ایرنا نوشت: «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا گفت: «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا 20 سپتامبر (30 شهریور) در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل، گام های بعدی آمریکا را برای حل بحران پناهجویان سوری اعلام خواهد کرد.

به گزارش امروز سه شنبه خبرگزاری اسپوتنیک، کری دوشنبه (دیروز) در یک کنفرانس خبری گفت: ما به تلاش های بیشتری برای کمک به افراد محاصره شده در سوریه نیاز داریم و باید کمک بیشتری به آوارگان شود.

وی این سخنان را در واکنش به انتشار گزارش هایی درباره دستیابی آمریکا به اهداف تعیین شده اش برای در اسکان 10 هزار پناهجوی سوری در آمریکا بیان کرد، که گفته می شود یک هفته قبل از موعد مقرر تحقق یافته است.

کری افزود: در این نشست که به میزبانی اوباما برگزار خواهد شد، درباره افزایش کمک های انسان دوستانه و ایجاد فرصت های پایدارتر و طولانی تر برای پناهجویان گفت و گو خواهد شد.
کمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل متحد اوت (مرداد) گذشته اعلام کرد، بیش از 4.8 میلیون نفر در جنگ داخلی پنج ساله سوریه آواره شده اند.
اوباما در سال 2015 (1394) متعهد شد که آمریکا ظرف یک سال آینده، 10 هزار آواره سوری را بپذیرد، اما سخنان «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری خواهان در جریان تبلیغات انتخاباتیش، تعهدات آمریکا را در آینده در قبال پناهجویان مسلمان با تردید مواجه کرده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 573497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =