"وقتی فرزندانم سنشان زیاد شد به آنها گفتم که امیدوارم هیچوقت بچه دار نشوند، این حرف افتضاح است. این حرف به راحتی می تواند باعث شود اشک بریزم."

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ خانواده ها معمولا نگرانی های زیادی در رابطه با به دنیا آوردن یک فرزند دارند؛ نگرانی های مالی، سلامتی و ... اما  این روزها فعالان محیط زیست نگرانی های دیگری هم دارند؛ با ادامه این روند گرم شدن کره زمین آیا تضمینی وجود دارد که بچه دار شوند؟

در همین رابطه در رادیو عمومی آمریکا میان تعدادی از فعالان محیط زیستی بحثی با این موضوع که "آیا گرمایش جهانی روی بچه دار شدن آنها تاثیر می گذارد یا نه؟" صورت گرفت؛

میزبان این برنامه  میشل مارتین است، او خبرنگاری است که در دانشگاه هاروارد تحصیل کرده، مهمان های این برنامه هم همه اعضای یک گروه محیط زیستی هستند؛ جنیفر لودن خبرنگاری که از مدتی پیش پیگیر خبرهای گرمایش جهانی است و به نوعی راوی این خبر است، و همچنین زن و شوهری که این گروه را تشکیل دادند دراین میزگرد شرکت کردند؛

لودن: ده ها نفر در دفتر محیط زیستی به شکل دایره ای نشسته اند، این برنامه توسط گروهی خصوصی به نام آینده قابل تصور انجام می شود. موضوع برنامه؟ نه موضوع این برنامه آب شدن یخ های قطبی یا انرژی خورشیدی نیست. این گروه جمع شده اند تا بپرسند با بحران های اقلیمی پیشرو، آیا خوب است که بچه دار شویم؟

مگان کالمن: از زمانی که به این فکر افتادم تا خانواده ای تشکیل دهم من به این مسئله فکر می کنم.

لودن: مگان کالمن 32 سال سن دارد، یک سال و نیم است که این گروه را به همراه ژوسفین فرورلی 33 ساله این گروه را ساخته اند. هر دو آنها نگران این هستند که فرزند آنها در زندگیش سیل های شدید و کم آبی ناشی از تغییر اقلیم را ببیند.

ژوسفین فرورلی:  اگر شما 20 یا 30 سال سن دارید و به داشتن کودک فکر می کنید؛ استفاده از علم و متوجه شدن به چیزی که دارید به آن نگاه می کنید یک مشکل فکری نیست بلکه یک مشکل زندگی است، مثل یک مشکل قلبی.

لودن: با این وجود که به نظر نمی رسد چنین مشکلی را در یک بحث غیر جدی  با کسانی که روی فشار روزانه زندگی تمرکز کرده اند مطرح کرد اما برای کسانی که اینجا در علم ترسناک قدم برداشته اند، این نوعی دلگرمی است که در اینجا بدانند تنها نیستند.

مگان هاسکینس: می دانید به شکل احساسی ارتباط برقرار کردن با این موضوع سخت است.

لودن: مگان هاسیکن 23 سال سن دارد و می گوید خانواده اش علاقه زیادی به زودتر نوه دار شدن دارند. اما او هیچوقت نگرانی های خود را به خانواده اش یا همسر سابقش نگفته است.

هاسکینس: اگر در آن زمان من به همسرم می گفتم بچه نمی خواهم چون تا 50 سال دیگر هوا گرم می شود، او اصلا نمی فهمید چه می گویم.

لودن: البته کالمن نظر متفاوتی داشت.

کالمن: اوه، من زمانی فکر می کردم که ما خود را با بمب های هسته ای از بین می بریم، ولی این اتفاق رخ نداد. بنابراین آرام باشید و بچه دار شوید همه چیز درست می شود.

لودن: شاید کالمن منظورش را خوب رسانده باشد اما خطر تغییر اقلیم یک احتمال نیست اتفاقی است که در حال رخ دادن است.

نانسی نولان: من به اندازه ای سن دارم که بتوانم یک مادربزرگ باشم، اما نیستم.

لودن: نانسی نولان به دو زن جوان توضیح می دهد که در دهه 80 بچه دار شده است و بعد از آن تبدیل به یک فعال محیط زیست شده است.

نولان: وقتی فرزندانم سنشان زیاد شد به آنها گفتم که امیدوارم هیچوقت بچه دار نشوند، این حرف افتضاحی است. این حرف به راحتی می تواند باعث شود اشک بریزم.

لودن: در این میان زنی ناشناس گیج شده است، او می گوید هیچ وقت فکر نمی کرد چیزی به اسم بچه دار نشدن به علت اقلیم هم وجود دارد.

بکی ویتلی: بحث امروز روی تصمیم من برای به دنیا آوردن کودک تاثیر نداشت.

لودن: بک ویتلی می گوید بچه دار شدن چیزی است که او مجبور کرده نسبت به اقلیم نگران شود.

ویتلی: من به یک کودک دو ساله نگاه می کنم و هر چیزی که شما را تشکیل می دهد را در او می بینم. من فکر می کنم از جایی می آیم که در آن امید وجود دارد چون من یک مادر هستم.

فرورلی: من آماده نیستم تا از فانتزی زندگی ام خارج شوم؛ در قسمتی از آینده، من با عاشق تا بچه دار شدن هستم!

لودن: او می گوید هر روز دنبال نشانه ای است که آینده امن باشد تا بچه دار شود. 

منبع: ان پی آر / 28 اوت 2016/ ترجمه: نیو صدر

47237

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 573248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =