یک راننده تبعه کشور ترکیه که قصد داشت مأموران گمرک ایران را فریب دهد ناکام ماند.

راننده تبعه كشور تركيه قصد داشت مأموران گمرك ايران را فريب دهد اما هوشياري كاركنان گمرك مانع از اين كار شد. 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین سويلن كاميوني از كفش و پوشاك را پر كرده بود تا در داخل ايران خالي كند. او تصميم مي گيرد تا براي فرار از عوارض گمركي اين كالاها را به داخل ايران قاچاق كند. كاميونش را پر از كفش و پوشاك مي كند و تصميم مي گيرد تا اين كالاها را باعنوان كالاي ترانزيتي به گمرك اظهار نمايد. مقصد اين كالاها گمرك سرخس بود تا پس از ورود از طريق گمرك سرخس كاميون فوق خارج شود. راننده كاميون كه براي يك شركتي بنام SEVILEN تركيه كارمي كرد، در بين راه كاميونش را تخليه و به جاي پوشاك و كفش نو و گران قيمت، البسه مندرس و غير قابل استفاده را پر مي كند. او براي خروج از كشور راهي گمرك سرخس مي شود. 

رضا راستي مدير كل گمرك سرخس ادامه اين ماجرا را اينگونه شرح مي دهد: « اين كاميون تحت صحابت كارنه تير به گمرك سرخس واصل شد و كاركنان گمرك نسبت به پلمپ اين محموله مشكوك شدند و پس از ظن به تخلف نسبت به فك پلمپ آن اقدام كردند.» 

به گفته راستي پس از بررسي اوليه و عدم مطابقت كالا با اسناد مربوطه ، كاميون جهت بررسي بيشتر به داخل انبار هدايت و پس از تخليه كل محموله مشخص گرديد كه راننده موصوف و همدستان وي به طرز ماهرانه اي و بدون فك پلمپ و اينكه به پلمپ الصاقي گمرك آسيبي وارد گرديده باشد ، نسبت به باز نمودن پرچ قلاب هاي محل عبور سيم پلمپ و برداشتن چادر مبادرت و پس از تخليه و قاچاق كالاي ترانزيتي در داخل كشور ، البسه مندرس و غير قابل استفاده را كه قبلا" توسط افراد سودجو تدارك داده شده بارگيري و سپس قلابهاي محل عبور سيم پلمپ چادر را با پرچ هاي جديد به بدنه تريلر وصل نموده و كاميون مربوطه به مقصد گمرك سرخس هدايت گرديده بود. 

رضا راستي مديركل گمرك سرخس در ادامه اين ماجرا گفت : پس از كشف تخلف و احراز قاچاق كالا ، كاميون و كالاي مربوطه جهت پيگيري توقيف و تحويل مراجع قضايي گرديد.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 385363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حاج مهدی IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    6 7
    جالبههههههههههههههه
  • بینام A1 ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    7 20
    از رئیس جمهورشان تا راننده شون مشغول چپاول ایران وایرانی هستند لعنتی ها
    • بی نام A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
      4 7
      از ماست که بر ماست دوست عزیز ... کشور ما و اقتصاد ما مثل درختی هست که کرم های رشوه و رانت و ... از صدر تا ذیلش رو فراگرفته ... ما همیشه چوب خودی رو می خوریم ... بقیه حرفها فرافکنی و توهم توطئه انگاری و مثل کبک سر توی برف کردنه ... تا به خود نیاییم همینیم که هستیم ...