ایسنا نوشت: کاپیتان کایل موسز، کاپیتان کارگروه فرماندهی 56 نیروی دریایی آمریکا و فرمانده 10 ملوانی که در ماه ژانویه توسط نیروی دریایی سپاه دستگیر شده بودند، اخراج شد.

به گزارش روزنامه دیلی میل، این کاپیتان آمریکایی که فرمانده قایق‌های آمریکایی بوده است به دلیل ورود قایق‌ها به آب‌های ایران در خلیج فارس که منجر به دستگیری 10 ملوان آن‌ها از سوی سپاه شد، اخراج شد.

افراد این کاپیتان که سوار بر دو قایق در حال گشتزنی در خلیج فارس بودند به دلیل بروز چندین اشتباه به آب‌های ایران وارد شده و توسط نیروهای سپاه دستگیر شدند.

این گروه از ملوانان آمریکایی که شامل 9 مرد و یک زن بودند روز بعد پس از 15 ساعت بازداشت، آزاد شدند.

یک مقام رسمی نیروی دریایی آمریکا در این باره گفت: مقامات نیروی دریایی هم‌اکنون در حال بررسی تنبیه احتمالی این 10 ملوان هستند و به اتخاذ تصمیم نزدیک شده‌اند.

قرار است اطلاعات به دست آمده در طول پنج ماه بررسی و تحقیقات اخیر، روز سی‌ام ژوئن توسط جان ریچاردسون، فرمانده عملیات‌های نیروی دریایی آمریکا در یک جلسه توجیهی در پنتاگون اعلام شود.

به گفته این مقام آگاه، ریچاردسون جزییات بیش‌تری را در مورد حادثه اعلام خواهد کرد و اگر تا آن زمان (30 ژوئن) تصمیم تنبیهی در مورد 10 ملوان اتخاذ شود توسط او اعلام خواهد شد.

در ماه مه نیز؛ کاپیتان اریک راش جانشین موسز اخراج شده بود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 549640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =