مشهورترین خبرنگار خاورمیانه با انشتار مقاله ای در روزنامه ایندیپندنت انگلستان با بی حاصل خواندن جنگ با داعش برنده واقعی این جنگ را معرفی کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از وب سایت روزنامه ایندیپندنت رابرت فیسک که نزدیک به 30 سال است از منطقه خاورمیانه گزارش می دهد شرکت های اسلحه سازی آمریکایی را بزرگترین و اصلی ترین برنده جنگ با داعش خواند.

این روزنامه نگار مخالف رژیم صهیونیستی با بیان اینکه شرکتهای تسلیحاتی آمریکایی و شرکتهای تسلیحاتی مرتبط با اسرائیل برندگان حقیقی این جنگ و گسترش جنگ علیه داعش در عراق و سوریه هستند نوشت: شرکتهای بزرگ تسلیحاتی مانند لاکهید مارتین آمریکا در سایه تشدید حملات هوایی علیه داعش ، فرصت خوبی به دست آورده‌اند.

وی افزود کشتی‌های جنگی آمریکایی ماه گذشته ظرف 24 ساعت تعدادی موشک تام هاوک به ارزش حدود 66 میلیون دلار شلیک کردند.

برجسته ترین روزنامه نگار غربی در خاورمیانه با طرح این سوال که واقعا برنده این جنگ کیست آیا داعش است یا ما یا کردها یا سوریها یا عراقی ها ؟ به این سوال پاسخ داده و نوشته است سهام شرکتهای تسلیحاتی آمریکایی که برای نیروهای ائتلاف بین المللی سلاحهایی مانند بمب و موشک و هواپیمای بدون خلبان و جنگنده تولید کنند به شدت در آمریکا افزایش یافته است.

وی گفت ارزش سهام شرکت لاکهید مارتین 9.3 درصد ظرف سه ماه گذشته و ارزش سهام شرکت رایتون مرتبط با اسرائیل نیز 3.8درصد و سهام شرکت نورتروپ گرومن نیز همین مقدار و سهام شرکت چنرال دینامکس به میزان 4.3دهم درصد افزایش یافته است.

49261

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =