فارس نوشت:

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه فرودگاه مهرآباد و فرودگاه امام از طریق ریل به یکدیگر متصل می‌شوند گفت: در راستای هدایت پروازهای عبوری از فضای کشور باید حدود ۲۵۰ میلیون دلار در توسعه سیستم راداری هزینه کنیم.

عباس آخوندی امروز پیش از مراسم افتتاح اپرون شرقی فرودگاه مهرآباد گفت: صنعت هوانوردی ایران آماج تحریم‌های غرب بوده است اما همواره توانست خود را پابرجا نگه دارد.

او ادامه داد: سهم صنعت هوانوردی در کل صنعت جابه‌جایی کشور کمتر از 5 درصد است اما به دلیل سرعت جابه‌جایی اهمیت خاصی دارد.

او با بیان اینکه در 5 ماه ابتدایی امسال میزان نشست و برخاست هواپیماها 10 درصد در بخش مسافر و 17 درصد در بخش بار رشد داشته است گفت: با توجه به آرامشی که در روابط بین‌الملل حاکم شده است طرح‌های فراوانی برای سرمایه‌گذاری عرضه کرده‌ایم و مشوق‌هایی برای بخش خصوصی داریم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: هم‌اکنون سالانه 5 میلیون مسافر از فرودگاه امام جابه‌جا می‌شوند که لازم است این رقم به 50 میلیون نفر افزایش یابد.

آخوندی گفت: در حال حاضر 145 فروند هواپیما در ناوگان هوایی کشور فعال است که باید به 500 فروند ارتقا یابد.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: موقعیت جغرافیایی ایران فضای مناسبی برای عبور هواپیماهای خارجی فراهم کرده است و این رقم امروز به 900 پرواز هر روز هم رسیده است.او گفت: راه‌های هوایی جدیدی با هماهنگی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ایجاد کرده‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: برای ارائه خدمت به مردم در پروازهای داخلی نیازمند فرودگاهی در دسترس هستیم بنابراین توسعه و بهبود کیفیت فرودگاه مهرآباد باید مورد توجه باشد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: کیفیت ترمینال‌ها، پذیرایی از مسافران، توسعه اپرون‌ها و باند پروازی در کنار ایرساید باید صورت پذیرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: سرمایه‌گذاری در برج، کنترل مراقبت و سیستم راداری نکات مهمی است در این راستا نیازمند سرمایه‌گذاری 250 میلیون دلاری هستیم تا سیستم راداری کشور را به روز کنیم و پروازهای عبوری را از فضای کشور هدایت کنیم.

او گفت: از جمله برنامه‌های هدفگذاری شده اتصال فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی(ره) از طریق ریل است؛ و حتی لازم است فرودگاه پیام را به این دو فرودگاه از طریق ریل متصل کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: همچنین پیش‌بینی کرده‌ایم در فرودگاه امام بندر خشک راه‌اندازی کنیم.

او از افتتاح سالن حجاج فرودگاه امام از روز جاری خبر داد و گفت: از این پس کل پروازهای حج از فرودگاه امام انجام خواهد شد.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    29 0
    بعد می گن چرا همه بلند می شن میان تهران
    • بی نام A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
      6 1
      تهران يك شهر ده ميليون نفريه كه به اين زيرساختها زودتر از باقي شهرها نياز داره. اگه مردم صبر داشته باشند به بقيه شهرها هم ميرسه
    • محمد A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
      3 2
      این امکانات حتی در پایتخت کشورهایی بسیار عقب مونده تر از ایران هم وجود داره. لازمه که بزرگترین فرودگاه های کشور از چنین امکانات اولیه ای برخوردار باشن. بنابراین هیچ ربطی به رشد جمعیت تهران نداره این کارها.
    • بی نام IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
      5 5
      ینی مایی که تهرانیم هر روز میریم اتوبان قم هواپیما سواری ؟؟؟ اگه مردم امنیت و آرامش و رفاه میخوان باید تو شهرای خودشون بمونن و اونجا رو آباد کنن نه اینکه بیان تهران رو از اینم خراب ترش کنن
  • بی نام IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    2 4
    فرودگاه قم رو هم پيگيري كنيد لطفا
  • بی نام A1 ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    2 0
    دمت گرم آخوندی خیلی مردی به مولا
  • بی نام A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    9 1
    آيا بهتر نيست قبل از هر تصميم گيري در مورد فرودگاه امام، ابتدا متروي اين فرودگاه راه اندازي شود چون ريسك تصادف در اتوبان قم و ساوه بسيار زياد است و بايد منتظر حوادث تلخ بود. علاج واقعه را بايد قبل از وقوع انجام داد.
  • محمد A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    3 1
    این وعده ها فقط گزافه گویی است .وزیر محترم راه و شهرسازی باید توجه کند که آیا این طرحها با بودجه دولت عملی هست یاخیر . نباید شعاری عمل کرد
  • محسن44 IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    3 0
    ازسال 87 دارند متصل میشوند.: قرار بر این بود خط 1 مترو به فرودگاه امام در سال 87 متص..........................ل شوند ول فاص...................................................................................................................له زیاد بوده
  • بی نام A1 ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    1 4
    عوض اینکه مهرآباد رو جمع کنن تازه میخوان...واقعا که