واحد مرکزی خبر نوشت: اوباما می گوید رفراندوم تاثیری بر روابط آمریکا با انگلیس نمی گذارد.

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به نتیجۀ همه پرسی در انگلیس و رای مردم این کشور به خروج از اتحادیه اروپا گفت این رأی هیچ تاثیری بر روابط ویژه آمریکا و انگلیس نخواهد گذاشت.

در همین حال شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کرد دونالد ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز تحولات انگلیس را از نزدیک دنبال می کند. او امروز به نتایج همه پرسی انگلیسی ها برای خروج کشورشان از اتحادیه اروپا واکنش نشان داد.

ترامپ که به اسکاتلند رفته است در واکنش به این رویداد گفت:« نتایج همه پرسی انگلستان، رویدادی فوق العاده برای مردم انگلستان است که کنترل کشورشان را بار دیگر در دست خودشان گرفته اند.»

ترامپ این اقدام انگلیسی ها را فوق العاده توصیف کرد.

در همین حال؛ وزیر خزانه داری آمریکا در بیانیه ای به رای مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا واکنش نشان داد.

در بیانیه ی جک لو آمده است: « مردم انگلیس دیدگاه خود را بیان کردند و ما به رای آنان احترام می گذاریم. به همکاری نزدیک با لندن و بروکسل و شرکای بین المللی خود ادامه خواهیم داد تا ادامه ثبات اقتصادی، امنیت و رفاه را در اروپا و فراتر از آن تضمین کنیم. هم اکنون رویدادها را در بازارهای مالی نظارت می کنیم. در هفته های اخیر با همکارانم در بازارهای مالی انگلیس ، اروپا و سراسر دنیا در تماس منظم بوده ام و مشورتی تنگاتنگ با آنان دارم. انگلیس و دیگر سیاستگذاران ابزار لازم را برای حمایت از ثبات مالی که پیش زمینه اصلی رشد اقتصادی است در اختیار دارند.»

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 549694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =