استیون هاوکینگ، فیزیکدان نظری و کیهان‌شناس مشهور جهان در تازه‌ترین سخنرانی خود اعلام کرده انسانها می‌توانند یک سیاه‌چاله کوچک را به منبع تامین انرژی کل زمین تبدیل کنند. همین سیاه‌چاله کوچک اما می‌تواند کل زمین را از بین ببرد.

هاوکینگ اعلام کرده که یک سیاهچاله کوچک به اندازه یک کوه اشعه X و اشعه گاما از خود به اندازه ۱۰ میلیون مگاوات ساطع می کند که برای تامین برق تمام جهان کافی است.
به گزارش ایندیپندنت،این حرف از لحاظ تئوری درست است اما در عمل انسانها باید بتوانند اول سیاهچاله‌ای را پیدا کنند و بعد هم بتوانند راهی کشف کنند که تمام انرژی آن را به صورت امن که کل تمدن بشر نابود نشود مورد استفاده قرار گیرد. هاوکینگ خودش هشدار داده که احتمالا بسیار سخت خواهد بود که بدون آنکه این انرژي بتواند به انسانها آسیب بزند بشر بتواند از آن استفاده کند و سیاهچاله را به اصطلاح تحت کنترل خود درآورد. 
او گفت: این کار آسانی نخواهد بود. شما نمی‌توانید یک سیاهچاله را مثلا در یک نیروگاه نگه دارید چون به سمت مرکز زمین فرو می‌رود.
 


راهکار دیگر این است که سیاهچاله در مدار زمین و فاصله مناسب با ما قرار بگیرد تا بتوان از انرژي ساطع شده استفاده کرد. هنوز اما کسی در دنیا نتوانسته است سیاهچاله کوچک را پیدا کند.



هاوکینگ با شوخی در این رابطه گفت: هنوز کسی نتوانسته سیاهچاله‌ای با این جرم کشف کند چون اگر پیدا شده بود من الان جایزه نوبل گرفته بودم!
استیون هاوکینگ 
با وجود توانایی‌های بسیار در زمینهٔ کیهان‌شناسی، تاکنون جایزه نوبل را کسب نکرده‌است.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    اين بابا تا حالا دو بار زمان نابودي زمين پيش بيني كرده از اين نظريات هم زياد صادر ميكنه . آخه يه حرفي بزن كه عملي باشه ، اگه به اين مدلي نظريه پردازيه كه خوب چه نيازي به سياه چاله داريم شما يه راهي پيدا كن انرژي خورشيد منتقل كنيم كافيه
    • نیروانا IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
      145 8
      این کامنت نمونه ی بارز و کلاسیک یک ایرانی رو نشون میده . پرمدعا و دیگه هیچ
    • مجید RO ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
      35 1
      یه زمانی همین کامنت دادن شما توی اینترنت و پشت کامپیوتر نشستنتون هم نظریه بوده...
    • بی نام IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
      25 2
      هنوز متوجه نشدید که هاوکینگ کی هست و نمیدونه یکی از برجسته ترین دانشمندان قرن اخیره مثل شما این هست که ما که آب و علوفه داریم چه نیازی به سرم داریم. مطالعه هم خوب چیزی هست اگر میدونستید هاوکینگ دارای چه رتبه ای علمی در جهان هست، جرات اظهار نظر بدون مستندات را به خود نمی دادید دوست عزیز
    • بی نام DE ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
      22 2
      کاهش میتوانستم به این جوابیه هزاران مثبت بدم.پرمدعا و دیگر هیچ و پوچ
    • علی DE ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
      15 1
      یعنی با این حرفت گفتی من این بابارو نمیشناسم،
    • حامد EU ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
      14 0
      با کشف بزرگی ک همین چند روز قبل اتفاق افتاد و نظریه انیشتین درخصوص امواج گرانشی ثابت شد و به گفته خیلیها میتونه کشف قرن باشه، خیلی نظریه ها درخصوص سیاه چاله ها، بیگ بنگ که توسظ امثال این دانشمند و به قول شما این بابا داده شده افق جدیدی براشون باز میشه که امثال شما افراد توخالی و پرمدعا جایی توش ندارن. ما سالهاست که خودمون رو با موهومات سرگرم کردیم و شما هم تفصیری نداری دوست عزیز
  • پارسا CA ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    85 1
    من نشنیدم که ایشان در باره نا بودی زمین پیشگویی کرده باشد اگر شما جایی دیده اید ما را مطلع نمایید در این مورد هم میگویند از نظر علمی امکان دارد اما عملا تقریبا محال‌
  • بی نام IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    1 11
    یک سوال مگه نمی گویند که هیچ چیز از جمله نور از افق رویداد سیاه چاله نمی تواند فرار کند ؟ پس چطور همین دو شعاع گاما که مد نظر استاد هم هست از سیاه چاله ها به بیرون میتابند؟
    • سورنا A1 ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
      7 0
      تابش هاوکینگ از درون افق رویداد به بیرون نمیتابه بلکه از بیرون این مرز سرچشمه میگیره.منشاش از ذراتیه که دور سیاهچاله با سرعت نزدیک به نور در حال گردش هستند و به دماهای چند میلیاردی رسیده اند و هنوز هم از مرز افق رویداد رد نشده اند.
  • بی نام A1 ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    17 1
    این شخص با بیماری وحشتناکی که داره دست از علم بر نداشته، با همین وضعیت کرسی دانشگاه کمبریج رو گرفت
  • بی نام A1 ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    25 0
    اگر كل سياهچاله هاي جهان رو هم بيارن واسه تامين انرژي زمين بازم اداره برق تعرفه رو گرون ميكنه هرسال
    • حميدرضا A1 ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
      16 1
      هر سال نه . . . . سالي چهار بار . . .
  • ایرانی DE ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
    10 18
    در اینکه هاوکینگ دانشمند بزرگی هست شکی نیست،اما همزمان یک احمق بزرگ هم هست جای تعجبه کسیکه اینقدر تو کشف ناشناخته های فضا و تمام کیهان غرق شده و اینهمه عظمت و قدرت خدا رو از نزدیک لمس میکنه،چرا به وجود خدا اعتقاد نداره؟؟
  • علیرضا A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    2 2
    احمدی نژاد هم یک نظریه خیلی خوب داده بود که لایق گرفتنه جایزه نوبل بود انتقال اب خزر به کویر مرکزی
    • هوشنگ A1 ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
      1 0
      اون طرح مال احمدی نژاد نبود.از زمان قاجار طرح اتصال دریای عماننه دریای خزر به دشت کویر و کویر لوت برای بالا بردن سطح رطوبت هوای فلات ایران مطرح بوده و نام "ایرانرود" داشته است.تا 6000 سال پیش این دو کویر دریاچه بوده اند و بخاطر بخار آب متصاعد شده از سطحشان میزان بارندگی تمام ایران شبیه گیلان و مازندران بوده است.اتفاقا اگر جانمان را دوست داریم و نمیخواهیم در تامین آب مصرفی کشور به روسیه وابسته شویم راهی جز اجرای طرح ایران رود نداریم