روزنامه دنیای اقتصاد در گزارشی در باره فروش و سود برخی فیلمهای سینمیی نوشت:

 

ردکارپت

 «ردکارپت»  ساخته عطاران توانست 3 میلیارد و 100 میلیون تومان از گیشه را به خود اختصاص دهد. طبق اعلام احمد احمدی، 850 میلیون تومان برای تولید «ردکارپت» هزینه شده است و با مقایسه‌ای سرانگشتی می‌توان نتیجه گرفت که «ردکاپت» علاوه‌بر هزینه تولید سوددهی نسبتا مناسبی را برای تهیه‌کننده این فیلم داشته است.


رکورد تاریخی موش‌های مرضیه برومند

 «شهر‌موش‌ها 2» ساخته مرضیه برومند طبق آخرین اعلام از سوی پخش‌کننده این فیلم 9 میلیارد و 500 هزار تومان به فروش رسیده است که طبق اعلام علی سرتیپی یکی از تهیه‌کنندگان فیلم هزینه تولید آن 6 میلیارد و 800 میلیون تومان بوده است و با این حساب شاید پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران نیز هنوز در گیشه به سود‌دهی نرسیده است. البته نمایش این فیلم همچنان ادامه دارد و فصل جدید تبلیغات محیطی و تلویزیونی این فیلم از هفته جاری آغاز و با شروع دهه اول محرم‌الحرام به پایان می‌رسد.


شکست سهیلی با کلاشینکف
«کلاشینکف» سعید سهیلی  با توجه به اینکه یک‌میلیارد و 100 برای تولیدش هزینه شده تنها دومیلیارد تومان فروخته است و این موضوع عملا شکست گیشه محسوب می‌شود چراکه این فیلم در اکران خود حتی نتوانسته هزینه تولید خود را جبران کند و به همان 2 میلیارد فروش خود اکتفا کرده و به این ترتیب به اکران خود پایان داده است.

 

ضرر میلیاردی حاتمی‌کیا
«چ» حاتمی‌کیا  حدود سه ماه روی پرده سینماها بود و در این مدت توانست بیش از 2 میلیارد تومان از گیشه را به خود اختصاص دهد. البته «چ» جزو فیلم‌های فاخر سینمای ایران محسوب می‌شود که 6 میلیارد تومان برای ساخت آن هزینه شده است اما به هر ترتیب این فیلم هم مثل مابقی فیلم‌های فاخر نتوانست هزینه تولید خود را بازگرداند.


درخشش کارگردان فیلم اولی

«پنج‌ ستاره» اولین فیلم مهشید افشارزاده هم به‌عنوان ششمین میلیاردی 93 از 24 اردیبهشت‌ماه به سرگروهی سینما آفریقا اکران خود را آغاز کرد. این فیلم در مدت یک ماه اکران و با در اختیار داشتن 19 سینما در کشور توانست یک‌میلیارد و 800 میلیون تومان فروش داشته باشد و این درحالی است که برای تولید این فیلم که اولین تجربه افشارزاده هم در کارگردانی به شمار می‌آید 800 میلیون هزینه شده و با این فروش می‌توان گفت که تقریبا سرمایه این فیلم برای سرمایه‌گذار آن برگشته است و تکلیف سود آن بین پخش‌کننده و سینمادار مشخص خواهد شد.


سبقت تبریزی از ده‌نمکی
«معراجی‌ها» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی در شرایطی روی پرده رفت که می‌گفتند فصل مرده اکران است و به علت مشغله مردم در آستانه عید نوروز کسی به سینما نخواهد رفت. در چنین شرایطی معراجی‌ها موفق شد 5 میلیارد و 150 میلیون تومان بفروشد. این درحالی است که سرگروهی این فیلم را سینما قدس که اولین افتتاح رسمی‌اش نیز با «معراجی‌ها» بود برعهده داشت و این فیلم به‌رغم بودجه تولید یک‌میلیاردی (نسخه سینمایی) با برگشت خوب سرمایه روبه‌رو شده است و تقریبا توانسته علاوه‌بر فروش و بازگشت سرمایه سوددهی خوبی نیز داشته باشد. البته «طبقه حساس» کمال تبریزی هم یکی دیگر از میلیاردی‌های ابتدای سال به شمار می‌آید که این فیلم نیز همانند فیلم د‌ه‌نمکی در روزهای پایانی سال 92 به اکران عمومی درآمد و فروش قابل‌توجهی هم داشت.
این فیلم در روزهای ابتدایی نمایش خود استارت محکمی هم نزد، اما رفته‌رفته فروش خود را به «معراجی‌ها» نزدیک کرد و به جایی رسید که در روزهای پایانی اکران با 6 میلیارد و 200 میلیون تومان فروش از «معراجی‌ها» سبقت گرفت. این فیلم که تهیه‌کنندگی آن را جواد نوروزبیگی برعهده داشت یک‌میلیارد و 700 میلیون تومان برای تولیدش صرف شده و به گفته نوروزبیگی توانسته سوددهی بسیار خوبی داشته باشد.


بازگشت سرمایه افخمی
«آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» نوشته‌ای از مرجان شیرمحمدی بود که بهروز افخمی همسر وی آن را ساخته است و به گفته افخمی قرار بود این فیلم را در ابتدا خود شیرمحمدی کارگردانی کند که به دلیل سنگینی پروژه از کارگردانی آن صرف‌نظر کرد. برای ساخت این فیلم یک میلیارد تومان هزینه شده و در گیشه یک میلیارد و 270 میلیون تومان به فروش رسیده است که عملا می‌توان گفت که این فیلم تنها سرمایه خود را بازگردانده و سوددهی قابل‌توجهی نداشته است.


ضرر جیرانی با خواب‌زده‌ها
«خواب‌زده‌ها» به کارگردانی فریدون جیرانی و تهیه‌کنندگی رحمان سیفی‌آزاد آخرین فیلم در حال اکران است که وارد باشگاه میلیاردی‌ها شده است.
این فیلم با صرف هزینه تولید یک میلیارد تومان تاکنون یک میلیارد و 20 میلیون تومان فروش داشته است و با توجه به مدت زمان کوتاهی که تا پایان اکران باقی مانده است، این فیلم نیز نتوانسته در گیشه هزینه تولید خود را جبران کند.

17302

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 42
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایوب A1 ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    من متوجه نشدم منظور شما از هزینه سینمایی معراجی ها چیست،در حالی که این فیلم با بودجه سریال ساخته شده و یک میلیار اضافه تر هم برای سینمایی کردنش خرج شده که به معنای این نیست هزینه این فیلم یک میلیارد هست،به نظر می رسه به صورت مشخص فیلم های چ و معراجی ها شکست خورده اند،همه میدونیم که ادارات،سازمانها و ارگانهای مختلف چقدر از بلیط های این فیلم ها رو خریدند و در اختیار پرسنل و خانواده هاشون گذاشتند،حتی بلیط معراجی ها در مساجد به صورت مجانی عرضه می شد
    • بی نام A1 ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
      14 54
      ”همه ميدونن...” خوبي؟
    • بی نام A1 ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
      چرا درو غ میگی مرد حسابیدوستای خودم تو یه روز غیرتعطیل این فیلم رو تو سینما شهرسبز لاهیجان دیدن و هرکدوم 4هزارتومن پول بلیط دادن و میگفتن ازبس سالن پربود مجبور شدن صندلی اضافه بزارن...اگه مخالف ده نمکی هستی منصفانه نقدش کن نه مغرضانه
    • بی نام A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
      بد میسوزی دهنمکی هر چی میسازه میفروشه منظور از سینمایی کردنش هم نفهمیدیم چیه خوردنیه
    • بی نام IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
      4 10
      ده نمكي بلده چه جوري خوب فروش كنه.
    • بی نام IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
      11 10
      یه فیلمی بود تحریمش کردند اما ۶ میلیارد فروخت
  • مهدی IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    چه طور یک فیلم بی معنی از یه قهرمانی پوشالی مثل دوصفرهفت با بودجه به ظاهر غیر دولتی ودر واقع دولتی سیا از سوی همه تحلیل گران سینمایی هالیود تبلیغ وتحسین میشود ولی فیلم چ به بهانه دولتی بودن وساخته شدن از سوی کارگردانی کدوستان این فیلم قطره ای از دریای فداکاری های قهرمان بی بدیل مملکت شماست
    • بی نام A1 ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
      23 81
      درود بر شما.کسانی که از فیلم چ و معراجی ها انتقاد می کنند ،بهتره که بروند و شهر موشها را تماشا کنند.
    • محمد حسین IR ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
      عزیزم شربت مولتی ویتامین و آب پرتقال هردوشون ویتامین دارند.. شما کدومشو ترجیج می دید؟؟ اگر اونا فیلمشون خوب میفروشه چون بلند فیلم بسازند.. فقط موضوع فیلم که مهم نیست
    • بی نام A1 ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
      13 15
      آره بلدن بعضیاشون خیلی خوب بلدن باشوخیای زشت مردمو بخندونن وفروششون زیاد بشه
    • بی نام IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
      25 8
      الان شما داری مردم و محکوم میکنی که چرا نرفتن فیلم چ رو ببینن؟
    • بی نام RO ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
      3 2
      من خودم فیلم چ رو ندیدم وی سیدیش رو دیدم واقعا عالی بود و با کیفیت . اگر کسی شرع کنه به دیدن دنبال میکنه
  • بی نام GB ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    34 4
    پس بخاطر همین بود توی تلویزیون و سینمای خانوادگی نشون می دادن بعدش بلیط های رایگان رو هم حساب کردید دیگه
  • بی نام IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    24 1
    منظورتون از فيلم فاخر چيه؟ اصولا فيلم فاخر چه شاخصهايي داره؟
  • سعید A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    15 5
    چ داستان خیلی قوی ای داشت. ولی کارگردانی و تدوینش متاسفانه فیلمو خراب کرد. آدم حس میکرد داره مستند میبینه تا یه فیلم سینمایی. خیلی یک نواخت بود در صورتی که خود داستان نقاط اوج زیادی داشت.
  • بی نام A1 ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    27 2
    فیلم فاخر و موسیقی فاخر از واژه هایی هستند که نه تعریف مشخصی دارند نه مفهوم خاصی. و تو یک چیز با هم مشترکند: عدم استقبال مردم.
    • بی نام A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
      3 0
      البته تو هزینه ای که براشون میشه هم به نظرم اشتراک داشته باشن
  • بی نام A1 ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    54 4
    معراجی های یک میلیارد خرج کرد چنتا کشته
    • بی نام US ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
      1 3
      با پول دیه حساب کردن شاید 6تا کشته
  • مجید A1 ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    8 17
    بالاخره حاتمی کیا کارگردان خوبیه. یکبار هم شکست خورده. نباید خیلی توی سرش زد. بعد هم من این حساب و کتابها رو نمی فهمم. بنظرم اعداد اعلام شده از طرف تهیه کننده ها برای تولید فیلمها کمی غیر واقعی است.
  • بی نام A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    12 13
    این نشان می دهد سینماروها همان فیلمهای شبیه آبگوشتی دوران قبل انقلاب را دوست دارند.
  • بی نام GB ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    42 6
    هر فيلمي كه بليطشو ادارات و مدارس و ارگانها بخرن خوب ميفروشه
  • امیر IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    32 5
    یک میلیارد جان 5 انسان
  • تماشاچی US ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    8 14
    اصلا باید یه قانون بذارن که فقط آمریکاییها فیلم بسازن.
  • بی نام IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    2 0
    سوددهی فیلم فقط به گیشه سینما نیست فروش در شبکه توزیع خانگی حداقل 50 سینما برای سازنده سود دهی دارد .همچنین فروختن حق پخش به صدا وسیما هم چند صد میلیونی برای انها سود دارد علاوه بر این بعضی فیلمهای این امکان را دارند که به صورت محدود در بعضی کشورها اکران شوند
  • امید IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    7 27
    حسادت ودشمنی.....این کل ماجرای برخی فیلمسازان ودست اندرکاران فیلم درخصوص موفقیتهای فیلمهای ده نمکی است....موقع اکران فیلمهای ده نمکی سینماها شلوغ میشه و استقبال فراوان.....
  • بی نام IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    30 7
    خواهشآ فيلمهاي ارزشي مثل چ رو با فيلم قكاهي بي سر و تهي مثل معراجي ها قياس نكنيد اين مقايسه كلا اشتباه
  • هاشم IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    26 14
    من دیگه فیلمای حاتمی کیا رو نمیرم سینما.
    • محسن A1 ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
      8 7
      اگه 5 کارگردان تو تاریخ سینمای ایران رو بشه به عنوان برترین کارگردانان سینمای ایران اسم برد قطعاً یکیش حاتمی کیاست . هنوز آثار ماندگارش از ذهن من یکی نرفته شما رو نمیدونم دیده بان ، مهاجر ، از کرخه تا راین ، بوی پیراهن یوسف ، آژانس شیشه ای ، روبان قرمز ، ارتفاع پست ... شاید کارهای سالهای اخیر حاتمی کیا قدرت و تاثیرگذاری کارهای دهه 60 و 70ش رو نداشته ولی من هنوز منتظر برگشتنش به اوج هستم .
  • صالح A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    4 37
    در مجموع باید دولت به سازندگان فیلم های فاخر و پرمحتوایی چون معراجی ها و چ و دیگرها کمک های لازم را بکند چرا که در این فیلم ها بخوبی ارزش های اسلامی و دفاع مقدس به تصویر کشیده می شود
    • amir A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
      27 6
      معراجی ها ، فاخر و پر محتوا شما معراجی ها و چ رو هم سنگ میدونی ، چ با همه انتقادات وارد بهش باز شرف داشت به کل کارهای دهنکی
    • اسمال طلا IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
      8 1
      فاخر و پر محتوا مثل معراجی ها؟ جل الخالق. از کی تا حالا لودگی و مسخره کردن رزمندگان شده ارزش های اسلامی؟
  • بی نام A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    36 6
    من که فیلم فاخری ندیدم جز لوس بازی های اقای ده نمکی که همه قداست های جبهه وجنگ به بازیچه گرفته ایا ما اونقدر به فلاکت افتادیم که همش به لودگی مخاطب جمع کنیم؟ چه کسی در جامعه اینها رو باورمیکنه؟؟ شهیدان ورزمندگان ما مردان بزرگی بودن
  • آرزو IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    23 2
    واقعا برای سینمای ایران متاسفم.اصلا برای شعور بیننده احترام قائل نیستند...بعضی فیلم ها اینقدر بی محتوا هستند که آدم خجالت میکشه بگه رفتم سینما و اونو دیدم..اگه هم نقد کنی میگن همه فیلم ها که نباید حرفی واسه گفتن داشته باشن،جنبه سرگرمی دارن..اتفاقا فیلم سرگرم کننده باید قوی تر باشه که بیننده واسه تموم شدنش لحضه شماری نکنه....
  • بی نام A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    0 2
    چ عالی بود و شش میلیارد هزینه برای ساختش ، واقعا ناچیزه در قیاس با جلوه هایی که خرجش شده. اما یک میلیارد معراجی ها خیلی گرونه چون هیچ بازدهی نداشته ، البته بازدهی پولیش برای تهیه کننده خوب بوده ولی بازدهی فرهنگی و هنری نداره ، چون ضعیف ساخته شده و حیف هزارتومن که خرج این فیلم بشه.
  • بی نام A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    1 1
    لطفا انلاین معراجی هارو به نظر سنجی بذار میفهمه که کجای کاره
  • بی نام IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    1 1
    به این نکته هم توجه داشته باشین که فیلمای ده نمکی فقط روی بازی خوب بازیگرا و تیکه ها و شوخی های هنجارشکنانش داره فروش می کنه نه به خاطر ارزش های هنری و موضوعی، اگه کارگردانای دیگه هم انقد تو این چیزا آزادی عمل داشتن فروش اینچنینی و بالاتر داشتن
  • بی نام A1 ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    2 0
    اين به خاطره كه فيلمه چ رو سياسيش كردن ، واقعا اگه اين همه حرف و حديث واسش درست نميشد بيشتر ميفروخت، كلا به نظر من آقاي حاتمي كيا در مقابل منتقدين زياد تندروي كرد
  • بی نام IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    7 3
    اگر ده نمکی می فروشه چون تقاضا داره...پس به جای گیر دادن به این بنده خدا به اطرافیانتون گیر بدید که سلیقه شونو بالا ببرند
  • بی نام A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    5 4
    من هم چ را دیدم هم معراجی ها اما با این همه تبلیغات هیچکدوم چنگی به دل نمی زذ
  • بی نام A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    1 1
    شما ایی که انتقاد به شوخی های فیلم ده نمکی میکنی بهتره بیشتر فیلم ببینی بعضی از فیلمها شوخی های خیلی زننده ای دارند که به چشم شما نمیاد اخه ده نمکی نساخته دلیل فروش بالای فیلم های ده نمکی اینکه در این 2 ساعت یه چیزی یاد میگیری روی یک مضامینی کار میکنه روی اخلاقیات و... ولی در فیلم های دیگه فقط وقتت رو تلف کردی و بس. سریال یانگوم رو ببینی بعض فیلمهای روی پرده سینماست.اخه یانگوم سخت کوشی رو یاداوری میکرد . دلیل شکست فیلمهای دیگه اینه که با 5 درصد زندگی مردم و یا کمتر ارتباط دارن فیلمهای بالا شهری هست نه پایین شهری.
  • مهدی IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    1 0
    خداییش طبقه حساس یک میلیارد و هفتصد خرجش شده اونوقت معراجی ها یک میلیارد ؟؟؟؟