ایسنا نوشت: معاون حقوقی رئیس جمهوری با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در سیستان و بلوچستان گفت: با نگاه بلند دولت تدبیر و امید آینده این استان را بسیار روشن و درخشان می بینم.

حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری در نشست شورای اداری سیستان و بلوچستان گفت: دولت تدبیر و امید نگاه بسیار بلندی به سیستان و بلوچستان دارد و تمام تلاش خود را برای پیشرفت و توسعه این استان انجام می‌دهد.

وی با اشاره به محدویت منابع آبی کشور افزود: دولت تدبیر و امید توسعه ایران را به سمت سواحل جنوبی کشور سوق داده و با توجه به حمایت های ویژه که از سیستان و بلوچستان دارد، این استان بر ریل توسعه همه جانبه قرار گرفته است.

معاون حقوقی رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش گفت: دامنه تحریم ها در تمام حوزه های سیاسی، اقتصادی، دانش بنیان و روابط بین المللی علیه ایران گسترده بود که با تلاش تیم مذاکره کننده و بهره گیری از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در مساله برجام موانع پیش روی کشور برداشته شد.

انصاری افزود: دولت تدبیر و امید در سایه هدایت های حکیمانه مقام معظم رهبری قوی ترین و توانمند ترین افراد را برای تیم مذاکره کننده کشور انتخاب کرد که این افراد توانستند دستاورد بزرگی را برای نظام جمهوری اسلامی رقم بزنند.

وی با اشاره به اینکه غربی ها در دوران تحریم، حتی میزان فروش نفت ما را نیز تعیین می کردند، افزود: در دوران پسابرجام توانستیم بدون هیچ محدودیت نفت خودمان را در بازارهای بین المللی به فروش برسانیم و در حال نزدیک شدن به میزان فروش نفت در قبل از تحریم ها هستیم.

معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: کشاوزی ما به دلیل خرید سم های بی کیفیت و قاچاق دچار آفات بسیار شدیدی شد و خسارت های جبران ناپذیری را به کشاورزان ما تحمیل کرده بود.

وی با اشاره به نقشه راه ترسیمی مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ سند کارشناسی شده و تخصصی که تمام اقتصاد دانان برجسته کشور در آن حضور داشته باشند وجود نداشت در حالی که اکنون توانستیم سندی شفا بخش برای کشور تهیه کنیم.

انصاری ادامه داد: به دستور رئیس جمهوری ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در هیات دولت تشکیل شد و مفاد این سند به تمام وزراتخانه ها برای اجرا ابلاغ شده و دولت تدبیر و امید با دقت و به بهترین شکل سیاست های اقتصاد مقاومتی را در کشور پیاده کرده است.

وی با اشاره به اینکه امروز در بخش کشاورزی به دستاوردهای بزرگی رسیدیم،  افزود: با وجودی که در دولت قبل 6 میلیون تن گندم وارد می شد در دولت یازدهم ظرف سه سال با وجود خشکسالی های متمادی توانستیم به مرحله خودکفایی برسیم.همچنین یک میلیون و 500 هزار تن شکر در کشور تولید شده که در این زمینه نیز به مرز خودکفایی نزدیک شده ایم.

معاون حقوقی رئیس جمهوری ادامه داد: در جهاد کشاورزی کار جهادی صورت گرفته و امروز به دستاوردهای بسیار خوبی در این زمینه رسیدیم که این نگاه دولت تدبیر و امید را به تمام بخش های تولیدی و صنعتی کشور می رساند. امروزه با توجه به تلاش هایی که در صنایع غذایی کشور اتفاق افتاده تنها 10 درصد به خارج از کشور وابسته هستیم که آن هم در موارد بسیار جزئی است.

انصاری گفت: دولت تدبیر و امید در مهار آب های مرزی، توسعه سیستم های نوین آبرسانی به مزارع، ارتقای سطح بهره وری از آب و استفاده از بذرهای اصلاح شده اقدامات بسیار موثری را انجام داده است.

وی با اشاره به میزان برداشت از منابع مشترک نفتی اظهار داشت: هم اینک 215 هزار بشکه نفت در روز از منابع مشترک در غرب کارون برداشت می کنیم که در گذشته کمتر از نصف این مقدار سهم جمهوری اسلامی ایران بوده است.

معاون حقوقی رئیس جمهوری با اشاره به منابع مشترک گازی با قطر افزود: در حوزه ی پارس جنوبی تا پایان امسال و حداکثر تا چند ماهه سال آینده میزان برداشت ما به اندازه قطر خواهد بود.

انصاری گفت: هم اینک در حال نزدیک شدن به نقطه برداشت 500 میلیون فوت مکعب گاز در روز هستیم که میزان برداشت قطر حدود 550 میلیون فوت مکعب است.

وی اظهار کرد: تمام فازهای پارس جنوبی تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

معاون حقوقی رئیس جمهوری با اشاره به طراحی پالایشگاه سیراف گفت: دولت تدبیر و امید برای اینکه میعانات خام همراه گاز را خام نفروشد این مجتمع را با 8 واحد پالایشگاهی طراحی کرده که تا پایان اجرای آن 100 درصد میعانات گازی در کشور پالایش می شوند.

وی با اشاره به وجود مشکل در تامین گازوئیل واحدهای تولیدی در اوایل دولت یازدهم اظهار داشت: با تلاش دولت تدبیر و امید برای نخستین بار در کشور گازوئیل را صادر می کنیم و تا پایان سال آینده برای اولین بار در تاریخ ایران بنزین با کیفیت را به خارج از کشور صادر خواهیم کرد.

انصاری به تشریح دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت  پرداخت و گفت: دولت تدبیر و امید در حوزه ی سلامت راه چند ساله را در مدت سه سال پیمود و توانست خدمات بسیار ارزشمندی را با کمترین هزینه به مردم ارائه کند و از سوی دیگر امروز کشور تبدیل به کارگاهی برای ساخت بیمارستان های تخصصی و خانه های بهداشت شده است.

وی با اشاره فرار نخبگان به خارج از کشور افزود: 2 هزار و 500 شرکت دانش بنیان در کشور ثبت شده و دولت تدبیر و امید با اقداماتی که انجام داده زمینه بازگشت نخبگان را به کشور فراهم کرده است.

معاون حقوقی رئیس جمهوری با اشاره به فیش های حقوقی نامتعارف گفت: دولت تدبیر و امید در همان روز اول به دفاع از مدیران سالم و امانت دار برخاست و با مدیران متخلف به شدت برخورد قانونی کرده است. در راستای مبارزه با دریافتی های غیر متعارف دولت تدبیر و امید لایحه ای تنظیم کرده و به مجلس ارسال می کند.

انصاری با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید جایگاه ایران را در جوامع بین المللی ارتقا داده،  تصریح کرد: امروزه تمام کشورهای خاورمیانه دست نیاز به سوی کشور ما دراز کرده اند.

وی با اشاره به ناامنی در سراسر دنیا گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران یکی از امن ترین کشورهای جهان است و دشمنان سعی دارند امنیت را از این کشور سلب کنند همه باید در ایجاد امنیت نقش خودمان را ایفا کنیم.

معاون حقوقی رئیس جمهوری روز دوشنبه به مناسبت هفته دولت به سیستان و بلوچستان سفر کرده است.

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 573489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =