ایران نوشت: سرکرده یک باند سرقت که برای خوشگذرانی و چشیدن مزه پولدار شدن سرقت می‌کرد، می‌گوید: «من حتی در جریان یک دستبرد مبلغ 200 میلیون تومان به‌سرقت برده‌ام اما به این تجربه رسیده‌ام پول دزدی به هر مقداری هم که باشد برای آدم وفا نمی‌کند.»

دزد جوان و دیگر اعضای باند که درکمتر از یک ساعت به خانه‌های ویلایی شمال شهر تهران دستبرد می‌زدند هر بار پس از سرقت پول و جواهرات، مدتی را به مسافرت می‌رفتند تا به گفته خود خوش بگذرانند. او به‌عنوان سردسته باند یک ماه قبل و پس از دستبرد 200 میلیونی به گاو صندوق خانه‌ای در شمال تهران، برای تفریح به جزایر جنوبی کشور رفت و مشغول خوشگذرانی با همدستانش شد، غافل از اینکه پلیس سایه‌به سایه در تعقیب اوست و مأموران پلیس آگاهی او را هنگام خوشگذرانی در یک هتل شناسایی و دستگیر کردند.

پس از انتقال این سردسته باند به پلیس آگاهی فرصت کوتاهی پیش آمد تا خبرنگار خبرگزاری میزان گفت‌وگویی با او داشته باشد.
خودت را معرفی کن.
سهیل هستم بیست و پنج ساله. تا سیکل درس خوانده‌ام و مجردم. فقط سیگار می‌کشم و اعتیاد دیگری ندارم.
چند وقت است سرقت‌هایت را شروع کرده‌ای؟
از بیست و دوسالگی سرقت‌ها را آغاز کرده‌ام. ابتدا کیف‌قاپی می‌کردم، اما پس از دو سال دستگیر شدم. در زندان با یک دزد حرفه‌ای آشنا شدم و او روش‌های سرقت از خانه‌های ویلایی با دیلم را به من آموزش داد و وقتی از زندان آزاد شدم، باندی تشکیل دادم و سرقت از خانه‌های ویلایی را شروع کردم.
چه شد تصمیم به سرقت گرفتی؟
خانواده‌ام از وضع مالی خوبی برخوردار نبودند و با وسوسه یکی از بچه‌محل‌هایم دست به کیف‌قاپی زدم.
بار اول که دستگیر شدم خانواده‌ام متوجه ماجرا شدند. بعد از آزادی قول دادم دور خلاف را خط قرمز بکشم و هشدار دادند اگر این‌بار بفهمند که باز مرتکب سرقت شده‌ام، برای همیشه طردم می‌کنند.
چرا توبه‌ات را شکستی؟
اشتباه کردم. دست خودم نبود، وسوسه شدم. وقتی مزه پول راحت، زیر دندانت بنشیند دیگر نمی‌توانی از آن دل بکنی.
با پول‌هایی که به دست می‌آوردی چه کار می‌کردی؟
لباس می‌خریدم و با همدستانم به خوشگذرانی می‌پرداختم. خانواده‌ام فکر می‌کردند من نگهبان شیفت شب هستم و حقوق خوبی برای این‌کار می‌گیرم. بعد از هر سرقت برای اینکه در دام پلیس گرفتار نشویم به مسافرت می‌رفتیم و با پول‌هایی که به‌دست آورده بودیم، تفریح می‌کردیم. بعد از آنکه کفگیرمان به ته دیگ می‌خورد، دوباره به تهران بر می‌گشتیم.
بیشتر در چه مناطقی سرقت می‌کردید؟
تخصص من خانه‌های ویلایی شمال شهر بود که با روش دیلم‌زنی در خانه را باز می‌کردم.برای سرقت خانه روش‌های مختلفی است. در روش دیلم‌زنی با دیلم در را تخریب می‌کردیم و بعد، از گاو صندوق سرقت می‌کردیم. برخی سارقان روش توپی‌زنی دارند و توپی در را تخریب می‌کنند و گروهی از دیوار و نرده براحتی بالا می‌روند و خود را به داخل خانه می‌رسانند.
چطور دستگیر شدی؟
در آخرین سرقت 200 میلیون تومان به‌دست آوردیم. برای تفریح به سواحل جنوب کشور رفتیم که در آنجا هنگام استراحت در هتل دستگیر شدیم.
اگر آزاد شوی، دوباره دست به دزدی می‌زنی؟
به ریسک و بی‌آبرویی‌اش نمی‌ارزد. البته شرایط تعیین‌کننده است، امیدوارم این بار هم خانواده‌ام مرا ببخشند.و حرف آخر اینکه عاقبت دزدی و خلاف همین است که دستگیر شویم و آبرویمان برود.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امین GB ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    56 0
    البته شرایط تعیین کننده است.توبه گرگ مرگه.
    • بی نام A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
      9 0
      این ابراز پشیمانی را هم وکیلش یادش داده که در مجازات از قاضی تخفیف بگیره،تنها راهش اینه که حکم صسنگین بگیره تا دور خلاف را خط بکشه
    • بی نام A1 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
      3 10
      مگر این شرکت هایی که این نگهبان ها را معرفی می کنند سو پیشینه افراد را بررسی نمی ککند ،طرف سارق بوده اون وقت کردنش نگهبان شب؟
  • بی نام A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    3 2
    نکنه این هم دلیلش فقر و بیکاریه؟ الان دوستان ریشه یاب برای توجیه این شخص چه بهانه ای دارند،طرف کار خوبی داشته و حوب هم حقوق می گرفته تازه پول دزدیش را هم به زخم بدبختیش نمی زده و خرج تفریح می کرده
  • بی نام RO ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    8 6
    قطع دست این متهم چاره اوست وقتی دستش را قطع کنند دیگر راهی برای دزدی ندارد اوهیچ نیازمند نبوده وشامل مجازات قطع ید است
  • ds A1 ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
    1 1
    لطفا اول متن رو درست بخونید بعد حکم صادر کنید.گفته خانوادم فکر میکردن نگهبانم وحقوق خوب میگیرم.