عوامل اجرایی حج۹۳ از جمله؛ مدیران کاروان‌ها، روحانیون، پزشکان و زائران می‌توانند اخبار واطلاعات مربوط به کاروان‌های خود قبل از سفر حج و حین سفر، خاطرات و اتفاقات مهم، تصاویر ویژه از زیارات و غیره را برای انتشار در پایگاه حج ارائه دهند.

‬‎به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مديرمسؤول پايگاه اطلاع رساني حَج اظهار داشت: همزمان با آغاز اعزام زائران و حجاج ايراني به سرزمين وحي، زائران و عوامل اجرايي حج و زيارت از جمله مديران، روحانيون، پزشكان و... مي‌توانند اخبار، اطلاعات و تصاوير خود از فرآيند حج و زيارت را جهت انتشار در رسانه‌ها به پايگاه اطلاع رساني حج ارسال دارند.

حجت‌الاسلام روزبه بركت‌رضايي، ارسال اخبار و گزارشهاي روزانه براي انتشار در پايگاه اطلاع رساني حج و رسانه‌هاي كشور، تقويت روح باورهاي ديني، قانونگرايى، انضباط اجتماعى، روحيه كار جمعى، پرهيز از اسراف و اهتمام به استفاده بهينه از فرصت‌هاي زيارتي، مقابله با جريانات انحرافى در حوزه دين و زدودن خرافات و موهومات و ارتباط موثر با زائران نخبه و استفاده از توانايي هاي زائران در ارتقاء بخشي امور ارتباطات و اطلاع رساني زيارت، را از اهداف راه اندازي اين شبكه دانست.

وي توجه به زائران جوان به ويژه دانش آموزان، دانشجويان و طلاب، توجه به زائران ايثارگر و خانواده‌هاي شهدا، تبيين و تشويق زيارت دسته جمعي، ترسيم فضاي معنوي و واقعيات زيارات براي زائران؛ قبل از سفر، تبيين ناهنجاري‌هاي سفر و بيان قوانين كشور ميزبان و استفاده از ابزارهاى اطلاع رساني براى پيشگيرى و مقابله با ناهنجارى‏هاى سفرهاي زيارتي را از ديگر اهداف راه‌اندازي اين شبكه برشمرد.

بركت رضايي در پايان تاكيد كرد: زائران و مخاطبان محترم براي ارسال مطالب خود بايد چند نكته را در نظر داشته باشند؛

۱. مطالب اختصاصي يا گردآوري شده مي‌تواند در قالب: ايده، عكس، گزارش تحليلي، انتقادي، خبري و... باشد.

۲. مطالب ارسال شده حتي الامكان حاوي اطلاعات دقيق و ترجيحا با نام و نام خانوادگي فرستنده باشد.

۳. مطالب ارسالي به زبان و فونت فارسي باشد و از ارسال تصاوير در متن فايلهاي word خودداري شود.

۴. حجم فايل تصويري ارسالي (به صورت gif يا jpg) و سايز آن نيز كمتر از ۸۰۰ در ۴۰۰ نباشد.

شايان ذكر است، علاقه‌مندان اخبار، اطلاعات و تصاوير خود را به آدرس پست الكترونيك(hajj.ir@gmail.com)ارسال كنند.

در موسم حج امسال بيش از ۶۱ هزار ايراني به سرزمين وحي اعزام مي‌شوند كه نخستين گروه زائران ۱۴ شهريور ماه عازم مدينه منوره خواهند شد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =