۰ نفر
۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵

فارس نوشت:

تحقیقات جدید نشان داد زنان بارداری که در معرض آلودگی هوا هستند با خطرات بیشتری در داشتن نوزادان مبتلا به اوتیسم مواجه می‌شوند.

تحقیقات انجام شده در دانشگاه هاروارد نشان داد که مادرانی که در دوران بارداری خود، بیشتر در معرض آلودگی هوا قرار داشتند، در مقایسه به دیگر زنان، اغلب کودکانشان به اوتیسم مبتلا شده‌اند.

کارشناسان محیط زیست گفتند: ذرات ریز از قطرات مایع ریز و تکه‌های کوچک گرد و غبار و یا خاک تشکیل شده است که اغلب آنها در دود و غبار ناشی از آتش‌سوزی جنگل‌ها و نیروگاه‌ها و دیگر گازهای گلخانه‌ای و غیره یافت می‌شوند.

«مارک جی وایسکاپف» نویسنده این تحقیق و استادیار اپیدمیولوژی زیست محیطی و شغلی در بوستون تأکید کرد که عوامل زیست محیطی تا حد زیادی به ایجاد اختلال اوتیسم کمک می‌کند.

وی افزود: داده‌های ما، فرضیه «قرار گرفتن مادر در معرض آلودگی هوا به خطر اختلالات طیف اوتیسم کمک می‌کند» را تأیید می‌کند.

این تحقیقات همچنین نشان داد زنانی که در سه ماهه اول بارداری خود در معرض آلودگی هوا قرار گرفته بودند 1.42 برابر نسبت به زنان دیگر بیشتر با کودک مبتلا به اوتیسم، مواجه شدند.

لازم به توضیح است که اختلال اوتیسم یک اختلال رشدی شدید است که به صورت عملکرد اجتماعی غیرطبیعی، اختلال در زبان و برقراری رابطه و رفتار و علایق غیرمعمول، توصیف می‌شود.

اختلالات طیف اوتیسم از طیف بالا به پایین است؛ طیف بالا یعنی مبتلایانی که توانایی یادگیری برخی مهارت‌ها را دارند و طیف پایین کسانی هستند که این توانایی‌ها را ندارند.

سازمان بهداشت جهانی(WHO) تخمین زده است که آلودگی هوا باعث مرگ 3.7 میلیون نفر در سال شده است.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مادر آینده RO ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    6 10
    با این خبرا فقط توی دل منی رو خالی میکنید که نه نقشی تو الوده کردن هوا دارم نه میتوت برای کاهشش کاری بکنم. اینطور خبرهارو کمتر کار کنید خواهش میکنم
    • بی نام A1 ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
      16 0
      همه ما در آلودگي هوا سهم داريم و بهمين ترتيب در رفع آن هم سهيم هستيم. در شرايط خاص هم افراد ميتوانند خبرهاي نامناسب براي خود را نخوانند نه اينكه با حذف آن بقيه هم بي اطلاع بمانند
  • محمدرضا A1 ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    15 3
    پس هروقت زن گرفتم تهران نمیارمش