ایسنا نوشت:

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قصد داریم برنامه‌ای ویژه‌ی تجلیل از بزرگان حوزه موسیقی مقامی ایران در تالار وحدت تهران برگزار کنیم.

علی مرادخانی در حاشیه عیادت از «محمد‌عثمان محمد‌پرست» از اساتید برجسته موسیقی مقامی خراسان که مدتی است در بیمارستان مهر مشهد بستری است، اظهار کرد: «امیدواریم با برگزاری این مراسم بتوانیم گلچینی از بزرگان را داشته باشیم و به‌طور قطع، یکی از ستاره‌های حاضر در آن مراسم عثمان محمد‍‌پرست خواهد بود. البته باید بررسی شود که زمان مناسب برگزاری این مراسم چه‌ زمانی است، اما معمولا این‌گونه مراسم‌ در اواخر تابستان و اوایل پاییز که فعالیت‌های هنری بیشتر و در واقع فصل هنری است، اتفاق می‌افتد.»

او همچنین گفت: «نباید گذاشت اوضاع به بحران برسد و آن زمان به فکر برگزاری مراسمی از این دست بیافتیم، البته مدتی قبل از استاد «محمدپرست» تجلیلی در مشهد به‌عمل آمد. امروز حال استاد محمد‌پرست نسبت به آنچه تصور می‌کردم، بهتر است و پرسنل بیمارستان نیز در مجموع از حال استاد محمد‌پرست احساس رضایت دارند.»

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: «همکاران در اداره فرهنگ و ارشاد خراسان‌ رضوی پیگیر این موضوع هستند و جویای وضعیت استاد محمد‌پرست هستیم که اگر احیانا مواردی باشد که لازم به بررسی بیشتر باشد، چه در مشهد و چه در تهران انجام شود. استاد محمد‌پرست از دوستان قدیم من است که از سال 59 و از زمانی‌ که استاد در مستندی ساخته‌ی داریوش ارجمند دوتارنوازی کرد و من نیز مدیرکل تولید فیلم و امور سینمایی بودم، ما با هم در ارتباط هستیم.»

مرادخانی اضافه کرد: «به‌دلیل صفای ذاتی و باطنی این مرد بزرگ، زمانی که با او رفاقتی آغاز می‌شود، این رفاقت تا همیشه ادامه پیدا می‌کند.»

او درباره‌ی خواسته‌ی این استاد برجسته موسیقی مقامی از دولت و مردم، گفت: «او می‌گوید، من فقط محبت می‌خواهم و به هیچ‌چیز دیگری احتیاج ندارم. البته این وظیفه ما است که بدانیم چه نیازهایی دارند تا بتوانیم براساس آن حرکت کنیم.»

۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 414456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =