پدر پاشایی اعلام کرد: برادرم مسئول قانونی کارهای مرتضی است

شرق نوشت:

ناصر پاشایی در گفت‌وگو با روزنامه شرق گفته است که از این پس و بعد از فوت مرتضی پاشایی خانواده و عموی او مسئول قانونی آثار او هستند و هر کس می‌خواهد از این خواننده چیزی منتشر کند باید با آن‌ها تماس بگیرد. بخش‌های از این مصاحبه را می‌خوانید:

 

ــ ...وقتی مرتضی فوت کرد احساس کردیم ممکن است سوءاستفاده‌هایی صورت بگیرد. بلافاصله تمام خانواده پاشایی اطلاعیه‌ای صادر کردیم مبنی بر این که از طرفداران مرتضی تقاضا می‌کنیم کاری کنند که مراسم دفن و مراسم‌های دیگر به خوبی برگزار شود. در آن اطلاعیه به سه نکته اشاره کردیم. اولین نکته: تمام کسانی که مرتضی را دوست دارند دعای توسل و زیارت عاشورا بخوانند و برایش دعاکنند. دومین مورد، اینکه مرتضی پاشایی آدمی اهل توسل بود، میهن و کشور خود را دوست داشت و دلش نمی‌خواهد کسی سوءاستفاده کند. سومین نکته اینکه، پدر، مادر و خاندان مترضیدر خط انقلاب و از مریدان اهل بیت هستند بنابراین خواهشمندیم اجازه سوءاستفاده ندهید که خدای ناکرده این موضوع خدشه‌دار شود. همین که ما این صحبت‌ها را انجام دادیم، برای مردم این سوال پیش آمد که چرا ما این مسایل را بیان کردیم.از ما پرسیدند که آیا مرتضی مذهبی بود؟ که گفتم، بله مذهبی بود در حدی که همیشه نمازش را می‌خواند و به واجباتش اهمیت می‌داد. 

 

ــ مرتضی بیشتر فعالیت چهره‌ها را پیگیری می‌کرد، مثل «علی دایی»، «ناصر حجازی»، «علی پروین» و آنهایی که در سطح کشور مطرح بودند. به فوتبال علاقه داشت اما ین طور نبود که صرفا طرفدار تیم قرمز یا آبی باشد. بیشتر دنبال داربی بود.

 

ــ فقط آقای شجریان تسلیت گفتند. تعدادی هم در بیمارستان حضور داشتند که حضور ذهن ندارم...

 

ــ در خانه‌مان باز بود که گفتند آقای حبیب آمده است. خب، ما آقای حبیب را دورادور می‌شناختیم و وقتی خبر فوت مترضی را شنید، به خاطر این که با صدای مرتضی آشنا بود، از طریق هنرمندان دیگر به منزل ما آمد و از ایشان استقبال کردیم. ایشان نسبت به مرتضی اظهار محبت کردند.

 

ــ مرتضی در صدد این بود آلبومی را جمع کند و ظاهرا اکثر قطعات نیز آماده است. مصطفی برادرش پیگیر است که انشاءالله بتواند در آینده آلبوم آبرومند را آماده کند. تا آنجایی که من شنیده‌ام، اکثر کارها آماده است. 

 

ــ مالیکت معنوی تمامی آثار مترضی اعم از قطعاتی که در استودیوهای مختلف دارد، باید لحاظ شود. انتشار این آثار غیرمجاز خواهد بود مگر این که با دکتر منصور پاشایی عموی مرتضی و مصطفی هماهنگی شود. ایشان تا اطلاع ثانوی سخنگو و مسئول برنامه‌های مرتضی اشایی هستند و در آینده نزدیک هم به صورت رسمی اعلام خواهیم کرد. 

 

ــ از همین رسانه اعلام می‌کنم مردم مطلع شوند در حال انجام اقداماتی هستیم که دکتر منصور پاشایی به صورت قانونی به عنوان مسئول برنامه‌های مرتضی معرفی شود. هر کسی که قراردادی داشته است تا ساعت زنده بودن مرتضی اعتبار دارد و مرتضی برای بعد از فوتش با هیچ کس قراردادی ندارد. 

 

ــ احتمال دارد در ارتباط با آلبوم تازه‌ای که قرار است منتشر شود با آقای مهدی کرد مذاکراتی انجام دهیم که ببینیم به توافق خواهیم رسید؟ ممکن است آلبوم جدید مرتضی را از طریق ایشان روانه بازار موسیقی کنیم. نهایتا تا اطلاع ثانوی به دلیل تالمات روحی نمی‌توانیم تصمیم‌گیری کنیم. به همین دلیل برادر بنده دکتر منصور پاشایی در همکاری با گروه‌های فیلمسازی و مستندساز و کسانی که قصد انتشار آثار مرتضی را دارند، مسئولیت حفاظت و صیانت از آثار ایشان را بر عهده خواهند داشت. 

۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پاي ثابت خبر انلاين IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
    97 8
    عجبحيف جووني بود که تموم شد و رفت .بد نبود اگر احترام دوستاشون خصوصا اقاي کرد که تا اخرين لحظات بهتر از يه برادر کنار مرتضي بودن حفظ ميشد و اين طور با عتاب با اونها برخورد نميشد
    • بی نام IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
      26 12
      برخورد بد کجا بود شما چیزی دیدی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • پاي ثابت خبر انلاين IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
      82 3
      بي نام جان وقتي پدر بزرگوارشون ميگن هر کي قرارداد داشته فقط تا زمان زنده بودن مرتضي بوده يعني مهدي کرد بنده خدا کشک بعد دوباره ميگن حالا داريم با مهدي کرد مذاکره ميکنيم خب اين رو با يه لحن بهتر بگن ؛همه ميدونن که مهدي چند ساله که مدير برنامه هاي مرتضي هست ،تازه دوستاي مرتضي مثل مهرزاد امير خاني يا شاهين دليوند و خود مهدي و بقيه که با اين حال نزار و داغونشون که فکر ضايع کردن حق و حقوق وارثان مرتضي که نيستن .بزارن کفن بنده خدا خشک بشه بعد فکر حق و حقوق مرتضي از اهنگاي هنوز در نيومده باشن
    • بی نام IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
      19 0
      درآمد آلبوم جدید رو اگه برای بیماران سرطانی اختصاص بدهند فروشش چند برابر خواهد شد
  • بی نام IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
    41 4
    روحش شاد من که بلافاصله آلبوم جدیدشو میخرم.
  • طاهریان A1 ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
    29 22
    از نظر قانونی و حقوقی حق با پدر ایشان است.در چنین مواقعی افراد سودجو پول فراوانی را به جیب میزنند.بنابراین تذکر پدر این خدابیامرز کاملا حقوقی و بجاست.
  • بدون تبعبض IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    34 1
    خبرآنلاین جون مادرت همه کامنت ها رو درج کن.خستمون کردی والابا این گزینشی عمل کردنت....ما که نه به کسی و چیزی توهین کردیم نه جهت دار حرف زدیم....پدر صلواتی چرا مثل تابناک عمل میکنی؟یاید یه فرقی میون سایت تو و اون باشه یا نه؟
  • تیبا RO ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    34 3
    ب خدا آدم میمونه چی بگه آقا مهدی ... بیخیال بش فک نکن من فک میکنم با این رفتارا دل مرتضی هم خون میشه تو اون دنیا . مهدی همه چیز مرتضی بود نه دشمنش سعی کنید اینو بفهمین من ک یه غریبه ام ریختم به هم وای به حال مهدی داداش بیخیال خودتو ناراحت نکن ما که همون قد که مرتضی رو دوس داشتیم همونقدم شمارو دوس داریم