فاز دوم ساخت پروژه صحن و شبستان حضرت زهرا(س) در نجف آغاز شد

فاز دوم ساخت صحن و شبستان حضرت زهرا(س) در نجف اشرف امروز طی مراسمی با حضور تولیت حرم مطهر علوی،رییس دیوان وقف شیعی عراق، جمعی از وزارء علما و مسئولین ستاد و پروژه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، حسن پلارک در این باره اظهار داشت: باتوجه به پایان عملیات ساخت سازه صحن و بر اساس درخواست تولیت محترم حرم مطهر علوی، امروز مراسم اتمام ساخت سازه بتونی صحن حضرت زهرا(س) و آغاز مرحله دوم آن برگزار شد.
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات افزود: اجرای این سازه بتونی از سال 91 آغاز شده و در آن بیش از 20 هزار تن آرماتور و 176هزار مترمکعب بتن مصرف شده و سطح قالب بندی انجام شده تا کنون 400 هزار مترمربع می باشد.
وی یادآور شد: در مرحله دوم این پروژه عظیم، عملیات نازک کاری شبستان داخلی شامل سنگ دیواره ها، سنگ فرش کف، سنگ کاری ستون ها و آینه کاری کتیبه ها اجرا خواهد شد.
پلارک با اشاره به ظرفیت 100هزار نفری پذیرش زائر این صحن گفت: بخش زیارتی با زیربنای 109 هزار مترمربع و در سه طبقه شبستان و صحن روباز ساخته می شود تا میزبان 100 هزار نفر از زائرین باشد.
وی با بیان اینکه وسعت فضای غیر زیارتی عمومی بیش از 97 هزار مترمربع است گفت: اولین بخش این فضا شامل موزه با زیربنای 18هزارمتر مربع که در قسمت شمال غربی صحن قرار دارد و کتابخانه به وسعت 20هزار مترمربع و مهمانسرا، پارکینگ اختصاصی و سرویسهای بهداشتی است.
خاطرنشان می شود هدف گذاری ستاد بازسازی عتبات عالیات برای اجرای این طرح بزرگ 4 ساله بوده و مسئولین پروژه امیدوارند تا تیرماه سال 95 فضای زیارتی را آماده پذیرایی از زائران نمایند.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 404467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =