پانا نوشت:

غلامرضا انصاری گفت : عملکرد شهردار را سیاسی می داند و معتقد است عملکرد سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از مسیر اصلی خود منحرف شده و به ˝پرنده هوا کردن˝ رسیده است. عضو شورای شهر تهران درباره اظهارات اخیر خود در خصوص شهردار تهران توضیح داد. این عضو اصلاح طلب شورای شهر باز هم تاکید کرد مردم آزادند از شهرداری و شورای شهر به هر جا خواستند شکایت کنند. در ادامه، این گفتگو را می خوانید:

شما مردم را به شکایت از شهرداری تهران به دیوان عدالت اداری تشویق کرده اید، چرا شورا نقش نظارتی خود را بر عملکرد شهرداری اجرا نمی کند که مردم مجبور به شکایت به نهادهای قضایی شوند؟

من مردم را به شکایت تشویق نکرده ام بلکه بنده عرض کردم در مباحثی چون مدیریت یکپارچه شهری، انتخابی و غیرانتخابی بودن شهردار، بعضی از دوستان مدافع وضع موجود بودند. اما به نظر من در وضع موجود عملاً پیگیری بخش زیادی از خواست های نمایندگانبنده در انتخاب شهردار، سیاسی عمل کرده و به آقای قالیباف رأی ندادم، اما اکنون که او شهردار شده، نماینده مردم است و انجام کارهایی را نیز به عهده دارد.اگر انتخاب شهردار توسط مردم صورت بگیرد، هم شهردار از اقتدار بیشتری برخوردار می شود، و هم دیگر مخفی کاری هایی وجود نخواهد داشت که به عنوان نمونه از 2 روز جلسه ای که تشکیل می شود، یک روز را غیر علنی برگزار کنیم که این کار غیر قانونی، غیر اخلاقی و غیر عرفی است. بحث بنده این بوده است و من هیچگاه مردم را به شکایت تشویق نکرده ام، البته مردم حق دارند و آزاد هستند هم از شورا و هم از مدیریت شهری شکایت کنند.

یکی از مدیران شهرداری (رئیس فرهنگسرای اندیشه) انتقادات شما از شهرداری و آقای قالیباف را سیاسی بیان کرده، آیا نظر او را تأیید می کنید؟

طبیعی است که همه افراد از جمله شهردار، مسئولان شهرداری و حتی بنده سیاسی باشند. اما اینکه هر نقصی را که اتفاق می افتد را سیاسی تلقی نماییم، کمال بی انصافی است. متاسفانه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران صد در صد از اهداف خود دور شده است، سازمانی که در زمان تأسیس در مسائل فرهنگی و اجتماعی تأثیر گذار بوده است؛ چنانچه اگر به دهه گذشته نظری بیافکنیم، سازمان فرهنگی و هنری همیشه مطرح تر از بسیاری از حوزه های شهرداری بوده، اما اکنون به فلاکتی افتاده که رئیس آن پرنده هوا می کند. آیا این امر جزء وظایف قانونی او است؟ خیر این امر تنها جزء علایق او بوده و دلیلی ندارد که وقت سازمان را بگیرد.
نگاهی به تعداد نخبگانی بیاندازید که از این سازمان بیرون رفتند، رابطه هنرمندان و هنردوستان را با این سازمان مشاهده کنید، امروزه چند نفر از مدیران این مجموعه هنرمند،هنر شناس، ادیب و یا اندیشه ورز هستند؟ انتقاد بنده این است که کارهای صورت گرفته توسط این سازمان ارزیابی
نگاهی به تعداد نخبگانی بیاندازید که از این سازمان بیرون رفتند، رابطه هنرمندان و هنردوستان را با این سازمان مشاهده کنید،
شود و ببینید آیا وظایفی که به عهده این سازمان واگذار شده است، به درستی انجام می شود؟

ولی قبول دارید که در انتخاب شهردار، سیاسی رای دادید؟
بله درست است که بنده در انتخاب شهردار، سیاسی عمل کرده و به آقای قالیباف رأی ندادم، اما اکنون که او شهردار شده، نماینده مردم است و انجام کارهایی را نیز به عهده دارد. اگر او همفکر بنده هم بود و تخلفی رخ می داد، این وظیفه شرعی و قانونی من است که به او تذکر بدهم. همچنانکه امروز هم که مخالف بنده است باز هم به او تذکر می دهم. اما دلیلی ندارد که تذکر من به هر تخلفی که صورت می گیرد را سیاسی تلقی کنند، بلکه تذکرات من درباره عملکرد شهرداری است و آنها نیز می توانند در مقابل این تذکرات از عملکرد خود دفاع نمایند.
در این خصوص باید ذکر کنم که چه مقدار از اعتباراتی را که در سال گذشته گرفته اند، را در زمینه شرح وظایف ابلاغی توسط خود شهردار، و یا مصوباتی که شورا و اساسنامه خود سازمان برای آنها تکلیف ایجاد کرده است، هزینه کرده اند؟
شهردار می تواند در وقت آزاد خود در هر حزب و گروهی که می خواهد فعالیت کند و حق طبیعی او است و من نیز انسان غیر سیاسی را لایق مدیریت نمی دانم، زیرا انسانی که تفکر دارد، قطعاً فکر نیز دارد، و ما نیز مخالف این نیستیم بلکه می گوییم که وظایف خود را نیز با اقتدار انجام دهد که در آن هنگام نیز مطمئناً از او تشکر می کنیم.

آیا می شود اینطور تصور کرد که شما با این مدل عملکرد، قصد کاندیدا شدن در مجلس آینده را دارید؟

نه، قطعاً این کار را نخواهم کرد.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کارمند سازمان فرهنگی هنری 21 IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    10 11
    برادر گرامی جناب آقای انصاری طبیعتاً هیچ عملکردی بدون نقص و اشکال به انجام نمیرسد ولی آیا به نظر شما صحیح است که کل عملکرد را زیر سوال ببریم. سازمان فرهنگی هنری در ابتدا در حد آموزشگاههای هنری فعالیت میکرد ولی هم اکنون مشغول به کارهایی هست که تک تک آنها یک فرهنگ است و اشاعه آن کمک به ارتقاء فرهنگ شهروندی و ایجاد مهربانی جهت پیشبرد این زندگی های پر تلاطم است. آقای مرادی درخصوص مادران چشم به راه کاری کردند که سالیان سال درد و رنج نبود این توجه در دل خانواده شهدا بود. در مورد پرندگان نیز شاید به نظر شما پرنده هوا کردن باشد اما به نظر من که یک شهروند تهرانی هستم به فرزندان ما آموزش می دهد که مهربان باشیم و زندگی را حق همه موجودات بدانیم.
  • بی نام IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    7 2
    آقای شهاب مرادی برای نمایش های تلویزیونی مناسب است. با بودجه فرهنگی شهر بلبل قفسی غیر بومی هواکنی، سر سیاه زمستون، که نتواند پرواز کند و عنقریب باشد که گربه بخوردش، شاهکار است این دوست کامنت گذارمون هم که احتمالا تازه کارمند شهرداری شده و با آقای مرادی رفته به اون سازمان. چرا که خبرهای دیگه هم تأیید کردن که همه ی نخبگان آن سازمان، از دست پرنده ها و پرنده بازها فرار کرده اند.
    • کارمند سازمان فرهنگی 21 IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
      4 4
      دوست گرامی من خودم هم این مورد را که هر طرحی ایراداتی دارد را عنوان کردم ولی اگر کسی فقط به این جنبه نگاه کند دیگر به آن نقد نمی گویند و فکر میکنم اسمش خصومت میشود. در مورد خودم هم باید بگویم من از زمانی که خانه های فرهنگ تحت پوشش شهرداری بود یعنی سال 74 در این سازمان مشغول خدمت به همشهریان عزیزم هستم. خواهش میکنم از قضاوت بترسید بخصوص از نوع ناعادلانه و بدون شناخت آن. من اگر از عملکرد جناب مرادی دفاع میکنم،عملکرد ایشان را با مدیران اسبق سازمان قیاس میکنم وگرنه هر انسانی به واسطه انسان بودنش خطا و اشتباه هم دارد. در هر صورت ما کارمندان سازمان ایشان را خیلی دوست داریم.
  • شهروند تهران IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    0 14
    من متاسفم از این اظهار نظر ها کاملا معلومه که همش دعوای سیاسیه من کاری به شهاب مرادی و قالیباف ندارم ، اما به عنوان یک هنرمند سئوالم اینه که کدوم آدم حسابی در این سازمان بوده که حالا رفته باشه؟ این سازمان تو 15 سال گذشته تبدیل به آش شعله قلمکاریه که هرکی اومده یه مشت آدم توش ریخته. آدم های زم ، آدم های احمدی نژادی و مشایی و آدم های خوراکیان .... بازم میگم ، خیلی دلم میخواد بدونم کدوم هنرمند از این سازمان رفته؟ من خودم با تمام نهادهای فرهنگی کار کردم. این حرف ها سیاسیه. احتمالا میخوان شهاب مرادی رو بزنن ، دارند از هنرمندها مایه میگذارند. آقا تو دعوای سیاسی کاری به ما نداشته باشید. لطفا
  • کارمند شهرداری IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    9 0
    فقط میتوانم بگوئیم در این چند سال اخیر واین باند بازیها کسی در شهرداری در فکر مردم نبست .