ایرنا نوشت: مجموع ارزش دوماهه صادرات کشور بر پایه گزارش گمرک ایران بیش از 6 میلیارد و 854 میلیون دلار بود که نسبت به دوره مشابه سال گذشته، سهم کره جنوبی 960 درصد افزایش یافت.

مجموع صادرات دوماهه امسال کشور افزون بر 6 میلیارد و 854 میلیون دلار بود.

گمرک ایران اعلام کرد چین در دو ماهه نخست امسال 22.78 درصد از سهم ارزشی کالاهای صادراتی ایران را به خود اختصاص داد که این میزان در همسنجی با پارسال 6.22 درصد افزایش یافت.

امارات دومین خریدار کالاهای ایران در این مدت بود که 17.14 درصد از سهم ارزش کل صادرات را به خود اختصاص داد.

واردات این کشور از ایران نیز نسبت به مدت مشابه پارسال 11.04 درصد کاهش یافت.

عراق سومین واردکننده کالاهای ایرانی به شمار می رود که سهم آن از کل ارزش صادرات در دو ماهه نخست امسال 14.28 درصد بود و 5.98 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش داشت.

در این مدت کره جنوبی از نظر ارزش، کالای بیشتری از ایران خریداری کرد؛ به طوری که سهم 8.39 درصدی از ارزش کل صادرات را داشت و چهارمین کشور مقصد کالاهای صادراتی کشورمان شد.

واردات این کشور نسبت به مدت مشابه پارسال با رشد 960 درصدی همراه بود.

هند پنجمین واردکننده کالاهای ایرانی است. این کشور 7.28 درصد از سهم ارزش کالاهای صادراتی را به خود اختصاص داد که نسبت به مدت مشابه پارسال 6.35 درصد افزایش یافت.

بر پایه این گزارش، سایر کشورها با سهم ارزش 30.13 درصدی، واردکننده کالاهای ایرانی بودند که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال 43.87 درصد کاهش داشت.

صادرات محصولات پتروشیمی به ارزش دو میلیارد و 908 میلیون دلار، 42.4 درصد و میعانات گازی با ارزش یک میلیارد و 88 میلیون دلار، 15.85 درصد سهم ارزش کالاهای صادراتی را به خود اختصاص داد سهم ارزش کالاهای صادراتی را داشت.

رشد صادرات محصولات پتروشیمی در کنار کاهش صدور میعانات گازی و سایر کالاها رخ داده است، به طوری که در این مدت صادرات محصولات پتروشیمی 15.4 درصد رشد داشت.

22339

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 541620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    22 1
    از کم شدن داد و ستد با امارات واقعا خوشحالم. کشور یک وجبی نه تولید داره نه تکنولوژی فقط دلال است. اون وقت تجار ما میلیارد میلیارد از امارات جنس وارد می کنند. امارات هم اسلحه و هواپیما می خره جلو ما قد علم می کنه. کاش امارات هم سفارتش رو تو تهران می بست تا از دستش راحت می شدیم.
    • بدون نام ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
      3 0
      لايك