اختتامیه جشنواره کاریکاتور بهره‌وری برگزار شد/ جاسبی: آب تا از سرچشمه نجوشد بی‌حاصل است

مراسم پایانی چهارمین دوره از جشنواره بین‌المللی کاریکاتور بهره‌وری با حضور عبدالله جاسبی و مهیمانانی از سفارت‌خانه‌های ازبکستان، یونان، صربستان، ترکیه و اروگوئه برگزار شد.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل ازسایت نخستان، در ابتدای این مراسم، دکتر رادفر با اشاره به وجود نابهره وری‌ها در جامعه، انتشار مفاهیم مدیریتی با زبان ساده‌تر را ایده اولیه شکل گیری جشنواره دانست. وی در ادامه، به استفاده از مفاهیم مدیریتی مشخص به عنوان الگو در این مسابقه پرداخت و افزایش ۳۰۰ درصدی شرکت کنندگان ایرانی در این دوره را نشانه تاثیر این الگوها در جامعه دانست.
او در ادامه افزود: «روح تجویز در آثار امسال بیشتر بود، تجویز به معنی به تصویر کشیدن علل بروز نابهره وری و به معنی به تصویر کشیدن راه حل آن.»
دکتر رادفر در پایان با اشاره به اینکه در این دوره از جشنواره، موضوع بهره وری در حوزه آموزش مورد تاکید بوده است، از همکاری مجتمع آموزشی خدیجه کبری(س) در بیست و پنجمین سالگرد تاسیس آن تشکر و قدردانی کرد.
در ادامه مراسم، جاسبی به عنوان یکی از مدیران مجموعه آموزشی خدیجه کبری که یکی از حامیان اصلی برگزاری این جشنواره بود،به سخنرانی پرداخت.
او با بیان این مطلب که سالگرد بیست و پنجمین سالروز تاسیس این مرکز با اختتامیه جشنواره کاریکاتور مصادف شده است از زیر ساخت‌هایی نام برد که با استفاده از دانش بهره وری، امکان پذیر می‌گردد.
در ادامه این برنامه نیز، نماهنگی از دانش آموزان مجتمع خدیجه کبری در خصوص طرح‌های شان به نمایش در آمد و از اعضای فعال و پرتلاش این مجموعه با اهدای نشانی تقدیر گردید. در این میان دکتر جاسبی، به عنوان مؤسس و رئیس هیأت امنای مؤسسه به همراه دکتر حسینی، دبیر هیأت امنا، خانم جاسبی و خانم تهرانی در بالای سن به تقدیر از اعضا پرداختند و با ذکر صلواتی از خانم عباسپور، یکی از مدیران در گذشته این مؤسسه به نیکی یاد شد.

در ادامه دکتر عبدالله جاسبی به بیان سخنانی در خصوص جایگاه جشنواره کاریکاتور بهره وری پرداختند. او با ذکر اشعاری از نظامی گنجوی، به تقدیر و تشکر از حامیان جشنواره پرداختند و به شباهت‌های کارکردی این جشنواره با مجتمع خدیجه کبری که در آستانه ۲۵ سالگی است، اشاره نمودند که هر دو از طوفان حوادث مختلف گذر نموده و جان سالم به در بردند.
جاسبی درادامه به مفهوم بهره وری اشاره کرد و گفت:«بهره وری مثل هر پدیده‌ای از این جنس, تلفیقی از دانش، مهارت و بینش است و این هر سه باید کنار هم قرار گیرد تا در یک بازه زمانی امکان تحقق آرمان یک جامعه با صفت بهره ور به وجود آید. در غیر این صورت، هر تلاشی چون آب ریختن به قصد روان ساختن رود است حال آن که تا آب از سر چشمه نجوشد بی حاصل است. این در مورد بهره وری و هرنوع ارزشی در چارچوب فرهنگ توسعه‌ای و اخلاق پیشرفت، مصداق دارد و می‌بایست بدان توجه شود.»

او در ادامه با اشاره به جایگاه آموزشی مجتمع خدیجه کبری افزود:«مجموعه خدیجه کبری فراتر از یک مجموعه صرفاً آموزشی، پاسخی بود به این نیاز؛ نیاز به یک الگوی متفاوت خاصه سازی شده، برآمده از ارزشها و باورهای بومی و دینی و مدرسه خدیجه کبری قصد داشت و امروز نیز دارد که معرف چنین الگو و رفتاری باشد. سرمایه گذاری بر روی این موضوع، مشارکت در توسعه ارزشهای یک جامعه وسهیم شدن دربیداری و باروری نسلی متفاوت است.»
در ادامه، گزارشِ هیأت داوران جشنواره توسط استاد بهمن عبدی قرائت گردید و سپس آرای به دست آمده به معرفی حضار رسید تا با نشان برگزیدگان برتر و نفرات شایسته تقدیر، تندیس و لوح تقدیر جشنواره به همراه اهدای مبالغ نقدی برندگان، صورت گیرد.

طبق آرای هیأت داوران، آقای هیکابی میراچی از ترکیه و خانم عاطفه یاریان از ایران، به ترتیب عناوین اول و دوم را کسب نمودند. جایگاه سوم، مشترکاً به آقایان محمود آزادنیا از ایران و والنتین دروژینین از روسیه اختصاص یافت. همچنین از ۲۰ کودک منتخب نیز که آثاری ساده اما دلنشین را به دبیرخانه جشنواره فرستاده بودند، تقدیر به عمل آمد.
قرار است طی هفته آینده نمایشگاهی از آثار شرکت‌کنندگان در فرهنگسرای بهمن، خاوران و اشراق برگزار شود.

45۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دانشجوی آزاد A1 ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
    2 0
    آقای جاسبی همون بهتره برگردن به دانشگاه آزاد وضعش زیاد جالب نیست از وقتی رفتن