دکتر حامد محمدی کنگرانی *

سریال «در حاشیه»، سریالی بود که از همان ابتدا به حاشیه رفت. این سریال بعد از سه تجربه ناموفق «مهران مدیری» در شبکه ویدیوییِ که هم از لحاظ سوژه ناموفق بودند و هم از لحاظ هنری و فنی، در تلویزیون نمایش داده شد که اتفاقا بعد از مدتها قطع همکاری مدیری با تلویزیون هم بود. به همین دلیل این سریال از حساسیت بیشتری برخوردار بود و باعث میشد نگاه ها بیشتر به این کار معطوف شود. از طرفی موضوع سریال «در حاشیه» با بحث طرح تحول نظام سلامت و حواشی بسیاری که درباره کار و سلامت ‍‍پزشکان مطرح بود همزمان شد و این حساسیت را دوچندان کرد.

متاسفانه خیلی از موضوعات مطرح شده غیرمنطقی بود و خیلی ها هم منطقی بود اما در نهایت با اعتراض پزشکان همراه شد. همزمانی این دو موضوع با هم نگرانی زیادی را در جامعه پزشکی ایجاد کرد و آنها در این شرایط فکر کردند که ممکن است این سریال طبعاتی به همراه داشته باشد و اعتماد بین مردم و پزشکان را از بین ببرد.

من به عنوان یک پزشکِ علاقه مند به سینما معتقدم که یک جنایتکار، یک بیمار روانی، یک دزد و یک قاتل میتواند پزشک، پرستار، کارمند، مهندس و هر چیز دیگری باشد. پس اینکه ما از یک شغل خاص در فیلمی استفاده کنیم و آن گروه بخواهد به آن اعتراض کند، خیلی منطقی نیست، در غیراینصورت هنرمندان باید چه نوع فیلمی بسازند؟

به شخصه با اینکه در یک فیلم شخصیت منفی آن پزشک باشد مشکلی ندارم و فکر می کنم در همه شغلی هم افراد بد وجود دارد و هم افراد خوب. دلیل این اعتراضات این است که یک انحراف شناختی به نام تعمیم وجود دارد، به این معنی که ما هر چیزی را میبینیم، به همه تعمیم میدهیم. اگر همسرمان در خانه کاری را انجام دهیم میگوییم شما همه خانواده تان اینطور هستید. اگر دکتری پول زیادی دارد، فکر میکنیم همه دکترها پولدارند، اگر یک دکتر کار غیراخلاقی میکند و برای بیمارش وقت نمیگذارد، فکر میکنیم همه دکترهای اینجوری هستند. این موضوع کار را برای هنرمند سخت میکند که بگوید این موضوع فقط در مورد این فرد مطرح شده و او نماینده صنف خود نیست.

موضوع دیگر این است که بین طنز، هجو و تمسخر تفاوت وجود دارد. طنز و شوخی یک مکانیزم دفاعی بالغانه است. طنز یعنی انتقاد و مطرح کردن موضوعی با بزرگ نمایی که در کنارش سعی میکنیم یا یک راه حل برای آن پیدا کنیم یا با نشان دادن آن مشکل، دیگران را برای پیدا کردن راه حل ترغیب کنم بدون اینکه بخواهیم آن مشکل را به همه تعمیم دهیم و بدون اینکه بخواهیم دیگران را با آن شوخی ها تحقیر کنیم. خیلی از افراد در زندگی خود از این مکانیزم دفاعی استفاده می کنند و سعی می کنند موضوعات را با شوخی عنوان کنند تا کمتر دردناک باشد. در مقابل مکانیزم دفاعی دیگری داریم که فقط منجر به تحقیر و تمسخر دیگران میشود. این مکانیزم دفاعی بیشتر برای خالی کردن خشم استفاده می شود و در واقع نوعی مکانیزم برون ریزی است.

مثلا یک نفر از یک پزشک، معلم یا کارمند ناراحت است و آن را به تمام پزشکان و معلم ها تعمیم میدهد و باعث تحقیر آنها میشود. متاسفانه در کشور ما اکثر سریالهایی که به اسم طنز ساخته شده، عملا تحقیر و تمسخر گروهی از افراد بوده اند. در مورد این سریال باید بگویم «مهران مدیری» در گذشته به دلیل نویسندگان حرفه ای که در کنار خود داشت، سریالهای موفقی ساخت و توانست مرز باریک بین طنز و تمسخر را حفظ کند.

اما در سریال های ناموفق خود مثل «نقطه چین» که در ادامه «پاورچین» ساخته شد و یا «ویلای من»، سریال «مرد هزار چهره» و اواخر سریال «برره» نتوانست این مرز را حفظ کند و کارهایش به تمسخر کشیده شد. در سریال «در حاشیه» برخلاف چیزی که ممکن است برخی همکارهای من بگویند، توهین مستقیمی به صنف پزشکان ندیدم و ایراد بزرگ سریال این است که پزشکان را به دو دسته خوب و بد تقسیم کرده که خوب ها فرشته و بدها شیطان هستند و در آن مکانیزم بالغانه طنزکه باید یک مقدار اعتدال در آن رعایت شود از بین رفته است.

این سریال جذاب نیست و شوخی های آن کاملا پیش پا افتاده است. «مهران مدیری» که مثل همیشه خواسته خودش را یک آدم جنتلمن نشان دهد که البته شخصیت ضد اجتماعی هم دارد. چیزی که من در این سریال دیدم طنز نبود، توهین به پزشکان را هم در این سریال ندیدم اما به نظر من این سریال بیشتر تحقیر بینندگان است که سعی کرده آنها را با شوخی هایی که بعضا از آب درنیامده اند و به شدت تکراری هستند و همگی بر مبنای داد زدن و کلاه سر هم گذاشتن های تکراری شکل گرفته اند، پای تلویزیون نگه دارد.
متاسفانه به علت قضاوتها و پیش داوری هایی که درباره سریال انجام شد و حاشیه هایی که خود صدا و سیما و وزارت بهداشت با رفتارهایش ایجاد کرد، این بهانه را میتوان به «مهران مدیری» داد تا بگوید به علت فشارها مجبور شدم سریال را به این شکل تغییر دهم.

آن بار طنز و انتقادانه ای که معاون صدا و سیما بر مبنای نشان دادن مشکلات جامعه وعده داده بود، در این سریال دیده نشد. در واقع خوب و بد بودن مطلق آدم ها در این سریال خودش یک انحراف شناختی است. همه میدانند که اغراق جزوی از طنز است اما باید به گونه ای باور پذیر ساخته شود. متاسفانه این سریال فقط نشان میدهد که جامعه ما مملو از یک مشت آدم کلاهبردار است که سر هم کلاه میگذارند و همه مردم عقلشان به چشمشان است و دراین بین بعضی از افراد هم پیدا میشوند که شاید بخواهند به مردم خوبی کنند.

مردم ما به علت یک سری بی عدالتی هایی که در جامعه وجود دارد فکر میکنند که همیشه حقشان در حال پایمال شدن است و میخواهند قبل از پایمال شدن حقشان، آن را پس بگیرند. مردم ما الان به ویژگی خودمحق بینی دچار شده اند و به علت بی عدالتی هایی که دیده اند حق خودشان میدانند که دیگران را زیر سوال ببرند و اعتراض کنند. این موضوع به علت خشم آنها است، مردم ما به علت حقوقی که از آنها پایمال شده خشمگین هستند و حق خودشان میدانند که مثلا به صفحه «لیونل مسی» حمله کنند. در واقع تحقیر و تمسخر از خشم می آید و چون زور آنها به برخی افراد نمیرسد، سعی میکنند او را تحقیر کنند تا خشم خود را خالی کنند.

* روانپزشک عضو کمیته های روان درمانی و رسانه های انجمن روانپزشکان ایران

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 409868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 203
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    من که دوستش داشتم
    • رضا A1 ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      دم مهران مدیری گرم که با طنز بسیار قویش حقیقت تلخ جامعه پزشکی و وکلا رو نشان داد. اونایی که تحمل نداشتن و مسلما این سریال دستمزد اونا رو تحت تاثیر قرار میداد نذاشتن ادامه پیدا کنه
    • روحيه IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      آقاي روانپزشک عضو کمیته های روان درمانی و رسانه های انجمن روانپزشکان ایران ، مجبور نيستي ببيني و از طرف مردم اظهار نظر ننما لطفا ً
    • بی نام US ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      یک سوال از آقای روانشناس محترم : تعاریف شما از طنز ، هجو ، تمسخر بر اساس چه مرجع معتبر هنری یا فرهنگی ؟
    • فری A1 ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      من نمی دونم چرا می خواهند مردم قانع کنند که سریلا بد بوده.
    • محمد IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      به نظر من یا مهران مدیری یا از همه خلافهایی که برخی پزشکان انجام میدن خبر نداره یا دستش برای نشون دادن اون چیزا دستش بسته بوده. وگرنه چه چیزایی که میشد ساخت. خیلی طول میکشه که دوباره همچین سریالی مجوز پخش بگیره ای کاش مدیری همه بینندگان رو سیراب میکرد. یک سوال هم از آقای منتقد دارم و اون اینه که آیا طرح تحول سلامت فقط برای مردم خوب بوده یا برای پزشکان با اون ضرایب کای بالا و حقوقهای آنچنانی هم خوب بوده. خبر آنلاین جان مادرت چاپ کن من مشتری همیشگی شما هستم.
    • بی نام A1 ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      مهران مدیری واقعا پا گذاشته رو دم بعضیها. خوب داغ کردن اونا
    • بی نام A1 ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      23 19
      چندین دهــه قبل یک نمایشی به اسم شهر قصه ساخته شد که امروز و تا اینده تازه و قابل شنیدن و دوست داشتنی است و بیننده باید برای خود ارزش قائل شود هر چرت و پلایی را که دید و شنید که نام من دراوردی کمدی، طنز ، فکاهی، شوخی خنده دار داشت را روی کله اش بدون اندیشه به محتوی و مظمون و کیفیت ان حلوا حـــلوا نکند و برای دیدن قسمت های بعدی ان خودکشی نکند و اگر این لوده بازی های فعلی اسمش کار هنری فاخر ...است پس ان چه استادان فن ساختند و بعد از صد ها سال هنوز شنیدنی و خواندنی است اسمش چست و اگر از همین ادم درست استفاده شود می تواند به جای ساختن فیلم های بی محتوی و بی ارزش کار هایی بسیار دیدنی و به یاد ماندنی بسازد و باید مانند دایی جان ناپلئون یک اثر ماندگار بشود نه خزعول و جلف بازی..
    • امیر تبریز اوغلی IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      همه راضی هستیم. عادت کردیم به تحقیر
    • بی نام A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      من کاری به موضوع ظنزش ندارم ولی کلا این فیلم مهران مدیری جالب در نیومد. یعنی در حد مهران مدیری نیست
    • بی نام A1 ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      54 60
      با مقاله کاملا موافقم. شما همین کار رو با پایتخت مقایسه کنید کاملا متوجه ضعفهاش میشید. الان که دیگه دهه 70 نیست مردم با ماس ماست بخندن. اونم با تکرار چندش آورش باید داستان داشته باشی موقعیت طنز خلق کنی. این نوع طنز رو فقط کسایی میتونن بهش بخندن که به خنده بازار میخندن.....
    • نیما IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
      21 9
      نه واقعا نه بیان یه فیلم طنز راجع به دکتر ظریف بسازن شخصیت ایشون خراب می شه؟؟؟ نه نمی شه چون مردم می دونن چی کاره است... همونطور که می دونن شما پزشکا چی کاره این...
  • عرشیا A1 ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    روانپزشک .منتقد .اینکاره .همه چیزدون .تو رو خدا بیخیال شو .کار خوتون رو کردین دیگه دست بردارین .
    • هوادار و منتقد مدیری US ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      58 12
      در دعوای مدیری و پزشکان، حق رو کاملا به آقای مدیری میدم،،پزشک و وکیل باید جنبه اش رو ببره بالا،،نمیشه که همش از بنا و کارگر و رفتگر شهرداری فیلم ساخته بشه...،،،اما بخدا این سریال فیلمنامه فوق العاده ضعیفی داره،اصلا از آقای مدیری بعید بود ساخت همچین کاری..شب های برره کجا، در حاشیه کجا باورکنید من همه قسمت های درحاشیه رو دیدم اما دریغ از یک لبخند ساده بخدا هیچی نداره...اما شب های برره و مرد هزارچهره، از اول تا آخرش همه درگیر بودند و همش خنده و شادی و صدای همه تا توی کوچه میرفت..سریال در حاشیه بهتره همین جا تموم بشه، هیچ جای سرگرمی نداره،من اصلا انتظار همچین سریالی رو نداشتم..باور کنید از خیلیا سئوال کردم، اونا هم مثل من بودند،، آقای مدیری خودتان مقایسه کنید شب های برره را با درحاشیه.
    • علي A1 ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      36 19
      بجاي اعتراض به روانپزشك منتقدكه فكروقلم خوبي هم دارد به اين موضوع فكر كن كه چه عواملي سبب ميشودطنزپردازي توانمندوبازيگراني قابل بجاي شوخي توام باطنازي دست به لودگي وشوخيهاي سبك وبيمعني بزنند.
  • بی نام RO ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    لطفا سعی نکنین که توقف پخش مجموعه در حاشیه رو به کیفیتش ربط بدین چون از بسیاری از مجموعه های طنز دهه اخیر جالب تر بوده و سعی داشت که بت مغرور قشر پزشکان را نزد مردم شکسته و اعمال و رفتار بد پزشکان را بازتاب داده و گوشزد نماید که متاسفانه نشد یعنی نذاشتن که بشه این کشور واس ماست ولی نظر مردم در هیچ یک از تصمیمات خرد و کلان کشور دخیل نیست
    • بی نام A1 ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      29 5
      باور کنید اغلب پزشکان هیچ مخالفتی با این سریال نداشتن بلکه دقیقا آن جماعت اندکی که طرف خطاب مدیری بودن باعث سانسور شدید محتوایی و سپس توقف این سریال شدن .
  • بی نام A1 ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    آقا جان من بیننده دلم میخاست تحقیر بشم... به شما چه مربوطه که با اعتراضات بیجاتون باعث متوقف شدن پخش اون شدین؟ شما خیلی نگران شخصیت مردم هستید در مطب ها و بیمارستانهاتون باهاشون درست رفتار کنید
    • بی نام IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      كاملااااااا موافقم، واقعا اين آقاي دكتره چي فك كرده، ما خودمون حاليمونه كي ما رو تحقير ميكنه، تحقيري از جانب اين سريال نديديم. پزشكاي محترم كارشونو كردن حالا ميخوان ي جوري جمعش كنن ك انگار تقصير اونا نبوده آخه چقد پزشك سالاري
    • من A1 ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      23 50
      راست میگه دیگه
  • بی نام A1 ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    مثل اینکه خبرانلاین چپ افتاده با مدیری ولی یه توصیه ،با هم قدت خودتون کل بندازید
    • بی نام A1 ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      خبرآنلاین داری از کی اعاده حیثیت می کنی؟؟؟ نظرسنجی بذار...
  • محمد A1 ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    شماهم مثل بقیه دکترها جنبه شوخی ندارید، فرق شما بابقیه اینه که داری زیرکانه حرف میزنی یعنی روشنفکرتر ازهمکارانتون هستید چطور شما دکترهانه همه شمابه هر طنز اقای مدیری که هر صنفی رو باهاشون شوخی میکرد خندیدید ولی جنبه خندیدن به خودتون راندارید وباکلمات قشنگ وعوام فریب سعی دارید سازندگان این سریال رو بی هنرجلوه بدید
  • بی نام IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    بانظر نویسنده موافقم
    • ali A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      33 14
      اشتباه مثبت دادم
  • ارشد IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    بنده با اينكه مي دونم بدليل عدم همسويي كاربران مجازي مردم با صدا و سيما اين متن بنده منفي ميخوره من عاشق كارهاي قديمي مهران مديري هستم ، چون ايشون رو صاحب سبك ميدونم، ولي هنرمند به جايي ميرسه كه بايد سبك خودش رو با ذائقه بيننده تغيير بده، بنده بيست و پنج سال هست آقاي مديري رو با همين سرو شكل و بازيهاي تكراري ميبينم، يه كم تغيير بد نيست. شما دقت كنيد تمام مواردي كه بيننده رو به خنده وا ميداشت ادا و اصول بود والسلام.پشت صحنه ها هم مشخص بود آقاي مديري در انتخاب پشت صحنه طوري انتخاب مي كرد ، كه به بيننده تلقين مي شد مثلا بايد به فلان رفتار مهران غفوريان يا افردا ديگه بخنديد. بنده در آخر شعور رو انتخاب مي كنم نه احساسات رو آقاي كارگردان نويسنده تهيه كننده به مردم احترام بذاريد.
    • دهه شصتی IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      38 10
      شما برو ببین چرا هر موقع مهران مدیری در مسیر درست قرار میگرفت، جلوش میگرفتن نه بیای درس کارگردانی به مهران مدیری بدی
  • بی نام A1 ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    نظر خود را به جامعه تعمیم ندهید .این خیانت در حق مردم است .موضوعاتی که فرمودید نظر شخصی شماست .شما در ضمینه کار خود نظر بدهید.
    • زمینه A1 ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      8 14
      زمینه درستش هست
  • رضا ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    كارهاي آقاي مديري هميشه عالي بوده بعضي ها چشم ديدن محبوبيت كسي رو ندارن. هم سريال هاي تلويزيوني ايشرن عالي بوده و هم سريال هايي كه در شبكه خانگي به صورت قسمتي هرضه مي شد.
  • دکتر میثم IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    اتمام کار این سریال بسیار کار عاقلانه ای بود. چون مردم ما هنوز قدرت تشخیص سریال طنز و واقعیت رو ندارند و هنوز هیچی نشده لفظ " واس ماس" و ... افتاده تو دهنشون و مطمئن هستم تمسخر و دیدگاه منفیشون سریع به جامعه واقعی هم کشیده میشد.
    • کسری FI ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      37 10
      انقد از خود راضی هستین که اینجام تو اسمتون دکتر میارین ، اونی که تفاوته طنزو تشخیص نمیده یه سری آدم به اصطلاح دکتره نه مردم .
  • شهر ساحلی IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    چی بگم...دکتر ها در مقابل تحقیر مردم واکنش نشون بدن از نشانه های آخرالزمانه...البته نه همه دکترها
    • بی نام IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
      1 7
      بابا. دمت گرم عجب جمله ای گفتی ینی باید با آب طلا بنویسن بزنن سر در سازمان ملل مدیری باید تورو ببره واسش متن بنویسی دمت گرم ع
  • عمران RO ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    95 87
    من چند قسمت از این سریالو بیشتر ندیدم. بنده منتقد نیستم ولی در قیاس با سریال های طنزی که کشورهای دیگر می سازند، زیاد چنگی به دل نمی زد. باید اقرار کنیم که ما در نوشتن طنز آنهم طنز انتقادی بسیار ضعیف عمل می کنیم. واقعا شخصیت یک پزشک در کشور ما شبیه به شخصیت های این سریال است؟؟
    • بی نام A1 ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      21 9
      شایدم بدتر باشه بنظرم
    • بی نام IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      33 5
      میشه یه طنز خوب خارجی نام ببرید که ما بتونیم با خانواده ببنیم ؟
    • سجاد A1 ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      31 7
      بله خیلی شبیه هست یه سر به بیمارتانها و مراکز درمانی بزنید متوجه میشید
    • بی نام IR ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      9 5
      بله کمدیهای خارجی و حتی امریکایی زیادی وجود دارند که غیراخلاقی هم نیستند
  • افشین IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    وقتی شما پزشکان قبل ازپخش شدن به سریال فشار اورید چاره ای جز خودسانسوری نمی مونه که در کیفیت سریال اثرداشت.
  • بی نام A1 ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    88 6
    تو تمام حرف هاش فقط قسمت اخرش كه گفت مردم ايران خود محق بيني دارند درست بود.
  • بی نام IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    خیلی عالی وبجاتوضیح دادید...
  • حسین IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    4 سال پیش بعد از یه تصادف باید تو پام پلاتین میزاشتم، دکتر محترم تو کرج، اول از من زیرمیزیشو گرفت بعد عمل کرد به نظر شما این سریال داره دروغ میگه؟
    • بی نام IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      23 5
      سال هشتادونه پدرم درحال مردن بود یعنی اگه عمل به موقع ودرست انجام نمیداد حتم میمرد ولی دکترش خیلی راحت گفت اکر میخواهید عمل خوبی داشته باشه باید فلان قدر به خودم به غیر ازپول بیمارستان بدهید
  • بی نام A1 ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    31 89
    ممنون از اینکه جامعه پزشکی جلو تحقیر بینندگان رو گرفت
  • عباس م شصت و يك ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    با اينكه ارزوم شاد شدن مردم و دلخوشي اونهاست ولي مهران مديري بيننده رو چي فرض كرده؟اخه از شما كه اين كاره اي انتظار ميره اثر نازل و بي كيفيت به خورد مردم ندي ناسلامتي عمريه تو اين كاري با ادا اصول و دلقك بازي كه نميشه كار طنز كرد مردم بايد از شدت هنرمندي كمدين و متن خوب بخندند نه از زدن تو سر همديگه بعد اينكه مديري توي همه سريالها خودشو زرنگ و كاراكترهاي ديگه رو احمق و توسري خورفرض مي كنه.
  • بی نام A1 ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    مردم يه ذره ميخواستند بخندند و مشكلات رو فراموش كنند،نذاشتند.اونوقت ميگند چرا اين همه افسردگي يا استفاده از ماهواره زيادهخب نذاشتين چيزي كه مردم دوست داشتند ببينند ديگه.متاسسسسسسسسسفم.همين
    • بی نام A1 ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      13 2
      همین حرفا رو میزنین که کیفیت برنامه های تلویزیونی روز به روز بدتر میشه. باید بشون سخت گرفت یه بخشی از پول من و شماست که با واسطه میره تو جیب این سازنده ها مردم عرق میریزن پول در بیارن اینا با مجموعه ها سبک و بی ارزش با حداقل هزینه میسازن بعد من و شما میگیم خنده باشه هر مرخرفی میخاد باشه.همه جای دنیا تلویزیونشون خودشو میکشه که مردمو پای خودش نگه داره تلویزیون ماشده همینه که هست میخوای بخواه نمیخوای به درک
  • بی نام IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    تو این وضعیت اعصاب خورد کن و پارازیت ها دلمون به این سریال خوش بود که اینم ازمون گرفتن
  • بی نام RO ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    کار عالیه اصلا هم تحقیر نیست
  • میثم RO ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    88 12
    بنده 3 بار این تیکه رو خوندم،اخر هم متوجه نشدم.. """"""در مورد این سریال باید بگویم «مهران مدیری» در گذشته به دلیل نویسندگان حرفه ای که در کنار خود داشت، سریالهای موفقی ساخت و توانست مرز باریک بین طنز و تمسخر را حفظ کند. اما در سریال های ناموفق خود مثل «نقطه چین» که در ادامه «پاورچین» ساخته شد و یا «ویلای من»، سریال «مرد هزار چهره» و اواخر سریال «برره» نتوانست این مرز را حفظ کند و کارهایش به تمسخر کشیده شد. """""" این گذشته ای که ایشون میفرماید مگه همون برره و نقطه چین اینا نیست..؟..مگه قبل اینم باز سریالی داشت..؟ دی کل خبر با این یه تیکه زیر سوال رفت..
  • بی نام A1 ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    98 22
    شما اگه بلدي بيا بساز
  • بی نام A1 ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    سريال ضعيفي است ولي براي طبقه كم سواد عوام جذاب بوده ونبايد به ان خرده گرفت
    • بی نام A1 ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      داری میسوزیا
    • محمدرضا IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      بابا باسواد...غیر عوام
    • آریا A1 ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      12 9
      از اون الف آآآآن متنت مشخصه خیلی با سوادی خواااااص
    • حمید IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      17 6
      اگه شما باسواد بودی به هم وطنت توهین نمیکردی
    • صادق GB ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      31 9
      حقیر فوق لیسانس الکترونیک از دانشگاه تهران و دکترای کامپیوتر از یکی از کشورهای اروپایی دارم و در شرکتی که یکی از مشتری هایش اپل است کار می کنم. دخترم دانشجوی پزشکی در همین کشور است. هم من و همسرم و هم دخترم که انواع برنامه های کمدی را در اینجا می بیند این سریال را از یوتیوب دنبال می کنیم و دوست داریم. متاسفانه در غیاب شرکتهای معتبر نظرسنجی هر کدام از ما فکر می کنیم که اغلب مردم مثل ما فکر می کنند مگر اینکه بی سود باشند.
  • بی نام IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    99 25
    ها خبر جون مقالات دلواپسانه صادر میکنی این سریال با اقبال مردم مواجه شده اما منافع خیلی ها رو به خطر انداخته
  • بی نام IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    42 24
    "این سریال بعد از سه تجربه ناموفق «مهران مدیری» در شبکه ویدیوییِ که هم از لحاظ سوژه ناموفق بودند و هم از لحاظ هنری و فنی، در تلویزیون نمایش داده شد که اتفاقا بعد از مدتها قطع همکاری مدیری با تلویزیون هم بود." به نظر می آید، حرفهای شماست که تکرار حرفهای دیگر روسای پزشک است. "مردم ما الان به ویژگی خودمحق بینی دچار شده اند و به علت بی عدالتی هایی که دیده اند حق خودشان میدانند که دیگران را زیر سوال ببرند و اعتراض کنند." یک روانپزشک و یک پزشک هم، جزیی از مردم ما هستند. "این مکانیزم دفاعی بیشتر برای خالی کردن خشم استفاده می شود و در واقع نوعی مکانیزم برون ریزی است." به نظر می آید این متن هم مکانیزمی برای خالی کردن خشم است...
  • بی نام A1 ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    86 16
    پس باید به چی بخندیم؟ اصلا تو زندگی ماها خنده جا داره؟ یکی هم که می خواد کاری کنه تا شاید یه کمی شادی سراغمون بیاد اینجوری کله اش میکنن
  • رله IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    روانپزشکا که دکتر نیستن مگه سریال ساختمان پزشکان رو ندیدین
    • بی نام IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      21 9
      کم سواد بین روانپزشک و روانشتاس فرق وجود داره . برو از بقال سر کوچه بپرس برات توضیح می ده
    • بی نام IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      14 1
      روانشناس ها دکتر نیستن. روانپزشک ها دکترن
    • بی نام IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      11 0
      این همه قسمت داشت ساختمان پزشکان بعد شما آخرش متوجه نشدید اونی که میگفتن دکتر نیست، روانشناس بود نه روانپزشک؟؟؟
    • میثم IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      15 10
      کم سوادی هم بخدا حدی داره.زندگی فقط خندیدن و مسخره کردن پزشکان نیست. توروخدا بجای این سریالهای مسخره و بی محتوا سریالهایی نشون بدید که یکم اطلاعات عمومی مردم بره بالا. تو همین نظراتی که خوندم خیلی ها واقعا اطلاعاتشون کمه. ساده ترین کمکهای اولیه هیچی بلد نیستند . هنوز نمیدونند برای مشکلشون به چه پزشکی باید مراجعه کنند. سوالاتی میپرسن برق از سر ادم میپره روانپزشک مگه دکتره؟ داروساز مگه طرح میره؟ فرق سقراط با بقراط چیه؟ و ... و ...
  • بی نام A1 ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    58 23
    برای منقدین عزیز از صمیم قلب متاسفم.زبانم قاصره
  • بی نام IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    67 10
    بنده خدا بخاطر این اعتراضات اینقدر ولوم انتقادی سریال رو کشیده پایین حتی به همین هم رضایت نمیدن البته ما که میدونیم چه خبره چه با سریال چه بدون سریال
  • علی A1 ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    بیشتر کامنتها نشان از حسادت عمیق است وگرنه واقعا سریال ضعیفی بود.
    • فرشید IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      17 5
      واقعا دمتون گرم از خوندن کامنتا لذت بردم تو دهنی بزرگی بود به قشر اندک جامعه که هرچه تیریبون خبریه دست اوناس و همیشه دوست دارن جای عموم مردم اظهار نظر کنن مهران مدیری محبوب قلبهاس و این حسادت ها ذره ای از محبوبیتش کم نمیکنه بلکه بیشتر هم میشه
    • بی نام IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      2 0
      حسادت به چی؟ به کی؟ آخه بفهم بعد حرف بزن.
  • بی نام A1 ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    74 16
    پیشنهاد می کنم این دوست دکتر چند سریال طنز که مورد تاییدشان از نظر کیفیت هست معرفی کنند ما هم همان را ببینیم. نکنه ما هم باید modern family و shameless ببینیم تا ظاهر منورالفکر پیدا کنیم
  • بی نام IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    78 19
    توقف پخش سریال هیچ ربطی به کیفیتش نداره، متاسفانه فشار جامعه پزشکی باعث این قضیه شد
    • بی نام A1 ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      4 10
      دلم خنك شد
  • حیمد A1 ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    89 25
    دکتر جان شما به طبابت برس. در مورد چیزی هم که تخصص نداری، ننویس برادر من.
  • بی نام IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    64 18
    منم میخام تحقیر شم.
  • علیرضا IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    بسیار سریال ضعیفی بوده بدرد مخاطب عوام هم نمیخوره
    • بی نام A1 ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      19 4
      شما از طرف خودت نظر بده.عوام دوست دارن و میخوان ببینن.به دردت نمیخوره برو یه برنامه دیگه نگاه کن مجبور نیستی بشینی ببینی
    • بی نام A1 ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      7 5
      نگذاشتند کار کنند
  • علی IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    61 13
    چه کسی شکست مدیری در قهوه تلخ یا شوخی کردم را بدیهی ومسلم فرض کرده که چنین محکم وقاطع اعلام می کنیدوادامه می دهید هرکاری میتواند ازصفرتابیست نمره بگیرد؛ مگرشمازندگی وکاروانسانیت نکرده اید؟چرا همچنان همیشه اصرارداریم یاباید بیست باشیم ویا محکوم به صفربودن هستیم.این چگونه اخلاقی است چه مدل قضاوتی است ؟
  • امیر RO ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    49 77
    اصلا جالب نبود طنزش پاورچین یادش بخیر خیلی خوب بود آدم عشق میکرد پاورچین و میدید اما در حاشیه واقعا افتضاح بود.
    • سعید A1 ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      9 3
      پاورچین فیلمنامه خیلی خوبی داشت که پیمان قاسمخوانی نوشته بود متاسفانه این سریال جدید آقای مدیری از ضعف فیلمنامه رنج میبره.
  • بی نام A1 ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    94 56
    تحمل مسخره بازی های رضویان، هدایتی و غفوریان و خانمی که نقش خواهر سیامک انصاری رو بازی میکرد به حدی برام سخت شده بود که بیشتر از 7 8 قسمت دوام نیاوردم، خیلی با کارهای قبلی مدیری تفاوت داشت، واقعا چیپ و سطحی بود، مدیری واقعا به دوران ساعت خوش بازگشت با این سریال، به جای اینکه دنباله روی کارهای قبلی خودش باشه بیشتر رنگ و بوی خنده بازار داشت، قهوه تلخ یک سر و گردن از این کار بالاتر بود، حتی ویلای من که آنقدر بهش انتقاد شد به نظرم قوی تر بود. هر چند عکس العمل پزشکان غیر منطقی است و به نظرم تمام نقدهای مدیری به پزشکان به جا و درست بوده اما این باعث نمیشه چشم بر ضعف شدید این سریال ببندیم.تیم ضعیف نویسندگان این سریال باید جای خودش رو به امثال قاسمخانی بده.
    • بی نام A1 ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      14 6
      خود قاسمخانی نتونسته مثل سابق بنویسه نمونش طبقه حساس
  • محمد IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    57 22
    اگر نظرات اینجا برآیند نظرات کل مردم باشه،وای به حال ماالبته چندان هم بی مورد نیست وقتی میانگین ساعت مطالعه ما خودش یه شوخی ،طنز و حتی یه هجوه
    • بی نام A1 ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      9 4
      کامنت جالبی بود
  • بی نام IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    مهران مدیری جان باید قبل از پمش سریالت زیر میزی میدادی برادر .
    • علیرضا A1 ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      9 4
      دمت گرم باید زیر میزی میدادی مهران جان
  • علیرضا A1 ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    11 11
    این سریال بیشتر از جامعه پزشکی ، مخاطبین خودش رو به سخره گرفته و هیچ نشانی از یک متن خوب و سنجیده و داستانی که بتوان آن را مثل مرد هزار چهره یا شبهای برره یک کمدی اجتماعی حتی با رگه های سیاه نامید نداره و نشون میده روند نزولی مهران مدیری همچنان ادامه داره و البته در این موضوع نبود یک نویسنده توانمند مثل پیمان یا مهراب قاسمخانی هم قطعا بی تاثیر نیست.
  • بی نام IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    24 5
    خبرآنلاین نظر سنجی بذار
  • مهدی IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    23 7
    متاسفانه یکی هم مه حرف حساب میزنه نذاشتن ادامه بده. من از اونایی که مخالفن میپرسم تا حالا چند دفعه شده کارتون به دکترا بیفته؟ ببینین چه جوری رفتار میکنن. ها؟ رسما بیمارها رو مثل کیسه پول میبینن. به بیچاره ها اکه اعتنا ندارن جلوی پولدارا خم و راست میشن.
  • بی نام A1 ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    26 11
    از نظر من و خانوادم و دوستانم فوق العاده بود خسته نباشي بزرگ مرد
  • کامیار IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    4 2
    ببینید نقد فیلم از لحاظ فنی یه مسعلس غرض ورزی به بحثه دیگه، آهای پزشکایی که میگین به ما توهین شده، یه نگاهی به مردم بندازین؟همه ار خستگی از استرس زندگی یادشون رفته لبخند و شادیو همون سریالای مزخرف ترکی باید جواب صدا و سیما و جامعه ی پزشکی باشه مردم همون باید ماهواره ببینن ،لا اقل اگه اونا دروغ میگن یا کلاهبرداری میکنن ،حداقل به مخاطباشون احترام میزارن واقها خودخواهید
  • اميد IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    23 7
    آقاييييون داداشااااا، اين بنده ي خدا فقط خواسته يه چي گفته باشه وگرنه اكثر مردم كوچه خيابون دارن ميگن مهران مديري و دارو دسته اش كلا واس ماس يعني جميعا واس ماس ، اين روانپزشكشه هم واس خودشه
  • محسن IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    21 4
    پس تمام سریال های تلوزیون رو متوقف کنید ... چون هیچکدام سریال نیستن
  • شاهین IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    12 3
    بد نیست خبر انلاین یه نظر سنجی در این رابطه انجام بده تا حقیقت مشخص بشه
  • علی IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    12 8
    از زمانی که مهران مدیری با قاسم خانی ها کار نمی کنه فیلم نامه هاش خیلی بی خود شده اصلا ارزش دیدن نداره
  • بی نام IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    5 0
    کلا تلويزيون ما مگه اثر فاخر هم داشته که بخوايم اينقدر از اين سريال توقع داشته باشيم؟ حالا اينو تعطيل کردن فکر مى کنى چى جاش پخش مى شه, يه سريال مزخرف از يه تيم نورچشمى, مديرى توى تمام طنزهاش در عين لودگى حرف داره, آدم اگه دقت کنه مى فهمه اتفاقا بنظر من دوزاريشون تازه افتاده چى داره مى گه جلوشو گرفتن
  • بی نام A1 ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    7 4
    مهران مدیری برامون عزیزه قبول، مملکت ما نمیشه پزشکهای متخلفو سو کرد و متاسفانه خیلیامون قربونیه پزشک سالاریه مملکتیم بازم درست، این سریال یه پزشک داشت که خودش دائم تخصصش را دست مینداخت و به شدت احمق بود مگه آدمها همینجور بی مدرک معتبر و تائیدیه میتونن مشغول به کار شن؟ صاحب ملک مگه میتونه وسط بیمارستانها باشه؟ این طنز اینقدر تخیلی و مزخرف بود که به شعور همه توهین کرد نویسنده ها با شخصیت پردازیهای ضعیف ضربه ای به بازیگرها زدند که.... نقش مهران غفوریان و جواد رضویان ...... اصلا بهتره نگیم. بعد از سالها دوری اینجور اومدن؟ کاش آدمها خداحافظی در اوجو بلد بودند، کاش آدمها قدر خودشونو میدونستند، یه رئال مادرید از هنرپیشه های طنز فقط گل به خودشون زدند با قبول بازی در سریالی با این سناریوی ....
  • بی نام RO ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    24 31
    آقای مدیری متن نداری برادر .متن .کارت فقط شده ادا و شکلک های مسخره
  • علی A1 ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    23 21
    انصافا در حاشیه رو با ساختمان پزشکان مقایسه کنید.در حاشیه حرفی واسه گفتن نداره.طنزش رو لودگی بازیگراست نه داستان یا متنش.
  • بی نام A1 ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    20 2
    دروغ چرا، من پشت صحنه هاش رو میدیدم بیشتر خندم میگرفت تا اصل سریالش.....مرد هزار چهره و دوهزار چهره فوق العاده بودن
  • الیمی A1 ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    11 7
    ببخشید این حرف رو می زنم من خواهر خودم مختصصه ... اما به نظر من البته من خودم این رو به شخصه تجربه کردم ... پزشک ها غیر از سرما خوردگی بیماری دیگه ای رو نمی تونن درمان کنن ... من برای بیماری خودم پیش بهترین متخصص های اصفهان رفتم اما به این تجربه رسیدم....
  • بی نام A1 ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    18 3
    هم چین از کیفیت حرف میزنن که انگار برنامه های صداوسیما همه با کیفیت هستند
  • بی نام A1 ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    16 3
    دکتر برای مردم نسخه ن پپچ؟
  • لاله A1 ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    25 3
    آقای روانپزشک تحقیر رو اون کسی انجام میده که در قبال دریافت ویزیت 150هزارتومنی کسر شاءنش میشه با مریض فیس توو فیس صحبت کنه انگار با چارودار حرف میزنه ،با اشاره سر نامحترمانه میندازدت بیرون شما بفکر مردم نباش لطفا
  • بی نام A1 ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    12 13
    با احترام ویژه برای آقای مدیری اما کیفیت سریال در حاشیه اصلا در حد انتظار نیست ،.
  • محمد A1 ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    6 4
    با احترام به همه دکترا چرا میخوای بگیم همه کارها مثبت چرا انتقاد پذیر نیستی جناب دکتر جناب دکتر برادر من و یک هفته تو بیمارستان الکی نگهداشتن داشتن دستی دستی میکشتنش بعد یک هفته با رضایت اومد بیرون تازه باهانون بعد برخود کردند الانم به لطف یک دکتر خوب بی ادعا حالش خوبه دمه مهران مدیری گرم شما خودت دارای حاشیه هستی
  • محمود RO ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    7 0
    آقایون و خانمها از هر قوم و نژاد و شغل و هر چیزی که هستین،یکم آستانه تحملتون رو بالا ببرید.تا یه بنده خدایی میاد یه حرفی میزنه،هزار نفر بر میخوره و هزارتا حرف و تهمت بهش میزنن.بعد که بررسی میشه میفهمن حرفهای اون شخص اصلا مصداق توهین نبوده و اتفاقا واقعیت هم داشته.نتیجش میشه که هیچکس نمیتونه بدون ترس حرفش رو بزنه.
  • محمدرضا A1 ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    9 7
    نویسنده این مطلب دکتر نیس احیانا؟
  • صالح A1 ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    4 6
    اقای دکتر کنگرانی مثبت هارو بخون بعد متوجه میشی تحقیر بینندگان نبوده واقعیات میدونیو خیرانلاین صحفه شما جز علاقمندی های منه اگه راست میگی و از دکترها حمایت نمیکنی مطلبمو بزار
  • بی نام A1 ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    10 5
    خبرآنلاین،تو هم زیرمیزی میخوای که انقدر علیه مدیری مقاله میذاری؟دکتر پزشکیان و وزرای قبلی بهداشت میگن که درآمد پزشکان توی ایران بیش از 10 برابر آمریکا و اروپاس تازه با تخصص،شفافیت مالی و مسوولیت پذیری کمتر نسبت به اونها .
  • بی نام A1 ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    8 4
    به نظر منم. سریال ضعیفی بود این سریال را. با ساختمان پزشکان و دودکش. وحتی پژمان نمیشه قیاس کرد یه عده فقط چون میبینند مهران مدیری ساختش دارند دفاع میکنند اگر همین طنز کس دیگه ای می ساخت اینجوری مدافعش نبودند
  • بی نام A1 ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    3 5
    بابا یه سری ادم معمولی که اکثریت جامعه رو تشکیل میدن از این سریال خوششون اومده اغلب حتی اگر چند بار هم متن بالا را بخونن نمیتونن بفهمن چی نوشتید بذارین مردم عادی هم زندگی کنن
  • مصطفی IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    15 5
    با تمام کاستی ها، اما از خیلی از سریال ها و برنامه های طنز بهتر بود
  • اراکی A1 ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    6 6
    کاملا درست گفتی دمت گرم از توهین بدتر بود.......
  • بی نام IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    6 4
    آقا شما اگه ریگی به کفشتون ندارین، چرا به خودتون میگیرین؟ این همه طنز بر علیه خیلیها ساخته شده تا حالا انقدر اعتراض نشده بود. معلومه که افشای حقایق خیلی بهتون فشار آورده. مردم خودشون همه چیز رو بصورت زنده توی بیمارستانها میبینن نیازی به این همه دست و پا زدن نیست البته طرف صحبتهای بنده پزشکای با وجدان شیرپاک خورده نیستند.
  • بی نام A1 ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    6 4
    نمی گم شاهکاره اما به نظرم خوب دست بیمارستاندهای خصوصی را رو کرده و مناسبات و روابط و سطح استانداردشونو سوژه کرده بلاخره وقتی واقعیت جامعه مووضوع فیلم هجو پذیره قاعدتا فیلم هم به هجو می افته فیلم چیزی جز بازنمایی واقعیت جامعه نیست اگه تلخ هجو یا هر چی هست تقصیر فیلم ساز نیست
  • بی نام A1 ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    3 2
    مکن است این سریال طبعاتی به همراه داشته باشد واقعا که...من به این کلمه رسیدم دیگه باقی متن رو نخوندم
  • بی نام RO ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    5 4
    والا این همه سریال برای مهندسا و هنرمندا و ورزشکارا و ... ساختن هیچکس اعتراض نکرد اما این پزشکان به صور مختلف اعتراض می کنن...مثل این آقا که خودشو منتقدپزشک میدونه و با متن ضعیف و پیش داوری های یک طرفه فرضیه خودشو اثبات می کنه.
  • حسن IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    8 5
    مهران مدیری نباید دوباره به صدا و سیما برمیگشت اینه نتیجه انتقاد سازنده واقعا متاسفم اون از سریال سرزمین کهن اینم از سریال در حاشیه واقعا متاسفم برا صدا وسیما .......
  • بی نام IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    5 5
    میدانم که پزشکان درامد نجومی دارند ولی این اقا قبل از اینکه این کمدیهای مسخره رو بسازه باید یک سر بره پیش سلطان کمدی جهان ساشا بارون کوهن یاد بگیره چطور مردم رو بخندونه من حالم از هر چی کمدی بود بهم خورد با دیدن این فیلم
  • بی نام A1 ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    14 5
    مهران مدیری تو قلب همه مردمه
  • بی نام IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    6 1
    کاری به انتقادهای نابجای پزشکان از این سریال ندارم. ایده و محتوی سریال خوبه ولی نمیدونم چرا مدیری انقدر کاراش لودگی داره؟ من هر شب همه سریال رو به امید این که دو سه تا تیکه قشنگ داشته باشه میبینم.
  • مهیار IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    7 7
    متاسفانه چیزی که اکثر پزشکان معتقدن اقلیت جامعه ی پزشکی هست، قویا معتقدم که جزو اکثریت جامعه ی پزشکی هست پول پرستی حالا به هر دلیلی سختی های دوران تحصیل و .... بی تفاوت بودن به درد و رنج بیمار من در اقوام و دوست و آشنا پزشک زیاد دارم بارها پیش اومده شاهد بودم از بیمارستان باهاشون تماس گرفتن بابت مریض بدحال اورژانسی اما اونها توی جمع خانوادگی و سر سفره ی شام و ناهار موندن، غذا رو میل کردن و بعد از دو سه ساعت تشریف بردن اورژانس من خودم همیشه تو نقدی که توی جامعه به بی تفاوتی پزشکان هست می گم: اینقدر جان دادن آدمها رو دیدن که دیگه سنگدل شدن
  • وارسته A1 ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    2 1
    من ایمان و اطمینان دارم پزشکان ما بخاطر شأن و جایگاه رفیع علمی و اجتماعی که دارند ، علاوه بر مداوا کردن و شفا دادن بیماری های جسمی مردم ، می توانستند عدالت ، فرهنگ ، بلوغ اجتماعی ، نظم و انضباط اجتماعی ، حقوق شهروندی و . . را نیز به مردم یاد دهند . آیا پزشکان ما این کارها را کردند ؟
  • بی نام RO ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    4 1
    سلام کانون بیماران هم اعتراض کرده گفته اون بیماره چهره واقعی ما نیست :
  • بی نام A1 ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    6 3
    من فقط از پشت صحنه اش خوشم مياد
  • نسرین IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    1 0
    اصلا من این سریال درحاشیه روجز کارای مهران مدیری حساب نمیکنم این بیشتر سریال مسعولان ومنتقدان بود تا کار مدیری اشی بود که اونا پخته بودن
  • شایان IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    5 4
    آقای روانپزشک محترم فرمودند "یک جنایتکار، یک بیمار روانی، یک دزد و یک قاتل میتواند پزشک، پرستار، کارمند، مهندس و هر چیز دیگری باشد" به این ترتیب بیماری روانی را هم ردیف جرم و جنایت و فتل و دزدی شمرده اند. افسوس بحال بیماران روانی که از شما چشم شفا و درمان دارند آقای دکتر
  • محمد حسين ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    8 4
    مگه اين اقا كارشناس سينماس كه ميگه ويلاي من يا كاراي ديگه مهران مديري ناموفقه؟!؟ تحمل هيچ انتقادي رو هم ندارن
  • hamed 10 A1 ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    9 2
    فیلم به این خوبی رو قطع کنن به جاش اون فیلم شمدونی رو بزارن با اون بازیگرای آشغال حال بهم زن بزارن تا خیال دکترا راحت بشه. تا یکی میاد یه فیلم خوب درست کنه زود میزن کلش میندازنش بیرون لیاقت شما دکترا همین شمدونی هست که به زودی پخش میشه.
  • بی نام IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    6 5
    من یکی از نقد پزشکان راضی و خوشحالم، اما مدیری بدون قاسم خانی ها هرگز موفق نبوده و ب نظرم اگه قراره سری بعدی در حاشیه جالب باشه بهتره نویسنده ها عوض بشن چون قاسم خانی ها بدون آقای مدیری هم موفق بودن مثل سریال های فاخر و زیبای ساختمان پزشکان و پژمان اما آقای مدیری کارهای ضعیفی مثله ویلای من
  • ناشناس EU ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    6 2
    سلام اتفاقا سریال آقای مدیری جزو بهترین و پربیننده ترینهاست. من از طرف همه مردم ایران از ایشون و تمام عوامل سریال تشکر می کنم. مردم این سریال رو دوست دارن جناب متخصص، بی خود جوسازی نکن لطفا. مخاطب عاقله خودش می فهمه شما کجای داستانی.
  • محسن A1 ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    4 3
    در اینکه کارهای مهران مدیری داره تکراری میشه من موافقم ولی این سریالش داره تا حدی واقعیت سیاه برخی پزشکان و بیمارستانهای خصوصی رو خوب نشون میده باید این مسأله زیر میزی و دید مادی بیمارستانهای خصوصی رو اونقدر عنوان کرد و به نقد گرفت تا بلکه آقایان کمی از رو برند .
  • حسین A1 ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    3 0
    چراکسی نمیاد کارنامه طنز ایران روبررسی کنه ؟ تا حالا کدام مشکل یا گره بوسیله طنز باز شده ؟ غیر از اینکه مسایل منفی رو جابندازه ومکروهات رو عادی سازی کنه چه کار بردی داشته ؟ البته غیر از سودی که جیب کاسبان طنزو پر میکنه چه سودی برای جامعه داره همین که میخندیم کافیه ؟حتی اگه اونایی هم که بلدنیستند روش کار روخلاف رو یاد بگیرند وناهنجاریها عادی بشه؟
  • بی نام IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    7 5
    اولا حق پزشکان ک بود دوما من تو عمرم سریال به این ضعیفی ندیده بودم اونم از مدیری به قول یکی از دوستان واقعا ویلای من در برابر در حاشیه لنگ میندازه خیییلی چیپ و احمقانس خیلیییییا برره اگه بعضیا معترضند بد آموزی داشت اما حداقل دل سیر آدمو می خندوند اما در حاشیه آدم گریش می گیره من نمی دونم اینا پشت صحنه خودشون به چی می خندن ینی مهران مدیری با کله خورد زمین دیگه فک نکنم کسی دلش واسه مدیری تو تی وی تنگ بشه
  • بی نام A1 ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    5 3
    اتقاقا این سریالهایی که این اقای سوپر روشنفکر و مولتی روانپزشک نام برده جزو بهترین سریالهای مدیریه مخصوصا برره که خیلی خوب بود
  • امید IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    1 2
    اقایان جوسازی نکنید سریالش تاقسمت سی ام ادامه داره وبعدش بعد چخدوقت دیگه فصل 2و3 یکجا پخش میشه کی گفته متوقف میشه انقدرشلوغش میکنید قسمت 30تمام میشه به جاش سریال شمعدونی زشروع میشه بعدیک ماه فصل2و3 درحاشیه شروع میشه انقدرهم جوندین
  • احمد ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    6 3
    من كه تو اين مدتى كه سريال داره پخش ميشه فهميدم پزشكان ادمهاى بسيار بى جنبه اى هستند از شخص وزير بگير تا دانشجوهاى پزشكى هر چند ميخوان خودشونو با شخصيت و فرهيخته نشون بدن
  • بی نام IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    4 2
    كار با نظرات پزشكان ندارم آقاى مديرى جان هركى دوست دارى برو پيمان قاسم خانى رو بيار
  • بی نام A1 ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    5 6
    جناب دکتر من وقتی تحقیر شدم که تو بیمارستان امام خمینی کرمانشاه نفر ۱۲۵ شیفت ظهر چشم پزشک بودم و بعد از ارجاع بنده به اسکن چشم همان شب در مطب شخصی مجددا ازم حق ویزیت گرفت. دوست دارم در مورد سلامت روانی همکاران خود بنویسید تا تحقیر بنده
  • محسن ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    10 3
    من يك پرستارم و از نزديك با جامعه پزشكي و درمان كار ميكنم و نكاتي كه آقاي مديري نشان ميدهند شايد براي بينندگان طنز باشد ولي متاسفانه تمامي آنها واقعيت هاي ست كه در بيماررستانهاي خصوصي و دولتي قابل لمس است. دخالت غير پزشكي مالك بيمارستان و عدم حضور فيريكي پزشك متخصص بيهوشي تو اتاق عمل. بالا بردن بيمار vip. ومادي نگري درجامعه پزشكي بجايي ارج نهادن به بيمار بعنوان يك انسان و مدرك جعلي پنج ساله دكتر عشقي از فيليپين كه خود وزارت خونه نيز اين مورد رو در جامه تاييد ميكند وووو
  • بنده خدا A1 ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    18 1
    یعنی درحاشیه از خانه اجاره ای هم بدتر بود که اینجوری مغرضانه نظر میدین ادا و اطوار یعنی چی ........
  • بی نام A1 ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    6 1
    آقای لنکرانی چرا منطقه انتقاد ممنوع راه میندازین همین شمایین که پزشکا را ترغیب می کنین واسه یک عمل ساده زیر میزی بگیرن .. شمایید که مملکت را با این اظهار نظر هاتون به اینجا کشوندین .. کسی ما رو تحقیر نکرد ما مدیری را دوست داریم این شمایی که دفاع می کنی از فساد روی زمین ........ دیگه نگم چاپ نمیشه
  • جمشيد GB ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    6 0
    شما رو چه حساب تشخيص دادي كه نقطه چين و مرد هزار چهره ناموفق بودن؟ لابد از روي شكم.چون نقطه چين و مرد هزار چهره جزو سريالهاي طنز بسيار موفق و زيبا به حساب ميان و هنوز هم عده اي مشغول تماشاي اونها دو اينترنت و روي dvd هستن.
  • نیما A1 ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    40 4
    آقایون پزشکها تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها
  • بی نام A1 ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    6 0
    دوسال پیش مادرم تو راه تبریز تصادف کرد. بردن بیمارستان اونجا چون تصادفی ها رو رایگان عمل میکنند. عمل کردند بعد استخوان بی گوشت دستش بدون پوست بیرون بود . با این وضعیت بیمار ما رو مرخص کرد در صورتی که بعلت عدم شستشوی بیمارمون تو بیمارستان که باید توسط کادر پزشکی انجام میشد عفونت شدید کرده بود که ما مخالفت کردیم به بخش عفونی منتقل کردن, بعد هم پزشک محترم خارج از سیستم بیمارستان از ما مبلغ هنگفتی گرفت تا روی استخوان رو با تکه ای از پوست پاش پوشش بده به ما هم گفت که اصلا تو بیمارستان هیچ کس نباید بفهمه که شما پول پرداخت کردید. بله مدیری اینها رو به تصویر میکشه در واقع یواشکی ها رو که سر مرز جون آدما ایستادن و مردم رو .....
  • آریان A1 ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    10 55
    این آقای مدیری جز ترویج تمسخر و عدم رعایت عفت و مرزها و حدودها در سریال ها هیچ هنر دیگری ندارد ایشان حق ندارند و بیخود کرده اند که جامعه پزشکی را سوژه نموده اند این جامعه حرمت دارد و قداست . پزشکان کسانی هستند که سلامتی را وارد جامعه می کنند که اگر سلامتی نباشد نه کار است نه زندگی و نه چیز دیگر .... پس درک کنید موقعیت پزشکان را ضمن اینکه چطور شماها فکر می کنید همه منتقدین به مدیری حسادت می کنند و چشم دیدن موفقیت او را ندارد اما بدانید که شماها هم به زندگی ما پزشکان حسادت می کنید و چشم دیدن ندارید که خوب نداشته باشید
    • محمد A1 ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      7 2
      اب قطعه برادر رعایت کن
    • مهندس IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      10 0
      انصافا جامعه پزشکی که پزشکش تو باشی با این لحن و ادب چه قداستی هم داره حرمت از شخصیت والای یک انسان منشا میگیره نه از شغل چه بسا درس نخوانده هایی که حرمتشون قرن هاست حفظ شده و پزشکانی که در ارتش نازی برای آزمایش اعضای انسان ها رو می بریدند.. ثانیا شما درک نکردید که کسی که پروانه پزشکی اش باطل شده دیگه پزشک نیست و کسی که مدرکش از خارج از کشور معادل با سیکل ایران هست، پزشک نیست. در این سریال فقط دو پزشک هستن که دکتر صحرایی و استادش باشن که هر دو آدم های شریفی هستن. شما حتما خودت رو در زمره پروانه باطل شده ها و سیکل دارها یافتی که اینطوری عصبانی شدی
    • سارا IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      7 3
      اگه بحث حسودی و فک می کنید ما طرف پزشکان رو نمی گیریم چون حسودیمون میشه باید بگم زندگی و وضع اقتصادی و محبوبیت وشهرت مدیری خییییلی تحریک پذیر تر از زندگی پزشکاس نه محبوبیت دارن نه شهرت نه کسی اونا رو می شناسه نه کسی میاد باهاتون عکس بگیره امضا بگیره و از نظر مالیم عمرا اگه به پای وضع و اوضای بازیگرا برسین اگه به حسودی بود مردم از حسادت نسبت به مدیری می ترکیدن و انقد بهش بها نمی دادن پس شما هم خودتو انقد تحویل نگیر ک ما اصلا ب پزشکا فک نمی کنیم
    • ت IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
      0 0
      تو ساکت باش بزرگترا دارن حرف میزنن
  • بی نام A1 ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    5 1
    چیزی که در واقعیت ودر داخل جامعه هست قابل کتمان نیست.هرکس که خودشو دکتر ویا وکیل میدونه باید جنبه انتقاد وطنزم داشته باشه.تو خیلی از کشورها حتی رئیس جمهور هم موردطنز ونقد قرار میگیره.من خودم بارها به خاطر اشتباهات فاحش وابتدایی به ظاهر دکتران دچار مشکل شدم.دوستان قبل اینکه بهشون بر بخوره یکم جنبه اشون زیاد کنن.دم اقای مدیری و تیمشم گرم
  • حسين A1 ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    5 5
    آقاي دكتر تو برو كنگرت را بخور و نظرت را كنج دلت بذار،‌ ما همه عاشق تنظز هاي مهران مديري هستيم . درود بر كارگردان بزرگي همچون مهران مديري شير مادرت حلالت باد
  • میرحسین خاتمی A1 ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    7 3
    درود فراوان بر مهران مدیری
  • بی نام A1 ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    8 4
    آقا طنز یعنی همین . میگن چوب برداری گربه دزده در میره همینه. آقای مدیری کارش عالی بود وقتی یه سریالی رو همه مردم دوست دارن این یه کار مسخرست که جلو پخش برنامه گرفته بشه. دست آقای مدیری درد نکنه. همه ما تو زندگیمون از دست جماعت از خود راضی پزشک کشیدیم. درد مردم رو آقای مدیری گفت. دستش درد نکنه
  • بی نام و نشان IR ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    5 1
    خیلیییی هم سریال خوبیه. حداقل از این سریالای آب دوغ خیاری تلویزیون که بهتره. هر کی نمیتونه تحمل کنه خوب نبینه. از قدیم گفتن حرف حق تلخه. مهران مدیری چون همیشه دست رو موضوعاتی میزاره که درد دل مردمه یه سری از آقایون تاب تحمل این نقد رو ندارن. الان اقایون دکترا تا بهشون گفتن بالای چشمتون ابرو به یه جاشون برخورده. خوب عزیز من مگه غیر از اینه. بیمارستان دولتی که همین جوری مرده تحویلت میدن به جای اینکه مریضتو خوب کنند بیمارستانهای خصوصی هم که تا پول خون باباشون رو ازت نگیرن دست به سیاه و سفید نمیزنن. هنوز پاتو نزاشتی تو بیمارستان میگن اینقدر واریز کنید به حساب بیمارستان. حساب خود دکترم که جداست. این آقای روانشناسم لطفاً از طرف همه مردم نظر ندن.
  • اميررضا US ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    5 0
    در حاشیه اعتراضهای مکرر پزشکها بلاخره باعث توقف سریال در حاشیه شد، نه میخواهم از سریال مهران مدیری دفاع کنم نه حق اعتراض را از جامعه کم تحمل پزشکان سلب کنم،تنها میخواهم به پزشک های عزیزی که با پیگیری اعتراض منجر به تعطیلی این سریال شدند یادآوری کنم ای کاش در سایر مسایل هم به این گونه اعتراض میکردید. وقتی از آثار مخرب پارازیت ها آگاه بودید اعتراض میکردید. وقتی بنزین های بی کیفیت باعث افزایش آلودگی و در نهایت بالا رفتن بیماری های مختلف شد اعتراض میکردید؛و هزاران موضوع دیگر که در تخصص شماست و ما از آن اطلاعی نداریم. متاسفم برای این عده پزشک تحصیل کرده ای که منش و رفتار آنها میتوانست الگوی رفتاری مناسبی برای جامعه باشد. عامه مردم قضاوت خواهند کرد.
  • بی نام A1 ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    5 1
    تجربه سریال های قبلی مهران مدیری نشون دادن که همیشه اول سریالها زیاد خوب نبوده ، ولی به مرور زمان ، داستان روی غلطک می افته و قشننگ میشه . ولی این بار اجازه داده نشد که به اون مرحله برسه . به نظر من در ایران فقط مهران مدیری بلده چطوری طنز بسازه که مردم غمگین و پژمرده مارو بخندونه ، ولی اگه دستشو باز بگذارند
  • بی نام A1 ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    15 6
    شما آقای.ن پزشک خوتون خودتونو خراب کردین و نظر مردم رو تغییر دادن نه آقای مدیری
  • بی نام IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    4 1
    دوست خوب من ، من به عنوان یک هموطن ما همین دیروز برای ترمیم 2 دندان مراجهای به دندانپزشک دشتم و برای معالجه گفت: هزینه درمیان عصب کشی 1 میلیون تومان است...... اکنون ایا نباید پزشکان را نقد کرد، بر اساس مصوبه نرخ اعلامی وزارت بهداشت 140 هزار تومان است. ایا پزشکان به تجرات را بر طبابت ترجیح نمی دهند؟ یک خبرنگار
  • بی نام IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    39 2
    اگر به مديري و گروهش فشار نمي آوردن اونوقت مي ديديد كه چه شاهكاري مي ساخت.اغلب انتقادهاش هم بجا و حرف دل مردمه .
  • بی نام IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    29 6
    خيليم سريالش قشنگه..چه تحقيري داره مي كنه؟ ؟؟؟ عين حقيقته
  • مریم A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    17 6
    برخلاف بقیه همکارات خواستی محترمانه بکوبی اما عصبانیت از نوشته شما بیداد میکنه
  • بی نام IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    14 8
    مهران مدیری یک اسطوره اس انقدر با این متنا نظر خودتو به مردم تحمیل نکن خبرآنلاین عزیز
  • بی نام A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    8 6
    سر خودتون رو نکنید زیر برف. پخش سریال رو به خاطر کیفیت پایین متوقف کردن. حالا یه عده دارن گریبان چاک میدن که بگن خوب بوده. یعنی سطح سلیقه و سواد مردم ما اینه که چنین سریال بیمزه و جلفی براشون بشه کعبه آمال؟ اگر سریال بیننده زیاد داشت مطمئن باش ترمزش رو نمیکشیدن و میذاشتن تا همون نود قسمتی که گفته بودن همینجوری بره جلو. یه کم باهوش باش خب.
  • بی نام IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    3 2
    ما از همان اول هم به نامه دکتر زالی واکنش نشان دادیم و گفتیم شما با این کار خود مردم را مقابل پزشکان قرار می دهید که از بی خردی سازمان نظام پزشکی بود. البته خودم دچار شگفتی شدم از اینکه مردم نسبت به جامعه ما اینقدر بدبین هستند و یا اینکه ارزش کاری که انجام می دهیم را نمی دانند. البته این تاثیری روی کار من ندارد و من باز بر اساس آموخته های خودم آنچه لازم باشد برای بیمار انجام می دهم اما منهم موافقم که این کار آقای مدیری کار خوبی نبود. کار طنز باید با بزرگنمایی مسائل ناهنجار در یک طبقه کاری کمک به رفع معضلات موجود در آن نماید که این سریال نتوانست این وظیفه را ایفا کند. از لحاظ کیفیت هنری صاحب نظر نیستم اما بنظرم نازل بود.
  • بی نام IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    11 13
    نقد منصفانه ای بود
  • ملک A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    4 5
    وای خدای من جناب روانپزشک تا کی میخواهید خودتان را پشت این دروغ ها مخفی کنید سیستم بهداشت و درمان ما مشکل دارد هیچ نظارتی وجود ندارد سالیانه هزاران نفر به دلیل اشتباهات پزشکی میمیرند و یا دچار رنج میشوند تعرفه های پزشکی در ایران بسیار بالا است که البته به لطف جناب وزیر بالاتر هم رفته است شاید بشود درک کرد که کسی برای سود بیشتر اب قاطی شیر کند چون حداقل جز ضرر مالی اسیبی به انسان دیگر وارد نمیشود ولی متاسفانه اسیب زدن به انسانی دیگر چه به لحاظ روحی و چه جسمی ان هم فقط برای بهره مالی واقا تاسف بار است نمیتوان ارزو داشت تمام کسانی که جذب رشته های پزشکی میشوند انسان هایی فرهیخته باشند ولی میتوان از وزارت بهداشت انتظار داشت که به عنوان هماهنگ کننده امور بهداشتی حامی حقوق تمام مردم باشد
  • فراز IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    7 1
    تعجب میکنم جامعه پزشکی از این سریال ناراحت میشه و اعتراض میکنه ولی مجلسی ها از پخش راز بقا ناراحت نمیشن ... واقعا عجیبه تو همه جای دنیا با بالاترین مقامات سیاسی و .... شوخی میکنن ولی ماها جنبه نداریم .... طنز ورزشکارارو نسازن ناراحت میشن طنز وکیلارو نسازن ناراحت میشن طنز پزشکارو نسازن .... پس بریم طنز فضایی هارو بسازیم....؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    8 5
    دكترا پزشكان نسبتا محترم حالا كه توقيف كردين ديگه به هدفتون رسيدين ديگه برين جشن بگيرين
  • ضد خودپرستان IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    8 4
    کی داره از تحقیر صحبت میکنه؟؟؟ آقایون دکترا که دکترای تحقیر مریضهای بدبخت رو دارند. آنچنان با نخوت و خود پسندی برخورد می کنند که انگار همه نوکرهای دست به سینشون هستند. . شماها حتی جواب درست به مریض نمی دهید یک سری کلمات گنده گنده برای به رخ کشیدن سوادتون می گید در حلیکه میشه با زبان ساده تر نوع بیماری رو توضیح داد. این نخوت انقدر زیاده که مسری شده و حتی به منشی های دماغ بالاتون هم سرایت کرده و مردم را تحقیر می کنند. فکر کردید اگر منشی بگه برای 6 ماه دیگه وقت می دیم این افتخاره؟؟ نه این نشون دهنده ناتوانی پزشک در درمان بیمارهای دیگه است. یا می گن دکتر مریض جدید قبول نمی کنه .. یعنی اینکه هیچ مریضی خوب نشده. این تبلیغات نیست عمو جون. جمع کنید این کاسه کوزتونو
  • ناشناس A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    9 3
    والا از سریال های دیگه که خیلی بهتر بود ولی مثال اینکه چند قسمت دیگه تمام میشه خدا ازشون نگذره کسانی که نزاشتند ادامه پیدا کنه
  • بی نام A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    13 1
    تحقیر واقعی نوشتن این جور مطلباس.تحقیر واقعی الانه که ما حق نداریم انتخاب کنیم چی ببینیم و به چی بخندیم.
  • اوا IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    10 5
    بعدازمدت ها یه سریالی پخش شدتا کمی باعث اوردن لبخند رولب مردم باشه چراباید متوقف شه با اعتراض های بی جا
  • بی نام IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    6 0
    توی حامعه ای که همه چیزش سر جاشه طنز چه معنایی داره. گریه کن عزیزم گریه.
  • ادريس AT ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    11 5
    آقاى دكتر كدوم سريال مديرى ناموفق بود؟ كارش حرف ندارد،دقيقاً رفتار همه كاركنان بيمارستان ها به اين صورت است كه در اين سريال به تصوير كشيده شده است. دكتر سرى به همراهان بيماران در بيمارستان بزن خيلى به تخصص شما نياز دارند.
  • بی نام A1 ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    11 9
    مهران مدیری همیشه متفاوت وعالی است.
  • عباس A1 ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    16 14
    کاملا سریال مزخرفیه خیلی بی مزه هست
  • افشین IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    8 3
    آقا اونایی که میگن این سریال خوبه برن سریال فرندز هم ببینن بعد بع این ادا اطوارا بگن طنز. نقد هم میکنی حداقل نقد با کیفیت بکن. اهههههه
  • بی نام IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    12 9
    فقط یه جمله مهران مدیری دوستت داریم بازهم منتظر کارهای زیبایت هستیم خوشا به حال تو که همه را خنندان خواهی وگرنه تکلیف طبیب و حکیم و دکتر که همه را دردمند و مریض خواهد که معلوم است .
  • امیر حسنی نوده IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    7 5
    با عرض سلام و احترام جناب آقای دکتر کنگرانی متاسفانه برای دفاع از شرافت جامعه پزشکی کمی دیر اقدام کردید و البته نا صحیح این سریال طنز آقای مهران مدیری نیست که آبروی این قشر از جامعه رو به خطر انداخته البته بلا نسبت پزشکان اندک و انگشت شماری که وارد جرگه ی تجارت انسان نشده اند، بلکه رفتارهای شنیع و ناسزاوار پزشکانمون بوده که باعث شده این طرز فکر در جامعه بوجود بیاد. آب رفته به جوی باز نمی گردد. شما به اطرافتون نگاهی بیاندازید به ازای هر یک سوپر مارکت یک داروخانه یا مرکز پزشکی داریم. فکر می کنید علت چیست؟
  • بی نام A1 ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    22 10
    حرف حق تلخه دکتر جان. درود بر مهران مدیری
  • هانيه IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    20 1
    ماهمين يه ساعت تي وي نگاميكرديم..كه نزاشتن بريم همون فاطماگلو ببينيم بهتره ديگه نپرسيد چرا ملت ماهواره نگا ميكنن
    • بی نام IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
      5 4
      حالم از فاطماگل و همینطور طنزهای مزخرف صدا وسیما بهم میخوره
  • ناشناس US ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    13 21
    اين سريال از نظر اينجانب كه يك خانم خانه دار طبقه متوسط هستم وديپلم. توهين به شعور ودرك وفهم ملت است حتي وجود دارند پزشكاني كه خيلي سهل انكاري در كار شان هست ودستمزدهاي انچناني ولي لااقل بالاي ٨٠ در صد پزشكان انسانهاي فداكار ودلسوز وبا شعور اين اب وخاك هستند و از دل وجان به اجتماع خدمت مي كنند
  • کیومرث A1 ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    9 6
    سلام به همه مخاطبان..سریال در حاشیه موضعهای بجای داشت ومشکلات بیمارستانی که مردم با ان در گیر هستند به تصویر کشیده حالا شاید به بعضی ها بر بخوره...
  • ناشناس IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    19 0
    همه می دونند اگر سانسورها نباشند و فشار روی سازنده های طنز نباشد، سریال ها خیلی بهتر از این ساخته می شوند.
  • فرهاد GB ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    6 1
    بجاي پرداختن به درامد پزشكان لطفا به دزدي هاي چند صد هزار ميلياردي بپردازيد فك كنم خ مضحك تر و خنده دار تر باشه ....
  • بی نام A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    7 11
    معلوم شد اینایی که از سریال طرفداری میکنن همونایی هستن که فاطماگل میبینن. خب وقتی سطح سلیق در این حده دیگه حرفی نباید زد. شما درست میگی دکتر اما این مردم دلشون همینو میخواد.
  • غفاری IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    17 14
    واقعا" سریال ضعیفی است و تمامی صحنه ها مانند سریال های قبلی وتکراری است مانند نگاه کردن به دوربین ، در کنار هم خوابیدن و ... من فکر میکنم آقای مدیری نان گذشته اش را میخورد و اصلا" نوآوری ندارد و بسیار طنز لوده ای است با حرکات لوده مانند در حالیکه طنز پژمان ، ساختمان پزشکان و پایتخت طنز شیرین و پخته ای داشتند . بنظر اینجانب مهران مدیری دیگر حرفی برای گفتن و ابتکار ندارد.
  • پرهام A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    6 6
    به نظر من از هر لحاظ برای شادی جامعه لازم بود / دوستان خیلی به فکر دکتر بودن خودشون هستن برن افتضاحی که باعث مرگ 9 فرزند جامعه در بیمارستان امام خمینی رو جمع کنن نه اینکه به حاشیه های الکی بپردازن / به نظر من بسیار کار خوبی بود آقای مدیری دستتون درد نکنه میدونیم پول خوبی برای این سریال گرفتین و این که مردم شاد باشن یه بحث دیگس
  • محمد امین IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    16 3
    سالار بزرگ طنز استاد مهران مدییییییریییییی
  • روانمهر EU ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    6 1
    هموطن عزیزی که این روزها ذوق زده در رسانه های مجازی و غیرمجازی علیه پزشکان مطلب مینویسی و منتشر میکنی به وجدانت سری بزن و اگر به صداقت گفته هایت ایمان داری موارد زیر را رعایت کن 1 فرزند با استعدادت را به تلاش برای قبولی در رشته پزشکی تشویق نکن و اگر قبول شد به کسی نگو و او را طرد کن 2 اگر پزشکی به خواستگاری دخترت آمد بی سر و صدا به او جواب رد بده و از شرمساری به کسی نگو چنین خواستگاری داشته است 3 اگر در نزدیکانت پزشکی داری نزد دوست و همسایه با افتخار از او یاد مکن 4 اگر بیمار شدی بدنبال پزشکان آشنا و مشهور نباش 5 اگر مشاور املاک، آپارتمانی در مجتمعی به شما معرفی کرد که خدای ناکرده چند پزشک در آن ساکن هستند از خرید آن منصرف شو 
  • سعید A1 ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    10 1
    بهترین کاری که اقایه مدیری کردن تویه این فیلم نشان دادن خراب کاری های جراحان پلاستیک بود
  • عارف IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
    8 2
    من جراح پلاستیک خراب کار تر از اینی که توسریال نشون میده میشناسم متخصص گوش حلق بینی میشناسم کار بوتاکس و لیفتینگ انجام میده...این سریال یه واقعیت بود واقعیتی که تلخه.این طنز برای شادی و خنده مردم لازم بود.من که دوست داشتم چند سال بود برنامه های تلویزیون پر از غم بود این کار نسبت به برنامه هایی که فقط میخواد اشک مردمو دربیاره عالی بود
  • بی نام IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
    5 3
    جامعه پزشکان و همه ی کسانی که در رابطه با مجموعه در حاشیه اعتراض داشتند جنبه شوخی ندارند .مهران مدیر ی این بار هم خوش درخشید.از طرف پزشک زیبای
  • کارمند IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    0 2
    من که این سریالو کامل ندیدم فقط 12 قسمتشو دیدم
  • ه RO ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    4 3
    قسمت اخرش عالی بود.... من که نشستم ساعت یک شب تکرارش هم دیدم ...
  • بی نام A1 ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    3 3
    اشک این دکتر ها رو درآوردی مدیری مچکریم
  • mansour RO ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    5 3
    وقتی با فشار بعضی ارگانا فیلنامه چند بار عوض بشه بهتر از این نمیشه. بازم هنر مهران مدیری. ی تحقیقی هم بکنید چرا طنزهای سابق مهران مدیری نیمه کاره موند
  • مهنام مشایخی FI ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    5 0
    مهران مدیری محبوبه و هر چه تولید کنه به دیده منت می پذیریم چون درسش را پس داده ، خیلی با شخصیته و با این حرفهای به ظاهر سنگین و پر تملق از میدون به در نمیره ، نه خودش نه طرفداراش . دمش گرم .