ایرنا نوشت:

کره جنوبی اعلام کرد که با هدف مقابله با تهدیدهای احتمالی کره شمالی، ششمین زیردریایی جنگی 1800 تنی خود را به آب انداخته است.

به گزارش ایرنا، مراسم به آب انداختن جدیدترین زیردریایی کره جنوبی روز پنجشنبه در سواحل جنوبی شهر «گئوجه» واقع در جنوب استان «جیونگ سانگ» و پس از ادای احترام به جایگاه «یو گوآن سان»، یکی از زنان تاثیرگذار در عرصه فناری زیردریایی این کشور صورت گرفت.

این زیردریایی از نوع کلاس 214 معرفی شده که از قابلیت تجهیز و حمل موشک های کروز با برد 1500 کیلومتر و از توانایی خنثی سازی مین های دریایی برخوردار است.

سایت خبری نیروی دریایی کره جنوبی در گزارشی اعلام کرد: حداکثر سرعت این زیردریایی 20 گره در زیر آب است ضمن آنکه این وسیله جنگی قادر است با سرعت یاد شده فاصله بین کره جنوبی و هاوایی را بدون احتیاج به سوخت گیری در زیر آب طی کند.

فناوری دیزلی این زیردیایی و قدرت مستقل پیش رانش آن ضمن تقویت استقامت در این وسیله جنگی، خدمه آن را قادر می سازد تا دو هفته به انجام ماموریت های مختلف در زیر آب بدون نیاز به کپسول های اکسیژن هوا بپردازند.

نیروی دریایی کره جنوبی در حال حاضر 9 فروند زیردریایی 1200 تنی و 4 فروند زیردریایی 1800 تنی در اختیار دارد. این در حالی است که بر اساس اعلام منابع نظامی این کشور و طبق برنامه های تعیین شده، سئول تا سال 2019، پنج فروند زیردریایی 1800 تنی جدیدتر را به ناوگان زیردریایی خویش خواهد افزود.

علاوه بر این، کره جنوبی در نظر دارد تا سال 2020، 9 فروند زیردریایی 3 هزار تنی با قابلیت حمل موشک های بالستیک را به ناوگان دریایی این کشور بیفزاید.

بنابر ادعای منابع نظامی و امنیتی کره جنوبی، کره شمالی با در اختیار داشتن بیش از 70 فروند زیردریایی نظامی، در این حوزه با برتری نسبی نسبت به همسایه جنوبی خود مواجه است.

خطر مسابقات تسلیحاتی در منطقه شرق آسیا و به ویژه حوزه شبه جزیره کره در حالی از سوی اغلب کارشناسان مسائل بین المللی گوشزد می شود که کره جنوبی اعلام کرده، قصد دارد در راستای تقویت قابلیت های دفاعی خود بودجه نظامی کشور را ظرف پنج سال آینده همچنان افزایش دهد.

بسیاری از ناظران تحولات شرق آسیا دخالت های مکرر و آتش افروزی گاه و بی گاه قدرت های خارجی و در راس آنها ایالات متحده را از جمله عوامل اصلی روشن نگه داشتن آتش نزاع سیاسی در این حوزه ارزیابی می کنند.

بودجه در نظر گرفته شده برای حد فاصل سال های مالی 2016 تا 2020 رقمی معادل 232 تریلیون و 500 میلیارد وون اعلام شده است که در مقایسه با سالهای 2015 تا 2019 ، نشان دهنده هفت درصد رشد است.

دولت کره جنوبی همچنین قرار است مبلغ شش تریلیون وون برای تقویت توانمندی های این کشور در زمینه حملات پیشگیرانه و دو تریلیون و 700 میلیارد وون در زمینه توسعه سامانه دفاع موشکی و هوایی این کشور در پنج سال آینده سرمایه گذاری کند.

این در حالی است که هزینه مربوط به اداره نیروها 155 تریلیون و 200 میلیارد وون تعیین شده است و باقیمانده بودجه به افزایش قابلیت های نظامی ارتش اختصاص داده خواهد شد.

وزارت دفاع کره جنوبی پیشتر نیز در گزارشی که در اختیار «پارک گئون هی» رئیس جمهوری این کشور قرار داد، از اختصاص حدود 30 میلیون دلار برای ساخت و تولید سلاح های جدیدی خبر داد که قصد دارد به وسیله آن به استقبال تهدیدهای هسته ای کره شمالی برود.

بر اساس گزارش این وزراتخانه، این سلاح ها کاملا استراتژیک بوده و شامل «پرتوی لیزر پرقدرت»، «امواج مایکروویو پرقدرت» و «بمب مغناطیسی» می شود.

گفته می شود، کره جنوبی از سال 2012 تاکنون در حدود 29 میلیارد وون (معادل 27 میلیون دلار) در زمینه تحقیق بر روی ساخت سلاح های لیزری هزینه کرده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 414419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =