توصیه رهبر معظم انقلاب در باره به کارگیری هنر برای افزایش تاثیر بر فرهنگ جوانان

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای ستاد کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان که در تاریخ ۱۴ /۲ /۱۳۹۴ برگزار شده بود، صبح روز پنج‌شنبه در این کنگره در سالن غدیر شهر سمنان منتشر شد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار با اشاره به ویژگی‌های برجسته استان سمنان و تربیت شخصیت‌های برجسته دینی، علمی و سیاسی، برگزاری کنگره شهدای استان سمنان و تجلیل از فداکاری و ایثار شهیدان را کاری بسیار خوب و با ارزش خواندند و گفتند: فداکاری‌های شهیدان، ذخیره ماندگاری برای انقلاب اسلامی است، و حفظ یاد آن عزیزان، یک فریضه است.

 

ایشان به تلاش برخی بدخواهان، برای فراموش شدن یاد شهیدان اشاره کردند و افزودند: فعالیت‌ها در تجلیل از یاد شهیدان باید با این هدف باشد که معارف شهادت یعنی «ایثار و ایمان»، در مخاطبان به معنای واقعی کلمه نافذ شود.

 

رهبر انقلاب در بیان ضرورت توجه به ابزارهای افزایش تأثیرگذاری در مخاطبان بویژه نسل جوان، خاطرنشان کردند: توانایی، همت، عزم و ایمان جوان امروز کمتر از جوان دهه ۶۰ نیست، اما جوان امروز در معرض تهدیدهای خطرناک فکری قرار دارد که این افکار غلط با ابزارها و وسایل ارتباطی فراوان، در سطح گسترده‌ای قابل انتشار هستند.

 

حضرت آیت الله خامنه‌ای با یادآوری اهمیت «مخاطب‌شناسی» و برقراری ارتباط مؤثر با مخاطبان، و با تأکید بر توجه به تفاوت‌های فرهنگی در ارتباط با مخاطب، گفتند: در این زمینه باید ضمن استفاده از متخصصان، علما و کسانی که در مسائل ارتباطی تجربه دارند، از ابزار هنر نیز حداکثر بهره‌گیری صورت پذیرد.

 

ایشان، صحنه‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی و مهمتر از همه عرصه فرهنگی را از عرصه‌های رویارویی ایران اسلامی با دشمنان، خواندند و افزودند: دشمن به شکل ویژه‌ای در حال مبارزه است و می‌بایست با آمادگی کامل و شناخت شگردهای آن، مقابله کرد.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 414445

برچسب‌ها