ایرنا نوشت: فرمانده نیروی انتظامی گفت: بخشی از خلاءها در تصادفات جاده ای متوجه دیگر دستگاههای اجرایی است که باید سهم هر یک از دستگاه ها در این زمینه احصاء و سهم هر یک از دستگاه ها و سازمان ها و وزارتخانه ها را مشخص کنیم.

سردارحسین اشتری روز دوشنبه درحاشیه مراسم رونمایی از پلاک وسیله نقلیه نیروهای مسلح و کارت هوشمند شناسایی وسایل نقلیه افزود: راهور یکی از یگانهایی است که بیش از هر پلیس دیگری در معرض دید معرض قرار دارد چرا که این پلیس نماد و پیشانی نیروی انتظامی به شمار می آید.

وی با بیان اینکه پلیس راهور نماد نظم، آرامش و قانونمداری است، گفت: مردم در پلیس راهور نظم و انضباط همچنین اقتدار را دیده و تمامی این موارد را توقع دارند از سوی دیگر قانون به پلیس راهور اختیار داده افرادی را که تخلف می کنند براساس ضوابطی که مشخص شده اعمال قانون کنند.

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: از سوی دیگر ماموران پلیس راهور در معرض قضاوت هستند البته در بررسی های انجام شده رضایتمندی مردم از پلیس راهور مطلوب است هر چند در برخی از موارد این رضایتمندی نیز پائین بوده که در این زمینه کار تحقیقاتی انجام شده و باید اقدامات تحقیقاتی ما کامل تر شود.

اشتری اضافه کرد: در وجود برخی از خلاءها که برخی از ماموران نتوانسته اند ضمن اعمال قانون رضایت مردم را کسب کنند باید بررسی کنیم که علت چیست که باید گفت: بخشی ازعلل به دستگاه های اجرایی دیگر باز می گردد چرا که سهم ما مشخص است اما آیا سهم دستگاه های دیگر مشخص است؟ و آیا باید تصادفات را تنها از چشم راهور ببینند؟ یا دستگاه های دیگر نیز مسئول هستند؟

اشتری با بیان اینکه جاده ها، زیرساخت ها، صنعت خودرو اعمال قانون و به ویژه عامل انسانی سهم بسیاری در تصادفات جاده ای دارد، گفت: باید نقاط ضعفی که در پیش رو داریم و خلاء هایی را که وجود دارد را مشخص کرده و به مبادی مربوطه منعکس کنیم.
اشتری تاکیدکرد: باید یک اطلسی از خلاء، نارسایی، کمبودها و نبود تجهیزات از کل کشور داشته باشیم و به مسوولان مربوطه و دولت ارائه دهیم و کاری کنیم که قضاوتی که درباره ما می شود به اندازه ای باشد که به عهده ماست و در عین حال این قضاوت ها را پذیرفته و اصلاح کنیم و آن قسمتی که به دیگران مرتبط است را منعکس کرده تا اصلاح کنند.

وی به انتقال نمایشگاه بین المللی تهران به جنب حرم امام راحل و شهر آفتاب اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال این نمایشگاه به همت مسوولان به شهر آفتاب منتقل شد که از جهاتی مثبت بود اما ترافیک ورودی و خروجی شهرافزایش یافت و درعین حال گفته شد که چرا ترافیک در این قسمت ها بیشتر شده است آیا در این زمینه پلیس مقصر است؟ براین اساس باید کاری کنیم تا قضاوت مردم منحصر به عملکرد ما نشود نباید باردیگران را ما به دوش بکشیم.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: هیچ دستگاهی به اندازه نیروی انتظامی با چنین وسعتی در حال خدمت گذاری به مردم نیست ، این درحالی است که روحیه پاسخگویی در نیروی انتظامی مطلوب است اما باید به جایی برسیم و بگوییم که قدر و سهم ناجا به چه میزان است.

سردار اشتری گفت: به ما چه مقدار تجیهزات و امکانات داده شده و با توجه به بضاعتی که داریم چه میزان کار انجام داده ایم ؛ در آن زمان است که معلوم می شود از همه دستگاه ها جلوتر هستیم، سند این گفته شهدا و جانبازانی هستند که تقدیم نظام کرده ایم.

وی گفت: برخورد برخی از ماموران که به دلیل خستگی و فشار کار به برخی از مسائل توجه نمی کنند باید رفع شود چرا که اعمال قانون باید در کمال احترام انجام شود.

وی به توسعه یافتگی پلیس راهور اشاره کرد و گفت: فرهنگ تعاملی مناسب با مردم، مهارت افزایی و نماد خدمت رسانی از دیگر مزیت های پلیس راهور است، اما نیروی انتظامی و پلیس راهور جزء مکانهایی است که به اندازه ای که خدمات ارائه می دهد نمی تواند به مسوولان کارنامه ارائه دهد تا تقویت هایی شامل حال ناجا شود چرا که باید نیروی انتظامی به بهترین تجهیرات و فناوری روز مجهز شود.

سردار اشتری با بیان اینکه پایش تصویری با ظرفیت های ناجا و صدها و هزاران مامور برابری می کند، گفت: باید به دنبال تجهیزات روز باشیم و به مطالعه تطبیقی با پلیس سایر کشورها بپردازیم و بخشی از آن را با توجه به شرایط بومی کشور اجرا کنیم.
فرمانده ناجا تاکیدکرد: باید اطلسی از وضعیتی که داریم، خلاءها، کمبودها، نیازها و الزامات تهیه کنیم و در برنامه ششم توسعه آنرا لحاظ کنیم.

وی اظهارآمادگی کرد تا با کمک دستگاه های دیگر میزان تصادفات و تلفات جاده ای کاهش چشمگیری یابد.

صدور کارت هوشمند برای خودروهای نوشماره

ایسنا نوشت: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از نصب پلاک‌های ملی بر روی تمامی خودروهای رده‌های مختلف نیروهای مسلح تا پایان امسال خبر داد.

سردار تقی مهری بعدازظهر امروز در حاشیه مراسم رونمایی از کارت‌های هوشمند خودرو و پلاک‌های ملی خودروهای نظامی، درباره کارت‌های هوشمند وسایل نقلیه، اظهار کرد: ‌در حال حاضر خودروهایی که نقل و انتقال درباره آنان صورت گرفته یا نوشماره هستند کارت هوشمند دریافت خواهند کرد و اگر بنا باشد که فراخوانی درباره تعویض کارت هوشمند خودرو داشته باشیم در آینده درباره آن تصمیم گرفته خواهد شد اما در حال حاضر فراخوانی برای تعویض صادر نمی‌شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به کارت‌های هوشمند وسایل نقلیه، اظهار کرد: اطلاعات مختلفی بر روی این کارت‌ها قابل نصب است و طبیعی است که در برابر کارت‌های کاغذی از ضریب امنیتی‌ بالاتری برخوردار هستند، همان‌طور که گواهینامه‌های هوشمند نیز در مقایسه با گواهینامه‌های کاغذی ضریب امنیت بالاتری دارند.

وی درباره هزینه‌های تعویض کارت‌های هوشمند نیز گفت: مطابق قانون تعرفه‌ای نسبت به دریافت هزینه‌ها اقدام خواهد شد و هر چه که قانون به ما بگوید برابر آن عمل خواهیم کرد.

مهری در پاسخ به سوالی درباره زمان نصب پلاک‌های ملی بر روی خودروهای نیروهای مسلح، اظهار کرد: پس از بررسی‌های مختلف سرانجام در اسفندماه سال 94 موضوع نصب پلاک ملی بر روی تمامی خودروهای نیروهای مسلح به تصویب ریاست ستادکل نیروهای مسلح رسید و بر اساس آن بنا شد تا کلیه خودروهای سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و ستادکل نیروهای مسلح پلاک‌های خود را تعویض و پلاک‌های ملی نصب کنند که تا پایان سال 95 این فرآیند تکمیل خواهد شد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 541688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    16 0
    چه هوشمندی ؟ این کارت باید هم کارت ماشین باشه هم کارت سوخت هم بیمه خودرو. این میشه هوشمند. کیف هامون پر شده از کارت های هوشمند که میتونن کلی کار کنن ولی تنها یک کار میکنن. کارت هوشمند ملی کارت هوشمند پایان خدمت کارت هوشمند گواهی نامه کارت هوشمند سوخت کارت هوشمند خودرو