وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اهمیت تامین رفاه حال ساکنان مجاور فرودگاه مهرآباد از توقف پروازهای این فرودگاه از ساعت 24 تا 5 صبح طی دو ماه آینده خبر داد.

عباس آخوندي كه پيش از ظهر امروز (يكشنبه) در مراسم افتتاح اپرون شرقي (پاركينگ هواپيما) و تاكسي وي فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران سخن مي گفت، ا‌ظهار داشت: قرار است كه تمام پروازهاي هوايي در فرودگاه مهرآباد از ساعت 24 تا 5 صبح متوقف شود و مقدمات انجام اين كار در حال آماده سازي است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین وي در پاسخ به سوال خبرنگاري توضيح داد: انتقال فرودگاه مهرآباد به فرودگاه هاي ديگر به اين سادگي نيست و حرف هايي كه در اين زمينه گفته مي شود زمان بر است.

وزير راه و شهرسازي افزود: بيشتر كشورها در فرودگاه هايي كه در داخل شهرهاي بزرگ هستند زمان نشست و برخاست هواپيماها را ساماندهي مي كنند و اين روش امروز در بسياري از شهرهاي بزرگ جهان انجام مي شود.

وي گفت: فرودگاه امام(ره) براي پذيرش همه پروازهاي مهرآباد ظرفيت ندارد و هم اكنون سالانه تنها پنج ميليون مسافر از فرودگاه حضرت امام خميني(ره) جا به جا مي شوند.

وزير راه و شهرسازي اظهار داشت: پروژه اپرون شرقي فرودگاه مهرآباد امروز به بهره برداري رسيد و ما تلاش مي كنيم طي سه ماه آينده نيز پروژه اپرون غربي مهرآباد به بهره برداري برسد.

وي در بخش ديگري از سخنانش در خصوص افزايش ناوگان هوايي كشور يادآور شد: بخش خصوصي اجازه دارد از محل صندوق توسعه ملي براي توسعه ناوگان حمل و نقل هوايي كشور سرمايه گذاري كند و هر سرمايه گذاري كه تمايل دارد مي تواند طرح خود را در اين زمينه ارايه دهد، ضمن اينكه در مدت اخير 10 فروند هواپيما نيز به ناوگان هوايي كشور اضافه شده است.

گفتنی است وزير راه و شهرسازي امروز با حضور در اپرون شرقي فرودگاه مهرآباد به طور رسمي آن را افتتاح كرد.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسام A1 ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    41 6
    اپرون شرقي فرودگاه يعني چه؟؟
    • بی نام IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
      3 0
      اپرون پارکینگ هواپیمایی که در بخش شرقی فرودگاه قرار داره.
    • بی نام A1 ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
      2 0
      خوبه جلوش تو پرانتز نوشته پارکینگ هواپیما
  • بی نام A1 ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    3 0
    کافی یه سر به فروش بلیط ها بزنید و ببینید که مدت هاست این قانوت رعایت میشه و چیز جدیدی نیست
  • بی نام IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    4 0
    آقای وزیر لطفاً بفرمایید پرواز ساعت 11یا12 با دوساعت تاخیر کی پرواز خواهد کرد؟
  • علی از جنوب A1 ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    1 1
    ببخشید نظرمو اینجا مینویسم.آقای دکتر تو رو خدا یه نظارتی به آزمون ورود به حرفه مهندسان عمران محاسبات ،که توسط دفتر مقررات ملی برگزار میشه داشته باشید.چندین سوال بصورت مبهم و با اطلاعات ناقص داده میشه و در زمینه آموزش واقعا جز چاپ کتاب کاری انجام نمیدن.اگه امکانش باشه دفتر مقررات ملی رو بزارید زیرمجموعه خود نظام مهندسی،تا ما داوطلبا بین این عزیزان نسوزیم متشکرم.
  • حسین GB ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    2 1
    بخش خصوصی از جیب مردمصندوق توسعه ملیسرمایه گزاری کنه.این شد بخش خصوصی یا اقازاده ها
  • طبس،نگین کویر IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    2 0
    با سلام. چرا دیگر از حادثه سقوط هواپیمای آنتونف140به مقصد طبس حرفی گفته نمیشود. مگر قرار نبود علت این حادثه اعلام شود. به همین زودی مرگ 40 هموطن خود را فراموش کرده اند؟؟؟ شما که هیچ وقت نظرات بنده را منتشر نمیکنید ولی لطفا به احترام کشته شدگان این حادثه، این مورد را منتشر کنید.
  • بی نام IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    1 0
    دست شما درد نکند که به فکر مردم هستید اما از 24 تا 5 صبح که هواپیما ها را تست و موتور ها رو روشن می کنند صداش کمتر از پرواز هواپیما ها نیست