عماد افروغ که برای رونمایی کتاب «سینمای ملی و جهانی شدن» به دفتر انتشارات سروش آمده بود گفت که دوست دارد بخشی از حرف‌هایش به گوش ابراهیم حاتمی‌کیا برسد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم رونمایی و نقد و بررسی این کتاب با حضور عماد افروغ، مهدی فضائلی و شهاب اسفندیاری مولف این کتاب برگزار شد.

عماد افروغ در بخشی از این نشست با بیان این مطلب که من برای آثار ابراهیم حاتمی‌ احترام زیادی قائلم، گفت:«با برخی از این آثار مثل «از کرخه تا راین» یا «آژانس شیشه ای»  هنوز هم زندگی می‌کنیم.»

نماینده پیشین مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقدهایی که امروز برخی به آثار حاتمی‌‌کیا وارد می‌کنند، گفت:«می‌گویند شما در آثارتان درد جنگ را داشته باشید و کاری به پس از جنگ نداشته باشید. این حرف اشتباه است و معنای آن نگاه منقطع به تاریخ داشتن است.»

او با بیان این که من این نگاه را قبول ندارم، از انتقال مفاهیم جنگ تجمیلی به نسل های آینده، به عنوان کار ارزشمند ابراهیم حاتمی کیا نام برد و گفت:«من یک نکته را در مورد ایشان، هیچوقت نتوانستم، هضم کنم. آن هم حرفی بود که ایشان در نشست سینماگران با رهبر انقلاب اسلامی گفتند.»

به گفته افروغ، حاتمی کیا در این نشست گفته بود که به ما سینماگران درجه بدهید. افروغ گفت:«این سخن مرا شکست چون هرچه می کشیم از این درجات، تیترها و عناوین است. خود حاتمی‌کیادر فیلم «دیدبان» به زیبایی  روابط طولی را به تصویر کشیده و در آن درجه و مسائل دیگر معنا نداشت.»

او تاکید کرد:«دوست دارم به گوش آقای حاتمی‌کیا برسانید که هر چه می کشیم از این تمدن سازی صوری و کاذب است که تمام عرصه کشور را هم فرا گرفته است.»

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    74 14
    دم شما گرم. مقوله فرهنگ درجه و مدال ندارد. به گمانم ایشان باید بیشتر زندگینامه مشاهیر فرهنگی را بخواند.
  • بنگاه حمل و نقل پیام های منتقدین US ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    25 19
    به گوش ایشان رسید. لطفا آدرس بدهید صورتحساب بفرستیم. بعد هم ما مخلص شما عزیز فرهیخته هستیم ولی شما تلفن و ایمیل و نامه و این چیزها استفاده نمی کنی که یه پیغام را مجبوری اینجوری بفرستی.
  • حامد دانا A1 ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    13 11
    اطلاع دقیقی از آن جلسه و حرف آقای حاتمی‌کیا ندارم، ولی با شناختی که از ایشان دارم به نظر می‌رسد سخن او کنایه‌آمیز بوده است. چون مدتی بود که ایشان با درجه‌دارها برای ساختن فیلم دفاع مقدس مشکل داشت. تا جایی که تجهیزات نظامی و حتی شهرک سینمایی دفاع مقدس نیز به سختی در اختیارش قرار می‌گرفت.
  • مرتضی IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    7 5
    آقای افروغ انسان محترمی است،با این که بعضا با تفکرات ایشان مشکل دارم اما ایشان را همیشه انسان با شرفی دیدم.
  • بی نام US ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    8 10
    کلا بعضی اعتقاد دارند آقای حاتمی کیا تازگیها کمی مغرور شده است.
  • بی نام A1 ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    14 18
    ده نمکی و حاتمی کیا و مجیدی هم مسیر هستند و در قلب ملت جا دارند.
    • بی نام IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
      8 1
      نمکی توی زبون مردمم جانداره چه برسه به قلب
  • ساحل IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    4 1
    مقایسه ده نمکی با ابراهیم حاتمی کیا اصلا صحیح نیست هم مسیر هستند؟؟ حاتمی کیا هنرمند واقعی هستش و باورهای خودشو داره و حفظ باورهاشو به سوت و کف و حمایت قشرهای مختلف جامعه نمی فروشه.
  • یونس A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    0 1
    ده نمکی و حاتمی کیا عجب قیاس اشتباهی میان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمین تا آسمان است