سه کتاب ادبیات داستانی از ناتاشا امیری، آذردخت بهرامی و دنیا مقدم راد و همچنین مجموعه شعری از هانری مشونیک با ترجمه روجا چمنکار منتشر شد.

ایسنا گزارش داد: مجموعه داستان «بعد دیگر نمی‌توان خوابید» نوشته ناتاشا امیری شامل داستان‌های «پندارهای یک دکتر منزوی»، «از چیزی که هستی بترس»، «بعد دیگر نمی‌توان خوابید»، «اولین و آخرین بار» و... است.

پشت جلد این کتاب آمده است: «در آخرین خوابی که از او دیدم کتابی را که بعد از مرگ نوشته بود می‌خواندم. به‌سرعت ورق می‌زدم، صحنه‌ها را درست می‌فهمیدم و همه چیز طبیعی بود. دوست داشتم باز هم بخوانم. اما به محض بیدار شدن حتا یک کلمه از آن‌چه خوانده بودم در یادم نماند چون انگار از جنسی که می‌شناختم نبود. کتابی که مردگان بنویسند این‌طور است، کلماتش روی کاغذ ثبت نمی‌شوند. نه کاغذ کاغذ است و نه قلم قلم. شاید روح مردگان ابزار دیگری برای نوشتن داشته باشد اما فقط حسرت ماند از تمام صحنه‌هایی که نوشته بود و یادم نبود چه بودند، حسرت این‌که شاید این داستان‌ها همان‌هایی بود که اگر نمی‌مرد قرار بود بنویسد اما دیگر نه راهی برای نوشتن‌شان بود و نه برای خواند‌شان و هیچ حسرتی از این عمیق‌تر نیست.»

«بعد دیگر نمی‌توان خوابید» با 272 صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت 14هزار تومان منتشر شده است.

رمان «آب، آسمان» نوشته آذردخت بهرامی شامل فصل‌هایی با عنوان‌های خاک، چوب، آتش، آب و فلز است.

در بخشی از متن کتاب می خوانیم:

«حلقه‌ای از مویم را دور چشم‌ها، گردن، سینه، بازو و پاهایت می‌پیچم و گره کوری می‌زنم و تو را روبه‌رویم می‌نشانم. از حالا به بعد نه می‌توانی به خوابم بیایی و نه به خیالم. یعنی نمی‌گذارم بیایی. دیگر تمام شد...

... گفتم که، احتیاجی به خنجر یا چاقو نیست. گرچه احساس می‌کنم برای تمام کردن تو به هیچ کدام از این‌ها احتیاج ندارم. تو تمام شده‌ای سامان، تو خیلی وقت است تمام شده‌ای...»

«آب، آسمان» با 309 صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت 16هزار تومان منتشر شده است.

مجموعه شعر «از سکوت به سکوت» اثر هانری مشونیک با ترجمه روجا چمنکار منتشر شده است.

یکی از شعرهای این مجموعه:

«دَمِ توست

که در نفسم می‌دمد

دمِ من است

که در نفست می‌دمد

تو خوابِ بی‌خوابی منی

تو بی‌خوابی خواب منی»

«از سکوت به سکوت» با 83 صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت 5000 تومان منتشر شده است.

 

مجموعه داستان «قرمز جدی» نوشته دنیا مقدم‌راد شامل داستان‌های «آفتاب آمد دلیل آفتاب»، «صبا می‌لرزد»، «وقت نیست»، «آیینه مقعر توی جیب» و... است.

در پشت جلد کتاب می خوانیم: «حالا آماده‌ام تا این اتولِ لاستیک‌عوض‌کرده تازه‌نفس را دوباره به گردش ببرم انگار. به علامت استحکام و سکون، در حالت ایستاده، یک پا را بالا می‌برم و صدوهشتاد درجه خط صافی را درست می‌کنم که انگار با تنم به آن تکیه کرده باشم. با دامنِ به آن بزرگی که دو سرش به مچ پاهایم دوخته شده، هلالی مثل دُم طاووس درست می‌شود. شبیه تیر چراغ برقی که توی یک کوچه آشتی‌کنان، اتول را بیخ آن پارک کرده باشند. حالا پارک کرده‌ام. قرار نبود پارک کنم. باید آن‌قدر سرخوشانه می‌چرخیدم تا جفتم بیاید. کارگردان باید دیگر سکته کرده باشد، یا دارد برنامه‌ریزی می‌کند چگونه خرخره‌ام را بجود.»

«قرمز جدی» با 93 صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت 6000 تومان منتشر شده است.

این کتاب‌ها را نشر چشمه منتشر کرده است. ویرایش آثار داستانی را هم علی حسن‌آبادی بر عهده داشته است.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    اين ناشرا هم خدايي يه چيزيشون ميشه شعراي عالي رو داديم چاپ نكرد همين چشمه بعد اين شعري كه گزاشتين رو يعني واقعا چاپ كرده؟؟؟