ایرنا نوشت: یک مطالعه نشان می دهد که بسیاری از والدین با وجود نگرانی از نحوه استفاده فرزندان از شبکه های اجتماعی مجازی و سایر رسانه ها، اما خود الگویی نامناسب در این زمینه هستند.

مطالعه روی والدین 107 كودك و نوجوان نشان می دهد كه بسیاری از والدین با صرف وقت زیاد در شبكه های اجتماعی، در این زمینه به الگوی نامناسبی برای فرزندان خود بدل می شوند.
محققان انگلیسی از شركت كنندگان در این مطالعه خواستند مدت زمانی را كه خود و فرزندانشان برای استفاده از تكنولوژی، مشاهده تلویزیون، گوش دادن به موسیقی، بازی های ویدیوئی و شبكه اجتماعی صرف می كنند، اعلام كنند.
براساس نتایج این مطالعه، والدین و فرزندان برای انجام این قبیل فعالیت ها زمان زیادی صرف می كنند و در حقیقت، ارتباط بسیار نزدیكی بین بازه های زمانی والدین و فرزندان وجود دارد.
در عین حال، دو سوم والدین مورد مطالعه از گستردگی استفاده كودكان خود از شبكه های اجتماعی و سایر رسانه ها نگران بودند.
جودیت رمزی نویسنده مطالعه از دانشگاه متروپولیتن منچسترگفت: ما باید سطح آگاهی والدین را افزایش دهیم چرا كه تاثیر زیادی در فرزندان آنها دارد، تدوین و توسعه سیاست های حرفه ای كه استفاده صحیح از اینترنت را به كودكان آموزش می دهد، باید همراه با نقش موثر والدین درنظر گرفته شود.
یك شبكه‌ اجتماعی، ساختاری اجتماعی متشكل از گروه‌هایی ـ فردی یا سازمانی ـ است كه به واسطه یك یا چند نوع وابستگی‌ به هم متصل هستند. شبكه‌های اجتماعی در بستر یك جامعه اطلاعاتی پیچیده، كاركرد موثر شبكه (همگرایی) را تصویر می‌كنند. با نگاهی دقیق‌تر، جامعه تركیبی از شبكه‌های متعدد میان سازمانی، درون سازمانی، شخصی، رایانه ای و نیز فرا مرزی است كه در نهایت موجب انتقال اطلاعات هستند.
این مطالعه در نشست سالانه انجمن روانشناسی انگلیس در ناتینگهام ارائه شد.

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 533516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =