۰ نفر
۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۳:۲۲

ایسنا نوشت:

مدیرکل دفتر بیمه‌های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از زیر پوشش رفتن خدمات مامایی خبر داد و گفت: این مورد در شورای عالی بیمه تصویب و به هیئت وزیران ارسال شده است.

امیر مجلسی با اشاره به مصوبات شصتمین جلسه شورای عالی بیمه که 16 تیرماه برگزار شد، اظهار کرد: تعرفه‌دار شدن خدمات مامایی و پزشکی ورزشی از جمله مصوبات این جلسه بود.

وی افزود‌: ماماها چندین سال بود که درخواست پوشش خدمات بیمه‌ای خود را داشتند که در نهایت با هماهنگی‌های به عمل آمده با بیمه‌های پایه و مشارکت وزارت بهداشت برای نخستین بار بیمه خدمات مامایی مصوب شد.

مدیرکل دفتر بیمه‌های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بر این اساس خدمات مامایی در سه استان اصفهان، اردبیل و گلستان به صورت پایلوت تحت پوشش بیمه خواهد رفت، عنوان کرد: ویزیت، سونوگرافی و آزمایشات دوران بارداری طبق پروتکل وزارت بهداشت تحت پوشش قرار می‌گیرند.

مجلسی درباره ضرورت‌های بیمه شدن خدمات مامایی گفت: یکی از علل این امر جلوگیری از سزارین‌های بی‌مورد است. ماماها خط مقدم مراقبت‌های بارداری و زایمان هستند و با پوشش یافتن خدمات آنها، زایمان‌های طبیعی افزایش پیدا خواهد کرد. این اقدام در راستای تحقق سیاست‌های جمعیتی و همچنین مدیریت منابع صورت گرفت.

وی افزود: امیدواریم این پایلوت به نحو احسن انجام شود و بتوانیم پوشش این خدمات را برای کل کشور داشته باشیم و این امر امکان‌پذیر نیست مگر با همکاری کامل جامعه مامایی و نظام‌پزشکی.

مدیرکل دفتر بیمه‌های سلامت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: در حال حاضر این مصوبه شورای عالی به دولت ارسال شده تا تصویب هیات وزیران را نیز دریافت کند.

به گفته مجلسی، پوشش بیمه‌ای بخشی از خدمات متخصصان پزشکی ورزشی اعم از ویزیت تخصصی و ام آر سی و سی تی اسکن منوط به ارائه گایدلاین‌های وزارت بهداشت نیز در این جلسه تصویب شد که در انتظار طرح در هیئت وزیران است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =