذ تصمیم قاطع، شجاعانه و حق طلبانه، نام زرّینی از خود در اوراق تاریخ بنگارند چرا که از تیغ تیز قضاوت آیندگان برّنده تر، دستگاه عدل الهی خواهد بود.


این در حالی است که پیش از این خبرگزاری ایسنا در خبري با تاکید بر اینکه تحصن تعدادی روبروی مجلس در اعتراض به برجام غیرقانونی است، نوشته بود: حکم قضایی برای برخورد با این تحصن غیر قانونی صادر شده ولی تاکنون نیروی انتظامی برخوردی با این افراد نکرده است.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 464047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    103 4
    از ترس برخورد قضایی فرار کردن. آخه بگو مجبورین از این کارا می کنین.
  • علی IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    124 3
    به احترام کشته شدگان منا؟ چرا از آن خدابیامرزها مایه می گذارید؟ دیدید کسی تحویل تان نگرفت خودتان عقب نشستید. یعنی برای هر چیز باید پشت شهدا و ...پنهان شوید؟
  • رضا A1 ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    100 3
    ما از دولتمردان و تلاشهای بی دریغشان در حل مسئله هسته ای اطمینان کامل داشته وحامی آنان هستیم وبرایشان آرزوی توفیق روزافزون داریم.
  • بی نام A1 ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    88 3
    عجب بابا، منت هم می گذارن.... مخاطره هولناک اینه که بچه های ۷ ۸ ساله رو بیاریم گوشه خیابون نگذاریم خوشحال باشن و به مدرسه برن. مخاطرات اینه که واسه مردم مزاحمت ایجاد کنیم. مخاطره اینه که به زور بخوایم بگیم نماینده مردمیم و از اکثر جامعه بیشتر می فهمیم.مخاطره اینه که ندونیم عرف دیپلماتیک چیه و بخوایم از دیوار های سفارت یه کشور بالا بریم یا بهش حمله کنیم.مخاطره اینه که دولت منتخب مردم رو ترسو بنامیم و به لایق ترین عضوش بگیم.......مخاطره اینه که نظرمون رو به یکی از ارکان اصلی کشور تحمیل کنیم و بگیم هر کی غیر ما فکر کرد نون به نرخ روز خور و خائن و...... است.
  • بی نام DE ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    71 3
    نه بابا ؟ يه مجوز هميه بار به ما بدين ببينين چند نفر ميان ؟
  • بي نام ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    66 3
    چه رويي دارن ديدن كم اوردن حادثه منا رو بهانه كردن
  • ايراني ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    57 3
    فقط به شما مجوز بدن كه هركاري ميخواين بكنين خودخواها
  • بی نام A1 ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    50 1
    یه هفته جلوی مجلس چادر زدن و خوردن و خوابیدن و هیچ کسی کاری به کارشون نداشته اون وقت شاکین که چرا دولت خلاف اصل ۲۶ قانون اساسی برخورد کرده.من نمیدوونم این اصل ۲۶ فقط برای شماست یا مخالفاتون هم میتونن ازش استفاده کنند
  • بی نام EU ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    52 3
    شرم اوره که به همه چیزمتوصل میشند
  • مسعود A1 ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    51 2
    دلواپسان عزیز نه به احترام شهدای حادثه منا بلکه ازترس برخورد وزارت کشورکه بادرخواست نمایندگان مجلس واردعمل میشد بساطتان راجمع کردین امادرپایان بگویم که اگرموافقان برجام بدون مجوز درمقابل مجلس تحصن میکردند اولا شماتحمل نداشتید ثانیا همانند روز22 بهمن جمعیت بودپس صدای شمابه کسی نمیرسید واگر شجاعت دارید ازنمایندگان محترم درخواست نماپید تاموضوع برجام رابه رفراندوم گذاشته شایددرس عبرتی برای شمادلواپسان باشد بیش ازاین خون به دل آقانکنید