تسنیم نوشت:

کارگردان «شهر موش‌ها» معتقد است که جهان کودک بدون عروسک، جهانی خالی از خیال‌پردازی و رویا‌پردازی است.

مرضیه برومند تهیه کننده و کارگردان سینمای کشورمان، چهارشنبه شب میهمان برنامه «زنده باد زندگی» از شبکه دو سیما بود.

خالق اثر «شهر موش‌ها» با حضور در برنامه «زنده باد زندگی» به بررسی نقش عروسک‌ها در زندگی و تربیت و رشد کودکان اشاره کرد و جهان کودک را بدون عروسک، جهانی خالی از خیال‌پردازی و رویا‌پردازی دانست.

وی با گذری به گذشته به تغییر رفتار کودکان اشاره کرد و گفت: در گذشته مادر بزرگ‌ها و مادران وقت بیشتری برای بازی با کودکان خود داشتند. مادران و مادربزرگ‌ها برای کودکان عروسک می‌ساختند اما متاسفانه در جهان پر درد امروزی والدین وقت کمتری برای بازی با کودکان دارند و در نتیجه کودکان به فضای مجازی و بازی‌های رایانه‌ای پناه می‌برند. البته نباید فراموش کرد که ما هم کار کاری کردیم و موسسات فرهنگی و آموزش و پرورش هم در این جریان نقش داشتنند.

برومند در رابطه با کودکان جنگ گفت: با دیدن تصاویر کودکان غزه و جنگ و همینطور شنیدن و دیدن اخبار پیرامون کشورهای همسایه به تنها چیزی که فکر می‌کنم وحشت و ترسی است که در دل کودکان به جای بازی کردن و شاد بودن جوانه می‌زند. آرزوی قلبیم این است که هیچ کودکی در جهان آرامش کودکانه را جایگزین وحشت و ترس نکند.

دبیر پانزدهمین جشنواره بین المللی عروسکی «تهران مبارک»، این جشنواره را اتفاقی خوب و تاثیر گذار در عرصه کودک و نوجوان دانست و اضافه کرد: از سال ۱۳۶۸ تا به امروز این جشنواره ادامه دارد. که در اوایل بصورت سالانه و بعد از مدتی بصورت دو سالانه برگزار می‌شودهمه کشور‌ها در جهان عروسکی برای معرفی آیین سنتی خود دارند و ما هم در این دوره با انتخاب مبارک عروسک نام آشنای ایرانی اسم جشنواره را (تهران مبارک) گذاشتیم.

این جشنواره از تاریخ ۲۲ تا ۲۹ شهریوردر حال برگزاری است و از ۹ کشور جهان (امریکا، هلند، اسپانیا، افغانستان، چین، صربستان، ارمنستان، آلمان و کردستان عراق با مشارکت ایران) شرکت‌کننده داریم که متاسفانه علیرغم نامه‌نگاری‌های بسیار با کشورهای اسلامی منطقه نماینده‌ای از آن‌ها در جشنواره نداشتیم. از شروع جشنواره استقبال با شکوهی در تمام رده‌های سنی شاهد هستیم و امیدوارمی تا رو پایانی جشنواره این حضور ادامه داشته باشد.

وی در پایان حضورش در برنامه «زنده باد زندگی» علت کم کاریش در تلویزیون را کم لطفی مسئولان دانست و از آنان خواست تا توجه ویژه‌ای به کار کودک و نوجوان کنند و سرمایه گزاران را به حضور در این بخش تشویق کنند.

برومند تاکید کرد شبکه دو خانه من است و من همیشه علاقه‌مند به کار در ابن شبکه هستم.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    2 2
    ک مثل کوپول