شبکه‌های اجتماعی سعودی و صهیونیستی روز چهارشنبه اخباری مبنی بر ترور بشار اسد منتشر کردند.

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در مراسم روز بزرگداشت شهدا در مدارس دخترانه و پسرانه ارتش سوریه شرکت و با فرزندان شهدای ارتش که راه پدرانشان را تکمیل کرده و به دانشکده‌های نظامی پیوستند دیدار کرد.

بشار اسد درحالی در این مراسم شرکت کرده که روز گذشته شبکه‌های اجتماعی رژیم سعودی و صهیونیستی اخباری مبنی بر ترور وی را منتشر کردند.

مقامات امنیتی سوریه به انتشار این گونه اخبار واکنش نشان داده و این گونه اقدامات از سوی اعراب و صهیونیست‌ها را مسخره آمیز توصیف کردند. دفتر رسانه‌ای رئیس جمهور سوریه نیز رسماً اخبار منتشر شده در خصوص ترور اسد را نفی کرد.

وی طی سخنانی در جمع فرزندان شهدا گفت: پسران و دختران شهدا و قهرمانان وفادار عزیز.. عید شما مبارک باد.. سرپرستان و معلمان و کارگران در سازمان مدارس فرزندان شهدا عید همه شما مبارک باد.. من می‌خواستم امروز با شما‌ باشم چون هر موقع که شما را ببینم خوشحال می‌شوم، روز شهدا یک مناسبت بسیار ارزشمند است چون که معانی نمادین و واقعی دارد.

بشار اسد افزود: می‌خواهم در جشن شما به مناسب فرا رسیدن ششم می‌ «روز شهدا» و به مناسبت قدردانی از فرزندان شهدا که تصمیم گرفتند از راه پدرانشان پیروی کنند و با پیوستن به نیروهای مسلح برای دفاع از میهن خود سلاح به دست گرفتند مشارکت کنم.

رئیس جمهور سوریه با بیان اینکه این مناسبت برای بسیاری از ما حائز اهمیت است ادامه داد: از حدود صد سال پیش حملات، دستگیری و اعدام ملی گرایان سوریه توسط عثمانی‌ها انجام شده است و این حملات ظالمانه که در طول چند سال انجام می‌شد در سال ۱۹۱۶ به اوج رسید. زمانی‌که بزرگ‌ترین گروه از وطن پرستان که از ملت سوریه در برابر بی‌عدالتی و ظلم، دفاع می‌کردند توسط عثمانی‌ها اعدام شدند.

وی افزود: جنایات‌ها در آن زمان علیه ملی گرایان و وطن پرستان سوری فقط نبود بلکه شامل میلیون‌ها از ارامنه و سریان و بخش‌های مختلف که در محدوده سلطنت عثمانی زندگی می‌کردند، می‌باشد.

رئیس جمهور سوریه گفت: ملاقات با هر خانواده از خانواده‌های شهدا در سوریه برای ما و برای هر انسان وطن پرست یک افتخار است، پس ملاقات ما با کسی که فرزند شهید است و به نیروهای مسلح برای پیروی از راه پدرش پیوست شده است قطعا افتخار بزرگ‌تری است. لذا برای پیروزی در جنگ ما با تروریست‌ها باید ایمان کامل داشته باشیم، و اولین ایمان ایمان با خدا است، که ما را متحد می‌سازد، و خدا قطعا در پایان با حق خواهد ایستاد.

اسد اضافه کرد: اولا ایمان از طرف رزمند ارتش بر ضرورت پیروزی است و ثانیا ایمان از طرف جامعه و اعتمادش به رزمند ارتش است. هنگامی که رزمند به پیروزی برسد روحیه به ما خواهد داد، و وقتی که ما به عنوان جامعه و ملت به رزمندگان اعتماد داشته باشیم حتی اگر در نبردها شکست بخوردند به آنها روحیه خواهیم داد.

رئیس جمهور سوریه با اشاره به جنگ نیروهای ارتش با تروریست‌ها گفت: امروز سوریه در حال جنگ کامل است و این یک نبرد نیست بلکه جنگ با نبرد فرق می‌کند. جنگ تعداد بسیاری از نبرد‌ها است و هنگامی که در مورد جنگ شدید صحبت می‌کنیم مانند جنگ که در داخل سوریه در طول هزاران کیلومتر از مرز‌ها، و هزاران کیلومترمربع در داخل سوریه اتفاق می‌افتد، لذا ما در مورد صد‌ها نبرد‌ و حتی در مورد هزاران نبرد صحبت می‌کنیم. و در این نوع از نبرد‌ها عملیات حمله و عقب نشینی یک چیزی طبیعی است، سود و زیان هم دارد. همه چیز در این نوع از جنگ قابل تغییر است به جز یک چیزی و این است که ایمان و باور ما به رزمندگان ارتش و ایمان رزمند ارتش به پیروز حتمی می‌باشد. لذا ما به عنوان یک جامعه وقتی که شکستی در یک جا داشته باشیم باید روحیه به ارتش بدهیم و نباید همیشه منتظر باشیم که به ما روحیه بدهند، این یک سیستم مشترک بین ارتش و جامعه هر دو طرف باید به هم دیگر روحیه بدهند.

وی خطاب به برخی افراد که تلاش دارند تا سرخوردگی و ناامیدی را در میادین جنگ رواج دهند گفت: این‌ها کار را درست نمی‌کنند و یک اشتباه است.

بشار اسد گفت: این تبلیغات و جنگ روانی که به تازگی پس از دو سال از شکست تبلیغات قبلی راه اندازی شد نیز قطعا با سرخوردگی و شکست همراه خواهد بود. در آن زمان در سایه تبلیغات وسیع معارضان بسیاری از مردم سوریه حقیقت را نمی‌دیدند، ولی حامیان مالی و سیاستمدارانی که از این حمله حمایت می‌کردند، شکست خوردند. امروز این حامیان یک بار دیگر ظاهر شدند، چون که متوجه شدند که برخی در وطن ما زمینه مناسبی برای ادامه کمپین رسانه‌ای به هدف تضعیف روحیه را دارند.

وی با بیان اینکه ملی شدن فقط صحبت و حرف نیست، بلکه باید با شجاعت همراه باشد گفت: همه نگران وطن هستیم نه فقط الان بلکه در همه بحران‌ها و نباید در حالت تناقض زندگی کنیم چراکه در جنگ سود و زیان وجود دارد و افرادی هستند که تعداد بسیاری از تروریست‌ها را به هلاکت می‌رسانند و این افرادی اگر می‌ترسیدند این کار نمی‌کردند. آن‌ها مبارزه می‌کنند و به سمت جلو حرکت می‌کنند و پیروز می‌شوند و این یک ایستادگی و ثبات است، و برخی دیگر مبارزه می‌کنند و برخی مواقع عقب نشینی می‌کنند که این امر بستگی به وضعیت موجود دارد.

رئیس جمهور سوریه افزود: باید خودمان از کسانی که در این نبرد ناامید هستند، مراقبت کنیم چون که شکست روانی شکست نهایی است و من از آن نگران نیستم چون که این کمپین جدید که شروع شده مثل قبلی شکست خواهد خورد، و هیچ نگرانی وجود ندارد ولی باید هشدار بدهیم که آغاز سرخوردگی باعث رسیدن به شکست خواهد شد و ما این را نمی‌بینم تا زمانی که پاسخ وجود دارد. و این پاسخ شما است شما قهرمانان که تصمیم گرفتید از این راه پیروی کنید.

اسد گفت: نبردهای قهرمانانه در زندان حلب شروع نشد و در محاصره بیمارستان جسرالشغور به پایان نخواهد رسید، رزمندگان ارتش در زندان حلب ایستادند تا موقع که ارتش به این‌ها رسید و پیروز شدند و جنگ با آن‌ها را ادامه دادند. ارتش به زودی به قهرمان‌های محاصره شده در بیمارستان جسرالشغور خواهد رسید و اعتماد ما به این قهرمانان خیلی بزرگ است، و به رزمندگان ارتش می‌گوییم محبت ما به شما هیچ محدودیتی ندارد.

5252

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =