رییس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو توضیح داد: چرا نمایشگاه لوازم یدکی خودرو برگزار کردیم؟

رییس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو اعتقاد دارد که ضرورت ها و نیازهای اتحادیه و صنف منجر به برگزاری نمایشگاه شد

 نشست خبری سومین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو و ماشین آلات تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین علی اکبر بخشی ضمن بیان اینکه در صددیم تا این نمایشگاه را به نحو احسن برگزار کنیم، اظهار کرد: یکی از مهمترین انگیزه هایی که ما را بنا داشت تا این نمایشگاه تخصصی را برگزار کنیم، ضرورت ها و نیازهای اتحادیه و صنف لوازم یدکی خودرو است.

وی با اشاره به اینکه یک دغدغه مشترک در صنف، ما را به این مهم رساند که نمایشگاه تخصصی برگزار کنیم، اضافه کرد: حقیقت امر این است که ما در این نمایشگاه، فعالان حوزه توزیع، تولیدکنندگان، واردکنندگان و صاحبان برند را دور هم جمع کردیم، تا برای مصرف‌کنندگان روشن شود حامی چه گروه هایی هستیم که محصولاتشان با اعتماد و اطمینان بیشتری قابل استفاده است.

به گفته بخشی برگزاری نمایشگاه جزو ضرورت و نیاز مشترکی است که هم به نفع تولید کننده است و هم توزیع کننده و در نهایت به نفع مصرف کننده نهایی منجر می شود.

وی با اشاره به برگزاری دو دوره گذشته این نمایشگاه عنوان کرد: این دوره نسبت به دو سال گذشته تغییرات عمده ای دارد یکی از آن تغییرات تعداد غرفه ها است که به دو دوره گذشته بسیار افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه لوازم یدکی تاکید کرد: بر اینکه خواهش ما از دولت این است که اختیارات بیشتری به اتحادیه بدهد تا فعالانه تر عمل کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بعضی از قوانین به قدری از عمرشان گذشته که دیگر کارایی ندارند، توضیح داد: صنف نه ابزار برخورد با متخلف و نه نظارت در مبدأ را دارد و نه اینکه می تواند قیمت‌ها را تعیین کند، زیرا  همه این‌ موارد در تصدی دولت است و بازار در اصناف اداره نمی‌شود. مسئولیت نظارت بر کیفیت، قیمت و کمیت بر عهده ما نیست این در حالی است که باید برای عدم وجود هر یک پاسخگو باشیم.

بخشی ضمن ابراز نگرانی نسبت به بی اعتمادی که در بین مصرف کنندگان این حوزه وجود دارد، بیان کرد: ما به دنبال این هستیم که اعتماد را به مصرف کننده برگردانیم اما در این زمینه متاسفانه خلاء های قانونی بسیاری وجود دارد.

 وی ادامه داد: ما خود را وکیل و مدعی مصرف کننده می دانیم و در تلاشیم تا از ورود کالاهای بی کیفیت در کشور جلوگیری کنیم همچنین در ساماندهی و اصلاح روند بازار این صنف و موضوع کالاهای بی نام و نشان یا بی کیفیت ایفای نقش کنیم. معتقدیم این این نمایشگاه می تواند تا حدی در این بخش کمک کننده باشد.

بخشی با بیان اینکه در این نمایشگاه افرادی که صلاحیت صنفی دارند می توانند کالایشان را در نمایشگاه معرفی کنند، عنوان کرد: به طورکلی در نظر داریم در این نمایشگاه بر کالای بی کیفیت نظارت کرده و نیاز بازار را برطرف کنیم.

وی افزود: این دوره از نمایشگاه کاملا به صورت تخصصی برگزار خواهد شد اما در دوره های بعدی ضمن اینکه نمایشگاه را به دست شورای برگزاری می سپاریم، از مردم نیز برای شرکت در نمایشگاه دعوت خواهیم کرد تا با کالاها بیشتر آشنا شده و با آگاهی و دقت بیشتر برندهای مختلف را بشناسند.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی با بیان اینکه به عنوان توزیع کننده می بایست با تولیدکنندگان لوازم یدکی ارتباط تنگاتنگی وجود داشته باشد، تصریح کرد: تولید می بایست به چشم سرمایه ملی نگاه شود و برای حفظ آن تلاش کرد. ارتباط و همکاری ما با انجمن قطعه سازان نیز برای رسیدن به همین هدف بود تا بتوانیم توازنی بین توزیع کننده و تولید کننده برقرار کنیم که ثمر بخشی آن نفع مصرف کننده نهایی را در پی خواهد داشت.

وی نسبت به ثبت برند شناسا ابراز امیدواری کرده و ادامه داد: این شرکت در صنف تاسیس شده است تا با معرفی و تایید کالاهای با کیفیت و با اصالت از منافع مصرف کننده و جایگاه صنف حمایت کند. این در حالی است که کالاهای مورد تایید، شناسنامه دار و دارای استانداردهای لازم را این شرکت تحت برند شناسا لیبل گذاری کرده به طوری که قابل رهگیری نیز است. البته این شرکت در ابتدای راه است اما چون زیر ساخت­های لازم و مطالعات دقیق و کارشناسانه صورت گرفته ان شاءالله به سرعت فراگیر خواهد شد.

در ادامه این نشست رییس انجمن قطعه سازان ضمن نیز به همکاری با اتحادیه در برگزاری نمایشگاه اشاره کرد و گفت: ما امیدواریم که بتوانیم در کیفیت تولید قطعات و نظارت بر بازار توزیع نقش مهمی ایفا کنیم.

رجال با ابراز تاسف نسبت به افت تولید که در سال های اخیر ایجاد شده گفت: ما در سال 1389 سیزدهمین تولید کننده خودرو در رده جهانی بودیم اما در سال های اخیر به دلیل اشکالات موجود در  سطح کشور، رتبه ما نیز بسیار کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه در بخش تولید کارها به صورت تخصصی و مهندسی انجام می شود و نیازمند است که در بخش توزیع نیز همین اقدامات صورت بگیرد،ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با این حرکت بین تولید کننده و توزیع کننده قطعات همکاری ایجاد کنیم که منجر به بالارفتن کیفیت قطعات و کنترل قیمت شود و علاوه بر آن با ایجاد رونق در سطح کشور مشکلات و تنگاها را برطرف سازیم.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 412176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سید مهدی پرپنجی IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
    0 0
    اقایون محترم همیشه کارایی که به نفع خودتون باشه رو انجام میده