رسا نوشت:

امام جمعه قم ائتلاف آمریکا با دیگر کشورها برای مبارزه با داعش را فریب دانست و گفت: آمریکایی‌ها به دنبال بهانه‌ای برای حضور نظامی در عراق هستند، ولی باید بدانند اگر وارد این کشور شوند گرفتار گرداب مشکلات و مصائب می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) در نماز جمعه این هفته قم که در حرم بانوی کرامت برگزار شد، به بررسی اهداف پشت پرده ائتلاف آمریکا با دیگر کشورها برای جنگ با گروهک تروریستی داعش پرداخت.

وی گفت: 25 کشور جهان به سرکردگی آمریکا اقدام به تشکیل ائتلاف نادرست کرده و گفته‌اند که جمهوری سلامی ایران را به این ائتلاف دعوت نمی‌کنند؛ نخست باید گفت دعوت نکردن از ایران اسلامی برای حضور در این ائتلاف غلط، افتخار و سربلندی برای ما است.

امام جمعه قم تصریح کرد: آمریکایی‌ها حتی در دعوت نکردن ما به ائتلاف نیز دروغ می‌گویند؛ چرا که جان کری به آقای ظریف و سفیر آمریکا به سفیر ما موضوع دعوت را گفته بود و برخی از مسؤولان نیز اعتراضی نداشته‌اند، ولی رهبر معظم انقلاب این موضوع را نپذیرفته و فرمودند «دست آمریکایی‌ها به جنایت و خون آلوده است».

وی تأکید کرد: این ائتلاف آمریکا نیز راه به جایی نمی‌برد، چرا که در جنگ علیه مردم و دولت سوریه ائتلاف کردن ولی هیچ غلطی نتوانستند بکنند؛ همچنین قصد جدی مبارزه آمریکا با داعش فریبی بیش نبوده و این گروهک تروریستی دست ساز و دست نشانده خودشان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی حضور نظامی در عراق و سوریه را از اهداف آمریکا برای جنگ با گروهک تروریستی داعش خواند و اظهار داشت: آمریکایی‌ها به دنبال بهانه‌ای برای حضور نظامی در عراق هستند، ولی باید بدانند اگر وارد این کشور شوند گرفتار گرداب مشکلات و مصائب می‌شوند.

وی عنوان کرد: آمریکا حامی اصلی رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر علیه مردم فلسطین بود که با شکست خفت بار این رژیم داغ ننگی بر پیشانی آمریکا زده شد و این کشور می‌خواهد با حضور تبلیغاتی بر این ننگ سرپوش بگذارد.

تولیت آستانه مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) اذعان داشت: فتوای مرجعیت شیعه، حضور مردمی و ارتش عراق کمر داعش را شکسته و می‌شکند.

امام جمعه قم در ادامه سخنان خود با اشاره به دیدار نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری با رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: رهبری در این دیدار فرمودند «نظم کنونی جهان روبه زوال بوده و نظم جدیدی در حال شکل گیری است و ما می‌توانیم به وسیله فرهنگ، علم، فناوری و اقتصاد در این باره ایفای نقش کنیم».

وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و مدارس نقش مهمی را می‌توانند در عرصه‌های مختلف به ویژه فرهنگ و علم داشته باشند؛ خوشبختانه پس از انقلاب پیشرفت‌های صورت گرفته ولی کافی نیست؛ دانشگاه‌ها نباید به باشگاه سیاسی تبدل شوند؛ بصیرت افزایی در جهت رشد علمی، فناوری، فرهنگی، ایمانی دانشگاه‌ها و دانشجویان بسیار خوب است، ولی نباید دانشجویان را ابزار سیاسی برای گروه‌ها و احزاب قرار دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس نیز بیان داشت: دفاع مقدس یک امتحان بزرگ الهی بود که ملت ما را آب دیده کرد، مردم در این دفاع نشان دادند که مایل به جنگ نیستند ولی دودمان متجاوزان به این آب و خاک را بر باد می‌دهند.

وی ادامه داد: نصرت الهی به سبب ایمان صحیح، بصیرت بالا، اقدامات مجاهدانه مردم برای تحقق آرمان‌های انقلاب و مقاومت تا پایان کار شامل ملت ما در طول هشت سال دفاع مقدس شد.

تولیت آستانه مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) خواستار ارائه حقیقت دفاع مقدس از سوی نویسندگان و کارگردانان شد و خاطرنشان کرد: گاهی فیلم‌هایی درباره دفاع مقدس به نمایش در می‌آید که حقیقت کار رزمندگان را نشان نمی‌دهد، رزمندگان ما افرادی صادق و مخلص بودند؛ ولی گاهی در فیلم‌ها برای جذب مخاطب یا کسب درآمد آنها را افرادی ساده لوح معرفی می‌کنند.

وی بیان داشت: حتی گاهی نشان می‌دهند که رزمندگان خود را برروی مین می‌اندازند، در حالی که آن‌ها با تفکر و برنامه‌ریزی دقت کارهای را پیش می‌برند؛ در این زمینه باید بسیار مراعات کرد و برای عوام پسندی و یا جلب مشتری مطلب دیگری را بیان نکرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به ابراز علاقه مردم، مراجع تقلید و مسؤولان به رهبر معظم انقلاب در طول درمان ایشان نیز بیان داشت: این ابراز محبت منحصر به داخل کشور نبود و نشانگر عمق راهبردی انقلاب است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز با مدیریت صحیح نحو اطلاع رسانی ضمن خلع سلاح امپراطور رسانه‌ای دشمن، الگو جدیدی را در تعامل صادقانه با مردم بیان کردند که مسؤولان باید از همین روش استفاده کنند.

4545

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناصر A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    7 1
    فقط همبستگی ملت عراق با کمک ابر قدرتها توانستند داعش وحشی را شکست بدهند خصوصا نیروهای پیشمرگ کردهای عراق و ترکیه نقش بسزایی داشتند .