فارس نوشت:

مدیر شبکه سه سیما گفت: حق پخش المپیک ۲۰۱۶ از هم اکنون خریداری شده که رایت ماهواره‌ای انحصاری به زبان فارسی است و شبکه‌های فارسی زبان دیگر اجازه پخش آن را ندارند.

مجید زین‌العابدین، مدیر شبکه سه سیما، بعد از ظهر امروز در نشست خبری با حضور خبرنگاران برنامه‌های نیمه دوم برنامه‌های نیمه دوم سال ۹۳ را تشریح کرد.

بنا بر این گزارش، زین العابدین در این نشست گفت: به خاطر مناسبت‌ها و تغییر ساعت دچار تغییرات جدید می‌شود. در سال ۹۳ نیز ۳ سریال به صورت قطعی روی آنتن می‌رود. «زخم» به کارگردانی مسعود آب پرور از ۱۲ مهر شروع می‌شود که در حوزه اجتماعی و پلیس است و به صورت مشترک با نیروی انتظامی ساخته شده است. دومین سریال نیز «همه چیز آنجاست» به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی است که پخش آن از اوایل آذر آغاز می شود و ۵۰ قسمت است. «شمعدونی» با ۵۰ قسمت به کارگردانی سروش صحت سومین سریالی است که از اوایل بهمن آغاز می‌شود و پخش آن تا پایان سال ادامه دارد.

زین‌العابدین درباره سریال نوروزی شبکه سه نیز عنوان داشت: سریال نوروزی این شبکه به دلیل تقارن با ایام فاطمیه با نام «بانوی آسمان‌ها» به نویسندگی و کارگردانی محمدحسین لطیفی و تهیه‌کنندگی رضا جودی ساخته می‌شود که پیش از این تجربه موفق «صاحبدلان» را از آن‌ها دیده بودیم. برای ماه مبارک رمضان نیز گزینه اول ما سریال «سبو» به تهیه‌کنندگی مهران مهام و ایرج محمدی را داریم که به کارگردانی برزو نیک‌نژاد ساخته خواهد شد. در حال حاضر یک گزینه دیگر هم داریم که هنوز تائید نشده است.

مدیر شبکه سه سیما بخش دیگری از سخنان خود را به سریال‌های در حال ساخت این شبکه اختصاص داد و گفت: سریال «سیگنال موجود است» به کارگردانی مهدی مظلومی روزهای پایانی تولید را می‌گذراند که فعلا برای پخش آن برنامه‌ای نداریم و پیش‌بینی ما بعد از نوروز ۹۴ است. ضمن اینکه وقتی از زبان عوامل زمان پخش اعلام می‌شود قابل استناد نیست و باید صحت و سقم آن از شبکه تائید شود.

وی ادامه داد: سیداحمد کاشانچی نیز آبان ماه سریال «نگین» را کلید می‌زند که نگارش آن به تازگی به پایان رسیده است. سریال دیگر «روزگاران» نام دارد که در ۲۶ قسمت ساخته خواهد شد و درباره سبک زندگی است. این مجموعه به تهیه‌کنندگی محمد هاشمی اصل تولید خواهد شد. کارگردان اثر هنوز مشخص نشده است. سریال «یادش بخیر پاییز» نیز یک سریال ۶۰ قسمتی است که محمدرضا شفیعی و هادی مقدم دوست تهیه و کارگردانی آن را برعهده دارند و نویسندگان آن سعید نعمت‌الله و هادی مقدم دوست هستند. این سریال اوایل امسال کلید می‌خورد. سریال یادش بخیر پاییز یک سریال اجتماعی است که به خاطرات خوش سربازی می‌پردازد.

زین‌العابدین تصریح کرد: سریال پژمان ۲ نیز در ۲ بخش تولید می‌شود. بخش اول نسخه سینمایی است که ابتدای زمستان کلید می‌خورد و بخش دوم آن نیز یک سریال ۱۵ قسمتی است. فیلمنامه بخش سینمایی نوشته شده و در حال بازنویسی است. در حوزه طنز نیز یک سریال با نام «زشت‌و زشت‌تر» داریم که نویسنده آن سیدامیر حسینیان است. سریال ۱۳ قسمتی «پریا» نیز به تهیه‌کنندگی اسماعیل عفیفه با داستانی از سعید فرهادی ساخته خواهد شد. البته اگر مشکلات مالی مواجه نباشیم همه برنامه‌ریزی‌ها درست پیش خواهد رفت و از این به بعد سریال‌های هرشبی را در روزهای پنجشنبه و جمعه نیز پخش می‌کنیم.

وی درباره برنامه‌ریزی شبکه سه در حوزه ورزش نیز توضیح داد: نگاه رسانه ملی به ورزش یک نگاه توسعه‌گراست و پخش مسابقات ورزشی رویدادهای مهم در دستور کار است و همین طور که بازی‌های آسیایی را به صورت زنده پخش می‌کنیم، بازی‌های دیگر را هم به روی آنتن می‌بریم. بازی‌های اینچئون آسیا از سال گذشته مورد بررسی قرار گرفت و کارهای پوشش برنامه‌ها انجام شد. رایت بازی‌های جام ملت‌های آسیا که در دی‌ماه پخش می‌شود نیز از هم اکنون خریداری شده است. حتی رایت المپیک ۲۰۱۶ نیز خریداری شده است و این حق پخش، رایت ماهواره‌ای انحصاری به زبان فارسی است که شبکه‌های فارسی زبان دیگر اجازه پخش آن را ندارند.

وی گفت: بازی‌های پارآسیایی نیز از ۲۳ مهر آغاز می‌شود. از ۴۵ کشوری که در این بازی‌ها حضور دارند تنها ۳ کشور خواهان خرید حق پخش زنده مسابقات بودند و علی‌رغم ارسال تیم رسانه‌ای، ما مجبور به ضبط مسابقات و پخش آن‌ها به صورت غیر زنده هستیم. ما رویکرد مستندسازی در حوزه ورزش را هم دنبال می‌کنیم و در کنار پخش زنده مسابقات، مستندهایی که در همان زمینه تولید شده را هم پخش کنند.

زین العابدین گفت: ما دین و حق خودمان را به رشته‌های ورزشی جز فوتبال نیز با پخش زنده مسابقات آن‌ها ادا می‌کنیم. همچنین از مجریان و گزارشگران جدید نیز در حوزه ورزش استفاده خواهد شد و به همین منظور در کنار پیشکسوتان حضور جوانان را هم داریم.

وی افزود: سری دوم «آقای گزارشگر» برای نوروز ۹۴ تولید می‌شود با این تفاوت که تنها به فوتبال نمی‌پردازد و همه رشته‌های ورزشی مانند وزنه‌برداری، والیبال، کشتی و ... را هم در بر می‌گیرد. همچنین از اوایل آبان ماه تله‌فیلم‌های راه یافته به بخش نهایی جشنواره جام جم نیز از اوایل آبان ماه هر شب به روی آنتن می‌بریم تا مورد قضاوت مخاطبان قرار گیرد. از سال ۹۲ نیز پخش مجموعه‌های خارجی را به حداقل رساندیم. الان هم ۲ سریال خورشید و ماه که کره‌ای است و گروه تجسس را داریم.

زین‌العابدین اظهار داشت: شبکه سه همچنین ۲ برنامه جریان محور دارد. یکی «بعضی‌ها» با اجرای سیدعلی ضیاء است که به صورت شبانه یک الی دو شب از هفته آینده به مناسبت عید غدیر پخش می‌شود و مهمانان آن نیز از حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و... است. برنامه «پشت صحنه» هم با اجرای احسان علیخانی در زمستان ۹۳ داریم. سری قبل پشت صحنه به ورزشکاران اختصاص داشت اما در سری جدید شاهد حضور نخبگان فرهنگی، هنری، علمی و سیاسی در کنار ورزشکاران خواهیم بود. یک برنامه جدید به نام «تازه نفس» به تهیه‌کنندگی محمود سلامیان داریم که از هفته آینده هر روز عصر پخش می‌شود. این برنامه به دوره گذر از نوجوانی به جوانی اختصاص دارد.

مدیر شبکه سه درباره برنامه برنامه‌های مستند نیز توضیح داد: علاوه بر برنامه‌های شوک و مکث یک برنامه جدید به نام «شهر گمشده» داریم که بازخوانی زندگی عزت‌الله مطهری موسوم به عزت شاهی است. یک مستند ۳۰ قسمتی دیگر به تهیه‌کنندگی ایمان گودرزی داریم که تاریخ جنگ را ورق می‌زند. مستند «بازسازی عتبات» نیز در 13 قسمت ایام محرم پخش می‌شود.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 377668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • befermatooo A1 ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    11 1
    پخش سریال خارجی را به حداقل رساندیم ؟؟
  • محمد A1 ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    13 7
    بله فیلم خارجی رو کم کردید ولی در عوض تا تونستید سریالهای تکرای دهه هفتاد پخش کردید
  • حسین IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    113 4
    اصلا سریال خارجی پخش نکنید سنگین تره، چون سر و ته سریال رو میزنید آدم هیچی نمی فهمه.
  • بی نام IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    92 5
    خدایا شکرت المپیک پخش میشه. از خوشحالی تو پوست خودم نمیگنجم. وای باورم نمیشه عجب اتفاق با شکوهی. سریال خارجی هم پخش نمیشه وای چقدر ما خوشبختیم که سریال های ضعیف اونا رو نمی بینیم. وای....
  • یاسر A1 ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    81 5
    واقعا تاسف اواسه شبکه 3 شبکه ای که به اسم شبکه جوانه اما دریغ از پخش سریالجوون پسند... آخه چرا باید سریال های داخلی رو ببینیم :
  • بی نام IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    13 5
    حالا شما اگه این خبر خوش و نمی دادین فکر می کنید مردم از پخش ماهواره ای مسابقات محروم می موندند
  • بی نام IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    9 2
    خبر خوش
  • بی نام A1 ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    16 7
    فکر کردید کار خیلی خوبی انجام دادید؟ نه فقط بودجه مملکت رو دور ریختید چون ورزش زنان که قابل پخش نیست ورزش مردان هم اگر تماشاگرها دیده بشوند با سانسور 30 الی 50 درصدی پخش میشه یعنی در کل فکر می کنم به اندازه نصف چیزی که خریداری شده قابل پخش است
  • بی نام A1 ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    10 5
    آخه این چه کاری بود. ما می خواستیم بازی ها رو بدون سانسور از جم ببینیم.
  • بی نام FR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    10 12
    هیچ فرقی نمی کنه؛چون کسی نگاه نمی کنه
    • آقای خاص A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      0 0
      چون شما نگاه نمی کنید.دلیل نمیشه بقیه نگاه نمی کنند. المپیک بزرگ ترین فستیوال ورزشی دنیا ست که تمام مردم جهان نگاه می کنند.
  • بی نام A1 ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    5 6
    کسی از زمان پخش سریال افسانه ماه و خورشید خبری نداره؟؟؟
    • یاسر IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
      6 0
      نه انگار پخشش نمیکنن میدونستین این فیلم تیزرش اواخر بهمن پخش شد یه دفعه برنامه ی گلخانه گفت به دلیل مشکل فنی پخش نمیشه و بعد عید یا فصل بهار پخش میکنن فیلمشو اگه ببینین متوجه میشین که پخشش سخته به خاطر سخت گیری صدا و سیما درباره ی راهبه ها فیلمشو بایگانی کردن فیلمی که یه بار تا وسطا دوبله شد اما دوباره با مدیریت خانوم شکوفنده دوباره دوبله کردن
  • بی نام A1 ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    1 0
    خسته نباشید واقعا ....فکر می کنید خیلی هنر می کنید در حالی که شبکه های خصوصی مسابقات ورزشی زنده رو پخش می کنن هیچ منتی هم سر بیننده نمی ذارن شما با این حجم بودجه و آنتن فروشی پخش زنده نصفه نیمه رو خبر خوش اعلام می کنید بله وقتی سریال خارجی پخش نمی کنید سریال های ایرانی رقیبی نمی ببینند این میشه که می بینیم نمی دونم با چه زبونی تشکر کنم