ایرنا نوشت:

باراک اوباما' رییس جمهوری آمریکا در گفت و گو با شبکه خبری 'سی. ان .ان '، ضمن تاکید بر اینکه ایران به تعهدات هسته ای خود پایبند بوده است، گفت :هر طرحی در کنگره که به مذاکرات هسته ای ضربه بزند را وتو خواهد کرد.

اوباما در مصاحبه ای که متن کامل آن امروز ( یکشنبه) از تلویزیون سی ان ان پخش شد، افزود: ایران به همه تعهدات خود در چارچوب توافق موقت هسته ای پایبند بوده است و ما فرصتی داریم تا به ساز و کاری عملی برای توافق قطعی برسیم.

رییس جمهوری آمریکا با اشاره به اینکه کشورهایی مانند چین و روسیه خواستار بهبود روابط با ایران هستند، تاکید کرد: من مطمئن نیستم که حتما به توافق جامع برسیم، اما این را مطمئنم که اگر تحریم تازه ای وضع شود که طرف های گفت و گو از جمله ایران، آن را به حساب مانعی بر سر مذاکرات بگذارند، این تحریم های تازه مخرب خواهد بود و من آنها را وتو خواهم کرد.

اوباما درباره چالش های احتمالی با کنگره جمهوریخواه بر سر برنامه هسته ای ایران گفت: مهم این است که به توافق برسیم. اگر ما بتوانیم ثابت کنیم که توافق، ساز و کارهای راستی آزمایی را امکان پذیر می کند، در این صورت، من از تک تک اعضای کنگره می پرسم که چرا باید چنین توافقی را کنار بگذاریم و به رویارویی نظامی فکر کنیم؟ مطمئنم که در این گفتمان پیروز می شوم.

رییس جمهوری آمریکا در بخشی دیگر از این مصاحبه با اشاره به دعوت جان بوینر رییس جمهوریخواه کنگره آمریکا از نتانیاهو نخست وزیر اسراییل برای سفر به واشنگتن و سخنرانی در کنگره گفت که وی قصد ندارد در این سفر با نخست وزیر اسراییل دیدار کند.

جمهوریخواهان که اکثریت کنگره را در اختیار دارند تلاش می کنند با کارشکنی در روند مذاکرات هسته ای با ایران، و تحت لابی صهیونیست ها ، تحریم های تازه ای را بر ضد ایران به تصویب برسانند که این مسئله با واکنش شدید اوباما و مقام های کاخ سفید روبرو شده است.

رژیم صهیونیستی در ادعاهای واهی و جنجال آفرینی های سیاسی و تبلیغاتی خود علیه ایران ، فعالیت های صلح امیز هسته ای ایران را یک تهدید می خواند و خواستار افزایش فشارها توسط جمهوریخواهان علیه ایران است.

تلاش های جمهوریخواهان و رژیم صهیونیستی درحالی صورت می گیرد که آژانس بین المللی انرژی اتمی بتازگی نیز با ارایه گزارشی رسمی بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران مهر تایید زده و اعلام داشت ایران به تعهدات خود براساس توافق موقت ژنو پایبند بوده است.

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 398187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =